AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #1 Skrevet 21. januar 2024 Dere med ME eller er pårørende til noen med ME. Har dere merket eller tenkt over om dere er dårligere til å bruke ord enn tidligere? F.eks ikke huske ord, bruke feil ord, si ting på en krassere/hardere måte enn før? Anonymkode: a59ed...2cd
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #2 Skrevet 21. januar 2024 Ja. Det har med kognitiv svikt å gjøre. Bytte om ord som høres like ut men har helt annen betydning, glemmer ord/får hjerneteppe, osv. Helt vanlig, særlig for de som er hardere rammet. Anonymkode: 4e46f...e41
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #3 Skrevet 21. januar 2024 Det er mange diagnoser, som ME, hvis hjernen blir overbelastet og ved utmattelse, så kan man miste ord helt, bruke andre ord om ting, få hukommelsestap, glemme ord, koble ut i samtaler osv. At ting sies krassere hører vel i samme gata: man er sliten og har lavere toleranse Jeg kan noen ganger forklare hva jeg mener, hvilken ting den er og beskrive hvordan det ser ut og hva det brukes til, men jeg aner ikke hva det heter! Anonymkode: c901a...460
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #4 Skrevet 22. januar 2024 Ja sier ofte det motsatte ordet av hvilket jeg mente å si. Blir veldig rart. Anonymkode: f2d0c...e9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå