Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 39 år mann og har truffet ei jente på 23 år. Hun er hodestups forelsket i meg, og jeg er glad i henne. Hun virker mere reflektert og moden enn jeg hadde sett for meg, og vi snakker om alt mulig daglig.

Samtidig er jeg litt tilbakeholden, fordi jeg vet det er litt mot sosiale normer å ha en slik aldersforskjell. Er dette en skam og bør jeg trekke meg unna, eller skal jeg gå for forholdet? 

Anonymkode: 6150e...aef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er en skam og ja du bør trekke deg unna, men det kommer du neppe til å gjøre. Folk gjør gjerne sine feil selv når de vet at sjansen for at det blir bra eller går bra er liten. 

Er du innstilt på at det ikke kommer til å vare, og at du antagelig vil være den som blir forlatt, så er du iallefall litt realistisk oppi dette. 

Anonymkode: 6b465...ebe

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Du er en voksen mann, på snart 40. Klarer du virkelig ikke å ta sånne avgjørelser selv? 

Anonymkode: c6a77...7cf

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker at voksne mennesker kan gjøre som de finner for godt selv. Forhold med aldersforskjell som jeg har sett er ofte veldig solide på det parret har til felles, for det oppstår ikke noe fellesskap ut fra generasjon og årskull.

Skam har ikke noen plass i å berike livet. Du burde kunne følge hjertet og drømmene dine. Alle forhold medfører noe tvil, så tankene dine er sånn sett forståelige.

Anonymkode: 4af31...a8a

• Nyttig 1
Skrevet

Hun er ung, men voksen, og om dere er glad i hverandre og vil være sammen, så skal dere ikke la andre sine fordommer stå i veien. 

Hilsen godt voksen dame

Anonymkode: b5cde...75e

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Venter barn med min 16 år eldre kjæreste, etter 7 år sammen. Vi har det fint sammen og jeg orker ikke forholde meg til «når du er 50 så er han bla bla bla bla»! Jeg kunne like gjerne fått barn med en jevnaldrende som blir syk eller omkommer i ulykke, jeg velger kjærligheten og lykken nå. Det som kommer det kommer.. 

Så lenge begge parter er voksne så gjør som dere vil. 

Anonymkode: 776fa...b25

• Liker 6
Skrevet

Min datter er 23. Du ville ikke blitt ønsket velkommen.

Anonymkode: e8bec...e46

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker at voksne mennesker kan gjøre som de finner for godt selv. Forhold med aldersforskjell som jeg har sett er ofte veldig solide på det parret har til felles, for det oppstår ikke noe fellesskap ut fra generasjon og årskull.

Skam har ikke noen plass i å berike livet. Du burde kunne følge hjertet og drømmene dine. Alle forhold medfører noe tvil, så tankene dine er sånn sett forståelige.

Anonymkode: 4af31...a8a

Takk - TS

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Venter barn med min 16 år eldre kjæreste, etter 7 år sammen. Vi har det fint sammen og jeg orker ikke forholde meg til «når du er 50 så er han bla bla bla bla»! Jeg kunne like gjerne fått barn med en jevnaldrende som blir syk eller omkommer i ulykke, jeg velger kjærligheten og lykken nå. Det som kommer det kommer.. 

En bra innstilling. 🙂

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Min datter er 23. Du ville ikke blitt ønsket velkommen.

Anonymkode: e8bec...e46

...vell. Jeg har møtt foreldrene, og de var positive. 🙂 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk - TS

Ha ha, typisk at du takkar akkurat det innlegget der ;) 

Anonymkode: be353...4b4

• Liker 1
Skrevet

Jeg var på vei inn til å si at "man forelsker seg i den man forelsker seg i". Men når hun er godt under 39 er ikke dette ok. Hjernen hennes er ikke ferdig utviklet enda en gang. Hun skal feste, finne seg selv, utvikle seg, være fri. Ikke slå seg "til ro" med en "gammel mann".

Anonymkode: c75c8...194

• Liker 2
Skrevet

Når du er så usikker på forholdet at du tar deg bryet med å stille spørsmålet her, vet du vel svaret selv

Anonymkode: 1a7cc...1bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

...vell. Jeg har møtt foreldrene, og de var positive. 🙂 

Jeg var over 25 men under 30 da jeg møtte min, foreldrene og resten av familie var først litt negative men nå er det ingen som bryr seg lenger. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men risikoen er minimal. Nå går du inn, fullstendig og bevisst, med rollen som sykepleier. I tillegg, siden du sier at du var mellom 25 og 30, så betyr det at mannen din var mellom 41 og 46 når dere traff hverandre. Det betyr at han nå er et sted mellom 48 år og 53 år, nå som dere venter barn. Spent på å se hvordan han tåler tilværelsen. Er jo ganske åpenbart hvem som kommer til å levere i barnehagen, hvem som kommer til å gå på foreldremøter, hvem som kommer til å kjøre på treninger osv. Masse lykke til ❤️  Kan forestille meg at det blir et stolt barn også, som vil ha en far som er på alder med de andre sine besteforeldre! 

Anonymkode: c6a77...7cf

• Liker 1
Skrevet

Mine foreldre var det 15 års forskjell på. Bodde sa.men helt til min far gikk bort.

Anonymkode: 105d1...820

Skrevet

Er mulig. Men det at du sier at hun er hodestups forelska og du "bare" glad i henne, virker litt merkelig.

Anonymkode: 11c4d...296

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke troen på forhold med stor aldersforskjell.

Men det virker jo som du har bestemt deg TS, siden du takker de som er positive til dette.

Anonymkode: 87581...78c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg var sammen med en mann som var 10-12 år eldre enn meg fra jeg var 20+ til 35. Fikk barn sammen. Jeg var også veldig «voksen for alderen». Men jeg søkte trygghet. Han var ikke veldig lik meg, men det skjønte jeg jo mange år senere, for ingen tidlig i tjueårene vet hvem det er. Når jeg fant meg selv og var blitt trygg nok stakk jeg. Nå er jeg straks i midten av førtiårene og ser etter noen som er lik meg og gjerne noen år yngre. Eksem har funnet et dame på sin egen alder og lever et rolig pensjonistliv.

Anonymkode: b5df5...cc4

• Nyttig 1
Skrevet

Mange damer er tøffe i trynet og sier at kjærligheten slår alt, så lenge begge er relativt unge og funksjonsfriske.

De aller fleste av de damene dropper også mannen når han blir 70 og satt pensjonist, mens de selv er 50, fått barna ut av redet og er klare for å leve livet.

De gidder ikke være sykepleiere, og vil ut å finne seg en ung, fyrrig elsker å reise rundt i verden med.

Anonymkode: 8b0f0...3c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...