AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #1 Skrevet 21. januar 2024 Hei! (la ut på utdannings-grenen, men tror det passer bedre her). Hvordan fungerer oppsigelsestid? Jeg har 14 dager gjensidig oppsigelse. Telles den fra jeg lever oppsigelsen eller fra 1 i måneden? Det står også i kontrakten at oppsigelse skal leveres skriftlig, men hva defineres i dette? Jeg finner ikke noe oppsigelse-skriv eller lignende? - Jeg er fortsatt i prøvetid. På nettet står det litt forskjellig, noen steder hevder det at det er fra 1. i måneden, andre steder hevder det at det er fra dagen du leverer (i og med at det er prøvetid). Hva er riktig? Anonymkode: c5520...e59
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #2 Skrevet 21. januar 2024 Det avhenger av kontrakten din. Der skal det stå. Gjør det ikke, sjekk personal håndboken eller lignende hos din arbeidsgiver. Om ikke, anta at det er fra neste kalender måned. Det vil si, oppsigelsen gjelder fra 1 i neste måned. Anonymkode: bff26...ea5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #3 Skrevet 22. januar 2024 I prøvetid er det mest vanlige at det gjelder 14 dager fra dagen du sier opp. Når du er fast ansatt går det fra den 1. i påfølgende måned. Anonymkode: a2649...605
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå