AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #1 Del Skrevet 21. januar 2024 Jeg søkte om finansieringsbevis fordi jeg trodde det var det man skulle først. Det er gått 3 uker uten svar. Er det fordi jeg ikke har søkt om boliglån og at man må gjøre det først? Tydelig at jeg ikke har peiling på dette her. Anonymkode: 1c67f...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #2 Del Skrevet 21. januar 2024 Finansieringsbevis er riktig å gjøre først. Har du søkt i flere banker? Anonymkode: 27157...a71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 21. januar 2024 #3 Del Skrevet 21. januar 2024 Ville purret på banken, pleier å komme i løpet av noen dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #4 Del Skrevet 21. januar 2024 Finansieringsbevis. Søk i flere banker. Noen bruker fem minutter, andre evigheter. Anonymkode: 72f7f...e23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #5 Del Skrevet 21. januar 2024 Hvis ikke du har sagt til banken at du har ett spesielt hus du vil kjøpe så tar de seg ofte god tid. Ring og hør hvordan det står til. Anonymkode: 4ac4e...491 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 22. januar 2024 #6 Del Skrevet 22. januar 2024 13 hours ago, AnonymBruker said: Jeg søkte om finansieringsbevis fordi jeg trodde det var det man skulle først. Det er gått 3 uker uten svar. Er det fordi jeg ikke har søkt om boliglån og at man må gjøre det først? Tydelig at jeg ikke har peiling på dette her. Anonymkode: 1c67f...091 Men står det noe om prosessen på dine sider i banken da? Må vel stå noe som "under behandling", venter på dokumenter" eller noe sånt? Har du et kundeforhold til banken, har du sendt over skattemelding, lønnsslipper og dokumentasjon på egenkapital osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #7 Del Skrevet 22. januar 2024 Sist gang vi søkte fikk vi finansieringsbevis i nettbanken på 1 min. Anonymkode: b0a77...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #8 Del Skrevet 22. januar 2024 Å søke om finansieringsbevis og å søke om boliglån, er ikke det akkurat det samme da? Et finansieringsbevis er jo et bevis på at du har blitt tilbudt et lån. Anonymkode: 91666...b8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #9 Del Skrevet 22. januar 2024 Søknad om finansieringsbevis er første steg for å søke om boliglån. Når man deretter byr på bolig, og vinner budrunden, så søker man på boliglån med finansieringsbeviset som grunnlag. Finansieringsbevis er dokumentasjon fra banken på at de vil gi deg boliglån når du finner boligen du vil kjøpe. Mange ganger får man finansieringsbevis automatisk, i løpet av minutter, så fremst tallene man oppgir og de i altinn samsvarer og er tilstrekkelig for lånesummen du ønsker, og at du har nok egenkapital. Det kan ta lengre tid dersom banken må kontrollere søknaden din manuelt, og noen ganger krever de ekstra dokumentasjon. Sist jeg søkte, så oppga jeg en høyere inntekt enn hva som sto på altinn, fordi jeg hadde gått opp mye i lønn. Da tok banken kontakt, og jeg sendte inn dokumentasjon på lønnsøkning, så var alt i orden. Har du ikke fått svar innen en uke, så er det greit å kontakte banken for å etterlyse svar. Anonymkode: 06fa8...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå