Gå til innhold

Samboer som ofte ikke prater til meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli så lei

Han kan gå rundt å bare være stille, prater jeg til han får jeg korte svar/ja eller nei. Han kan prate normalt til ungene og vise interesse, mens med meg er det nærmest ignorering føles det som. Jeg spør om det er noe spesielt, nei det er ikke det.

Så kommer neste dag. Da kan han prate mer og være helt annerledes. Kjenner jeg er så sliten av at han er varm og kald mot meg hele tiden. Vi prater liksom ikke... går rundt som bekjente. Nei jeg blir så lei :( føler meg som luft.

Anonymkode: b1c69...a1d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han alltid vært sånn? Har du snakket med han om det? Kanskje han er sliten eller har mye å tenke på? Men at han tar seg litt ekstra sammen for barna? Kanskje han ikke er så glad i å prate masse? 

Jeg må innrømme at når jeg er sliten har jeg veldig lite lyst til å prate med andre og det føles irriterende at folk prater og ikke lar meg være i fred. Korte svar er min ubevisste måte å kommunisere at jeg ikke er så interessert akkurat nå. Barna kan ikke ta hensyn på samme måte så da tar jeg meg ekstra sammen. Men jeg har blitt flinkere til å si direkte at "du, nå er jeg skikkelig sliten, kan vi ta det litt senere?"

Og hva prater du om? Er det noe som interesser han eller deg? Er det om barna eller viktige ting som må snakkes om? Eller er det pjatt for å fylle stillheten?

Anonymkode: 60e31...1a3

Skrevet

Jeg tenker at om dere har vært lenge sammen, så kan det hende dere har blitt så vandt til hverandre at dere kanskje ikke setter pris på hverandre. Om dette har vart en stund, kan du foreslå parterapi til han. Om han ikke er interessert i det, så vet du egentlig hvor du har han, å at han ikke er interessert i å kjempe for forholdet. 

Kan også hende dere trenger å finne tilbake til hverandre og grunnen til at dere ble glad i hverandre, gjerne starte å date på nytt, gjøre nye ting sammen osv. 

Anonymkode: 26eb0...29a

Skrevet

Typen er slik, men han er en introvert person som ikke har behov for å prate så mye. Plutselig kan han prate mye. Det viktigste er nærheten vi har til hverandre, og at han ikke føler at han MÅ prate 

Anonymkode: 995eb...dac

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...