AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #1 Skrevet 21. januar 2024 Jeg sluttet endelig å røyke 1 november - og ifht abstinenser osv har det faktisk gått overraskende bra. hadde brukt god tid i forveien på å forbrede meg -så på mange måter er det bare helt utrolig digg å endelig være røykfri! Jeg var en skikkelig storryker; røyka sikkert 20-30 zig daglig, måtte "røyke meg opp" før jobb og andre ting hvor jeg visste jeg ikke kunne røyke på noen timer. Var helt ekstremt avhengig både fysisk og psykisk. Så er utrolig stolt over å ha vært røykfri i snart 90 dager /3 mnd. Og jeg fokuserer så hardt på alle fordelene og grunnene til å slutte, at jeg virkelig ikke savner røyken - utrolig nok - føler bare lettelse! Men; jeg var klar over at mange opplever depresjon etter røykslutt. jeg derimot opplever utrolig sinne! Som jeg har kronisk PMS og jeg er utslitt av ette. Jeg er sint, sur og frustrert hele tiden.. tar meg sammen på jobb og sosiale situasjoner, men fy fader så sint jeg er hjemme -og det går jo maks utover ektemann.. Problemer er jo at dette sinne er som PMS - jeg klarer ikke å snappe ut av det. Er konstant sint. Er overbevist om at dette skyldes røykeslutten - for jeg har aldri vært sånn før. Ved PMS har jeg vært som nå, men det var typ maks 2-3 dager, og jeg klarte å ta meg sammen fordi jeg visste hva som skjedde i kroppen min. Men dette?.. Altså jeg klikker på alt!! Og dette ender seriøst garantert i skilsmisse om jeg ikke blir meg selv igjen med tiden.. Er det noen med lik erfaring?? Hvordan taklet du det? Når gikk det over?? Hilsen utslitt ikke røyker.. Anonymkode: aadfb...d53 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #2 Skrevet 21. januar 2024 Du må jo bare ta deg sammen. Man har ikke abstinenser så lenge etter. Kjøp deg tyggis da, om det liksom er nikotinen som gjør deg sånn Anonymkode: 12a71...613
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #3 Skrevet 21. januar 2024 Sinne, depresjon, angst, helt vanlig. Reaksjonen din er psykosomatisk, så du må jobbe med det. For min del fikk jeg ut følelsene med å gå mye tur og være i aktivitet. Trening er veldig bra for å få utløp for følelsene. Anonymkode: 1e3b3...5a8 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #4 Skrevet 21. januar 2024 Har det på nøyaktig samme måte. Det er kjempeslitsomt. Er så innmari sur/sint og det skal ingenting til for å få meg ut av balanse. Hater det. Anonymkode: f713e...652 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #5 Skrevet 21. januar 2024 jeg synes du skal ta deg noen dager for deg selv hvor du virkelig fokuserer på sinnet du kjenner på. Ikke ignorer/undertrykk det. Prøv hypnose, meditasjon, samtaleterapi eller hva som helst. Gå ut i skauen og brøl av full hals. Anonymkode: a90a2...c0a 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #6 Skrevet 21. januar 2024 Kanskje du har pleid å ta deg en røyk istedetfor å kjenne på sinnet før? Anonymkode: d76bf...1ac 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #7 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du må jo bare ta deg sammen. Man har ikke abstinenser så lenge etter. Kjøp deg tyggis da, om det liksom er nikotinen som gjør deg sånn Anonymkode: 12a71...613 Herregud for et usaklig svar? Hvorfor er det så mange sånne som deg på KG? jeg spør om andre har lik erfaring - jeg sliter IKKE med abstinenser -neste gang bør du faktisk LESE innlegget før du svarer - og spar deg for å svare nedlatende og i tillegg helt feil på det TS spør om.. Anonymkode: aadfb...d53 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #8 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg sluttet endelig å røyke 1 november - og ifht abstinenser osv har det faktisk gått overraskende bra. hadde brukt god tid i forveien på å forbrede meg -så på mange måter er det bare helt utrolig digg å endelig være røykfri! Jeg var en skikkelig storryker; røyka sikkert 20-30 zig daglig, måtte "røyke meg opp" før jobb og andre ting hvor jeg visste jeg ikke kunne røyke på noen timer. Var helt ekstremt avhengig både fysisk og psykisk. Så er utrolig stolt over å ha vært røykfri i snart 90 dager /3 mnd. Og jeg fokuserer så hardt på alle fordelene og grunnene til å slutte, at jeg virkelig ikke savner røyken - utrolig nok - føler bare lettelse! Men; jeg var klar over at mange opplever depresjon etter røykslutt. jeg derimot opplever utrolig sinne! Som jeg har kronisk PMS og jeg er utslitt av ette. Jeg er sint, sur og frustrert hele tiden.. tar meg sammen på jobb og sosiale situasjoner, men fy fader så sint jeg er hjemme -og det går jo maks utover ektemann.. Problemer er jo at dette sinne er som PMS - jeg klarer ikke å snappe ut av det. Er konstant sint. Er overbevist om at dette skyldes røykeslutten - for jeg har aldri vært sånn før. Ved PMS har jeg vært som nå, men det var typ maks 2-3 dager, og jeg klarte å ta meg sammen fordi jeg visste hva som skjedde i kroppen min. Men dette?.. Altså jeg klikker på alt!! Og dette ender seriøst garantert i skilsmisse om jeg ikke blir meg selv igjen med tiden.. Er det noen med lik erfaring?? Hvordan taklet du det? Når gikk det over?? Hilsen utslitt ikke røyker.. Anonymkode: aadfb...d53 Det er helt normalt. Kan ikke gi deg noen direkte råd, men bare en trøst for å si at det går over. Gi det tid. Stay strong. Anonymkode: f79b1...0b9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå