AnonymBruker Skrevet 21. januar #1 Del Skrevet 21. januar Hei. jeg er en transmann som er i ferd med å konvertere til islam. hvilken inngang skal jeg bruke? vil de andre i moskeen godta meg? kan jeg være åpen om hvem jeg er? Anonymkode: d0bf8...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #2 Del Skrevet 21. januar Lykke til ❤️ Anonymkode: 86c9a...945 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 21. januar #3 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hei. jeg er en transmann som er i ferd med å konvertere til islam. hvilken inngang skal jeg bruke? vil de andre i moskeen godta meg? kan jeg være åpen om hvem jeg er? Anonymkode: d0bf8...dc7 Godt forsøk. Håper ingen svarer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #4 Del Skrevet 21. januar Lawyam skrev (1 minutt siden): Godt forsøk. Håper ingen svarer. Godt forsøk? Mener du at transepersoner ikke kan være eller skal være muslimer? Muslimer må tvinges til å akseptere transepersoner og kvinnelige prester/imamer de også. Anonymkode: 9ae97...2e1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 21. januar #5 Del Skrevet 21. januar 24 minutter siden, AnonymBruker said: Hei. jeg er en transmann som er i ferd med å konvertere til islam. hvilken inngang skal jeg bruke? vil de andre i moskeen godta meg? kan jeg være åpen om hvem jeg er? Anonymkode: d0bf8...dc7 Tror det er best du spør imamen din. La oss gjerne få vite svaret. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #6 Del Skrevet 21. januar Du kam bruke inngangen vi kvinner bruker, men ikke snakk med noen om du har mørk stemme❤️ Anonymkode: acbe8...07d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #7 Del Skrevet 21. januar Herreinngang hvis du har skiftet kjønn helt og ser ut som en mann, for da vil det være rart å være hos damene. Har du mulighet til å gå tilbake til å se ut som kvinne, gjør du det. Uansett har du syndet, men Allah tilgir om du ber om tilgivelse. Snakk med imamen, så får du sikkert gode råd. Anonymkode: 5375d...fc8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #8 Del Skrevet 21. januar Muslimske miljøer er godt kjent for sin tradisjonelle toleranse, så jeg går ut fra at du vil bli tatt imot med nestekjærlighet og åpne armer; derfor kan man sikkert bruke hovedinngangen, og kanskje imanen etterpå har tid til en teologisk diskusjon, slik man kan i andre kirkesamfunn. Hold oss gjerne oppdatert på hvordan dette går. Anonymkode: 3c749...b07 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 21. januar #9 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Godt forsøk? Mener du at transepersoner ikke kan være eller skal være muslimer? Muslimer må tvinges til å akseptere transepersoner og kvinnelige prester/imamer de også. Anonymkode: 9ae97...2e1 Du er hverken trans eller igang med å konvertere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygdefrue Skrevet 21. januar #10 Del Skrevet 21. januar I Norge skal jo alle være like på alle plan, og lgbtq+ miljøet går jo gjerne først i toget på demonstrasjoner for både Palestina, Syria, Afghanistan og andre. Må her BØR jo en transmann godtas som alle andre. Men om det blir godtatt er jo noe usikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #11 Del Skrevet 21. januar Er dette din måte å skape drama og konflikt på? Anonymkode: 2d794...687 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 21. januar #12 Del Skrevet 21. januar 35 minutter siden, AnonymBruker said: Er dette din måte å skape drama og konflikt på? Anonymkode: 2d794...687 Føler du det er drama og konflikt her? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygdefrue Skrevet 21. januar #13 Del Skrevet 21. januar Spørsmålet som stilles er jo egentlig greit å stille. Kirken får jo tyn for å ikke inkludere lgbtq+ men tar noen opp dette i muslimske trossamfunn? Vil tro andre legninger er like utbredt i de trossamfunnene. Hvor går grensen for hva som godtas i andre trossamfunn enn den norske kirke? 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #14 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. jeg er en transmann som er i ferd med å konvertere til islam. hvilken inngang skal jeg bruke? vil de andre i moskeen godta meg? kan jeg være åpen om hvem jeg er? Anonymkode: d0bf8...dc7 Å være transe er ikke lov i islam, hvorfor vil du konvertere til islam da? Jeg sier dette som en muslim btw, hvorfor velger du en religion som er imot identiteten din? Du kommer ikke til å oppleve homofobi eller krenkelse om du går til moskeen, men du er heller ikke ønsket dersom du har allerede gjort kjønnsbytte. Dersom du ser ut som en biologisk kvinne anbefaler jeg at du går inn i kvinnesiden. Anonymkode: 0f852...04a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #15 Del Skrevet 21. januar Trygdefrue skrev (8 minutter siden): Spørsmålet som stilles er jo egentlig greit å stille. Kirken får jo tyn for å ikke inkludere lgbtq+ men tar noen opp dette i muslimske trossamfunn? Vil tro andre legninger er like utbredt i de trossamfunnene. Hvor går grensen for hva som godtas i andre trossamfunn enn den norske kirke? Fordi kristne mennesker har alltid vendt på sin gud’s ord når det har tilpasset dem. Anonymkode: 0f852...04a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 21. januar #16 Del Skrevet 21. januar Trygdefrue skrev (5 minutter siden): Spørsmålet som stilles er jo egentlig greit å stille. Kirken får jo tyn for å ikke inkludere lgbtq+ men tar noen opp dette i muslimske trossamfunn? Vil tro andre legninger er like utbredt i de trossamfunnene. Hvor går grensen for hva som godtas i andre trossamfunn enn den norske kirke? Legitimt spørsmål, men spør på en ordentlig måte og ikke bruk manipulering- og løgnteknikker som har som mål å skape fiendtlighet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #17 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Å være transe er ikke lov i islam, hvorfor vil du konvertere til islam da? Jeg sier dette som en muslim btw, hvorfor velger du en religion som er imot identiteten din? Du kommer ikke til å oppleve homofobi eller krenkelse om du går til moskeen, men du er heller ikke ønsket dersom du har allerede gjort kjønnsbytte. Dersom du ser ut som en biologisk kvinne anbefaler jeg at du går inn i kvinnesiden. Anonymkode: 0f852...04a Jeg synes det er trist at du som muslim gjennom denne kommentaren fraråder vedkommende å konverterte. Kanskje hun angrer på å ha skiftet kjønn, og da vil synden bli tilgitt. Og selv om vedkommende ikke angrer, men fortsetter å leve som trans, er det likevel bedre synde slik, men ha shahada dø som muslim, enn å bare dø som en synder og ikke-muslim. Islam er heller ikke imot identitet, men utøvelse av slik identitet. Anonymkode: 5375d...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #18 Del Skrevet 21. januar Transmann, da er du jo mann og bruker den inngangen da. Anonymkode: 3172d...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #19 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg synes det er trist at du som muslim gjennom denne kommentaren fraråder vedkommende å konverterte. Kanskje hun angrer på å ha skiftet kjønn, og da vil synden bli tilgitt. Og selv om vedkommende ikke angrer, men fortsetter å leve som trans, er det likevel bedre synde slik, men ha shahada dø som muslim, enn å bare dø som en synder og ikke-muslim. Islam er heller ikke imot identitet, men utøvelse av slik identitet. Anonymkode: 5375d...fc8 Dette er åpenbart ikke en person som vil bli tilgitt for synden? Jeg er bare nysgjerrig, legg merke til at jeg påpekte at personen fortsatt kan dra til moskeen. For meg virker dette bare som en troll, hvis de hadde vært homofile så hadde jeg forstått det, men å være trans er noe helt annet. Vedkommende er mer enn velkommen til å utforske islam, men å gå for en religion som ikke aksepterer å utøve det personen mener er identiteten deres gir jo ikke helt mening. Anonymkode: 0f852...04a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #20 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dette er åpenbart ikke en person som vil bli tilgitt for synden? Jeg er bare nysgjerrig, legg merke til at jeg påpekte at personen fortsatt kan dra til moskeen. For meg virker dette bare som en troll, hvis de hadde vært homofile så hadde jeg forstått det, men å være trans er noe helt annet. Vedkommende er mer enn velkommen til å utforske islam, men å gå for en religion som ikke aksepterer å utøve det personen mener er identiteten deres gir jo ikke helt mening. Anonymkode: 0f852...04a Selv om det er stor sannsynlighet for troll, vi er trossalt på kvinnegudien, så er det likevel en sjans for at innlegget er reelt. Derfor er det ikke bra fraråde noen å konvertere fordi uansett er det bedre å synde men være muslim så godt man klarer. Den største synden er uansett å ikke være muslim, eller ikke følge de 5 søyler. Anonymkode: 5375d...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå