AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #1 Skrevet 21. januar 2024 Jeg har over lang tid lagt merke til en merkelig ting med mannen min. At han rett og slett overdriver, og skryter på seg ting han ikke har gjort, eller tar æren for noe andre har gjort. Det er på en måte "filleting", men samtidig gjør det jo at jeg da blir usikker på om andre ting (som jeg ikke vet svaret på) kanskje ikke stemmer helt. Eksempel: Barna våre står opp 6.30, og har aldri stått opp tidligere. Overhørte svigermor spørre når de står opp, og svaret hans var "kvart på seks på morgenen". Dette har de aldri gjort. Jeg hadde malt en vegg hjemme, og overhørte han si til en kamerat at han endelig hadde malt ferdig (han hadde ikke rørt malekosten ). På samme måte hadde jeg helt alene måkt hele uteområdet på hytta, noe som tok meg flere timer. Overhørte ham si til en venn at han tok seg en velfortjent pause, etter å ha måkt hele uteområdet. Som dere ser, så er det helt "uskyldige" ting, men det gjør at jeg blir usikker. Er det et behov for å fremstille seg bedre enn han er, er han lystløgner? Eller er dette helt vanlige, hvite løgner som folk drar i løpet av en dag, og ikke noe å henge seg opp i? Anonymkode: a33cb...502 3
imagineme Skrevet 21. januar 2024 #2 Skrevet 21. januar 2024 (endret) Kan han ha skyldfølelse fordi det ikke er han som gjør det selv og så prøver han å "lure seg selv" (og andre) til å tro at han faktisk har gjort det? Folk er rare vettu 😅 Du kan jo bare spørre han om hvorfor han gjør det og se hva han sier? Det er nok letteste måten å få svar på hvorfor han gjør det 🙂 Endret 21. januar 2024 av imagineme 6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #3 Skrevet 21. januar 2024 Hadde dumpa han. Han er et rasshøl. Anonymkode: b8141...cde 1 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #4 Skrevet 21. januar 2024 Oi. Det der hadde jeg aldri klart å leve med. Hva annet lyver han om? Har du noen gang tatt ham på det? Anonymkode: e816c...8ce 5 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #5 Skrevet 21. januar 2024 Personlighetsforstyrra. Anonymkode: 1aebd...1cb 6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #6 Skrevet 21. januar 2024 Hvorfor kommenterer du ikke at det var DU som gjorde de tingene? Foran de han skryter til. Han slutter nok da Anonymkode: 87177...a1e 9 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #7 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Barna våre står opp 6.30, og har aldri stått opp tidligere. Overhørte svigermor spørre når de står opp, og svaret hans var "kvart på seks på morgenen". Dette har de aldri gjort. Jeg hadde malt en vegg hjemme, og overhørte han si til en kamerat at han endelig hadde malt ferdig (han hadde ikke rørt malekosten ). På samme måte hadde jeg helt alene måkt hele uteområdet på hytta, noe som tok meg flere timer. Overhørte ham si til en venn at han tok seg en velfortjent pause, etter å ha måkt hele uteområdet. Som dere ser, så er det helt "uskyldige" ting, men det gjør at jeg blir usikker. Det er kjempemerkelig å lyve om sånt. Og til kompiser da. Lurer på hva han lyver til deg om. Hva sier han når du avslører han da? Du må jo si at du malte veggen og at du måka! Min eks lyver om at han eier boligen han leier da. Selv om det er en tomannsbolig og noen andre bor i toppetasjen. 🙈 Lærerne på skolen tror han eier den. Han opptrer også som om at han er den som husker alt mens jeg er den som egentlig passer på. Anonymkode: 2bc15...19f 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #8 Skrevet 21. januar 2024 Skjønner ikke helt hvorfor du ikke bare spør han? Anonymkode: eeb74...065
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #9 Skrevet 21. januar 2024 Å hjelp. Dette er eksen min. Det er så turn off. Det er mindreverdighetskomplekser, og de legger til seg vanen med å skryte. Til og med historier husker jeg ble fortalt for snikskryt. Han hadde glemt mobilen sin på hytta en gang og måtte tilbake. Det betød at han hadde gått fire kilometer lenger enn de andre, sa han. Jeg holdt på å dø etter hvert, ble så irritert. Voksne mennesker som holder på sånn. Anonymkode: b26eb...bb5 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #10 Skrevet 21. januar 2024 Sånn var eksen min også. Anonymkode: cb606...fcc
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #11 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å hjelp. Dette er eksen min. Det er så turn off. Det er mindreverdighetskomplekser, og de legger til seg vanen med å skryte. Til og med historier husker jeg ble fortalt for snikskryt. Han hadde glemt mobilen sin på hytta en gang og måtte tilbake. Det betød at han hadde gått fire kilometer lenger enn de andre, sa han. Jeg holdt på å dø etter hvert, ble så irritert. Voksne mennesker som holder på sånn. Anonymkode: b26eb...bb5 Uff ja, det er flaut å være sammen med en sånn selvgod skrytepave. Og at han gikk å tenkte på hvor mye bedre han var enn de andre. 🙈 Anonymkode: 2bc15...19f
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #12 Skrevet 21. januar 2024 Så du er sammen med en lystløgner. Han lyver ikke om små ting, dette er faktisk store ting. Han er jo helt umulig å stole på. Jeg hadde tatt han hardt på første jug. "Hvorfor juger du om når barna står opp?" Jeg hadde faktisk blitt dritforbanna. Anonymkode: 3e804...d58 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #13 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uff ja, det er flaut å være sammen med en sånn selvgod skrytepave. Og at han gikk å tenkte på hvor mye bedre han var enn de andre. 🙈 Anonymkode: 2bc15...19f I SÅ mange settinger. Det er helt utrolig. Er en mangel på selvbevissthet i tillegg til at de ikke føler seg gode nok, for de ser ikke hvordan de fremstår. Det er ikke alltid de juger, men noen ganger ender de likevel opp med å sette andre i et dårlig lys fordi de selv skal fremheve sine egne bragder. Det er litt vanskelig å stole på sånn folk, siden enhver anledning skal brukes til å fremheve seg selv. Og tar man æren for noe, så tar man ofte æren fra noen andre. Det er uredelig, men jrg tror ikke de tenker på det engang Anonymkode: b26eb...bb5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #14 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvorfor kommenterer du ikke at det var DU som gjorde de tingene? Foran de han skryter til. Han slutter nok da Anonymkode: 87177...a1e Vanskelig å bevise da. Da vil andre tro det er hun som er gal. Anonymkode: b8141...cde 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #15 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vanskelig å bevise da. Da vil andre tro det er hun som er gal. Anonymkode: b8141...cde Nei. Jeg vil tro det er troverdig. Ingen stikker hue frem på den måten hvis det ikke er sant. Gjorde det selv, med en eks. Og de kjente ham jo de også. Og man legger merke til skrytepaver. Anonymkode: b26eb...bb5
lillevill Skrevet 21. januar 2024 #16 Skrevet 21. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vanskelig å bevise da. Da vil andre tro det er hun som er gal. Anonymkode: b8141...cde Man kan jo late som man er du og si at å hei jøran, hørte at Børre skryt av veggen jeg mala. Ja jeg har holdt på i hele dag mens Børre var ute på tur. Endret 21. januar 2024 av lillevill
Mizzy Skrevet 21. januar 2024 #17 Skrevet 21. januar 2024 Det der er ikke normalt å juge om. Hadde blitt forbanna 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #18 Skrevet 21. januar 2024 Sånn var/er eksen min også. Handler om å gjøre seg bedre enn han er. Latet som at han hadde mer penger enn han hadde. Latet som at ting han hadde kjøpt kostet mer enn det gjorde. Osv. Var så pinlig 🙈 Anonymkode: 9d500...f1b 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #19 Skrevet 21. januar 2024 Har du konfrontert han med dette? Hva sier han til deg da? Sier han at han husket feil og beklager? Eller sier han til deg at det var jo vitterlig han som malte den veggen? Anonymkode: 2129b...43e 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #20 Skrevet 22. januar 2024 Et sånn familie-medlem hadde dessverre jeg også. Hvis vi for eksempel så en dokumentar eller noe om en fly-ulykke. Så klagde hun over hvor forbanna udugelige alle andre var hele tiden, og at hun selv garantert ville vært LAAAANGT flinkere til å fly. Hun har jo selv krasjet ett par droner og et leke-helikopter inn i blant annet trær eller husvegger. Fordi hun er så til de grader udugelig til dette, og hun ville jo aldri en gang klart å lette eller lande ett større fly. Men dette stopper jo aldri i verden henne fra å skryte av seg selv. Samme om hvis det for eksempel handler om dårlig vær eller trafikk-ulykker på TV eller nettaviser, så klager hun over hvor patetiske alle andre visstnok er i trafikken. Men hun er jo selvfølgelig den eneste jeg kjenner som faktisk har fått en rekke ffartsbøter og parkeringsbøter. Men i hennes eget glorifiserte ræv-hull, så er hun vel både Buddha og jesus i en og samme person. Samtidig som alle andre har omtrent samme verdi som meitemark. Anonymkode: 90881...de3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå