Gå til innhold

Hvor raskt etter IVF innsett kan man teste?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg testet 10 dager etter innsett og fikk svak positiv, ble sterkere dagene utover 😊 

Anonymkode: 4439a...3fe

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet fra og med 3 dager etter, da slo det postitivt ut men det var ovitrelle og ikke graviditet.. Etter hvert ble testene negative og ovitrelle ute av kroppen. Så ble de svaaaaaaak postitive 8 dager etter innsett. 

Denne testingen er ren tortur for sjelen og jeg hadde ikke gjort det igjen, det beste er faktisk å vente til klinikkens test dag, selvom det er vanskelig. 

Anonymkode: 04cfc...8ed

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde innsett av 5-dagers, testet fem dager etter innsett, altså 10dpo ☺️

Anonymkode: 132be...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed om å vente 12 dager etter innsett, uansett om vi satt inn en 5-dagers blastocyst. Det er enormt vanskelig å ikke teste før, man gleder seg, men det er sannsynlighet at alle hormoner ikke er ute av kroppen og du blir bare enormt skuffa når du får positiv test, og innser du har testet medisinen, og ikke graviditet. 

Anonymkode: 02b90...46f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om du setter inn blastocyst eller ikke

Jeg satt inn blastocyst (5 dager) og testet positivt 5 dager etter innsett 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ha innsett i naturlig syklus nå, og embryo har bare blitt dyrket i 2 dager. Velsig usikker på om jeg skal teste selv eller bare basere meg på sykehuset sin testing: de tester etter 10 dager. 

Anonymkode: a52fd...4ce

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid fått positiv test 5 dager etter innsett av 5 dagers. Så 10 DPO da. 

Anonymkode: e33ae...387

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan begynne å teste akkurat når du vil. 

Har du brukt Ovitrelle - vil den kunne slå ut i opp til 10 dager etter den er satt -  sier pakningsvedlegget, men vet om andre hvordan har hengt i lengre. 

Antageligvis vil en test ikke være positiv før TIDLIGST 7dager etter innsett..  Men det er en grunn til at de setter testdag sånn som de gjør. Noen får selvsagt utslag tidligere.. Dessverre ingen fasit. 

Noen tester tidlig, andre (som meg) venter til testdag for å slippe tenke over falsk negativ eller skyggestreker. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...