Andro Skrevet 21. januar 2024 #1 Skrevet 21. januar 2024 De eneste som blir provosert av at du har standarder for hvordan du vil leve livet ditt, og hvem du vil dele det med, er de som vet at de ikke kan leve opp til din standard. De eneste som blir provosert av at du setter grenser for hva som er greit for deg er de som vil krysse dem. Noen mennesker tar andres standarder og grenser som en slags personlig fornærmelse, som om det skulle ha noe med dem å gjøre. Hvorfor? 1 7
GrønnNellik68 Skrevet 21. januar 2024 #2 Skrevet 21. januar 2024 godt poeng... handler vel om respekt for andre eller ikke. Noen tror så godt om seg selv at de ikke skjønner at noen ikke kan syns de er attraktive nok til å ligge med eller være i forhold med. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #3 Skrevet 21. januar 2024 De er usikre på egne grenser? Ikke lært seg dette? Anonymkode: cca6b...696
Magnifique Skrevet 21. januar 2024 #4 Skrevet 21. januar 2024 Godt sagt. De som blir sinte, eller på annen måte misfornøyde med at du setter grenser for deg selv, er helt klart de personene som hadde en eller flere fordeler med at du ikke hadde noen grenser tidligere. Kunne ønske jeg fikk mer opplæring i dette av mine foreldre/skolen da jeg vokste opp. Man blir lært til å være «flink pike», men ikke å stå opp for seg selv. Heldigvis ikke mer! 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #5 Skrevet 21. januar 2024 Aner ikke. Men har merket at særlig menn (egentlig bare på kvinneguiden da) blir utrolig sinte fordi de skal ha alle de vil, om den andre parten er enig eller ikke. De er visst perfekte i sine egne øyne Anonymkode: a0123...51d 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #6 Skrevet 21. januar 2024 18 minutter siden, AnonymBruker said: Aner ikke. Men har merket at særlig menn (egentlig bare på kvinneguiden da) blir utrolig sinte fordi de skal ha alle de vil, om den andre parten er enig eller ikke. De er visst perfekte i sine egne øyne Anonymkode: a0123...51d Hallo, dette er jo bare tøys. Menn er ikke en konform masse vet du. Hilsen mann. Anonymkode: 24a9f...36f 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #7 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hallo, dette er jo bare tøys. Menn er ikke en konform masse vet du. Hilsen mann. Anonymkode: 24a9f...36f Mange menn* for mange menn* Jeg er klar over det, har en nydelig mann selv Anonymkode: a0123...51d 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #8 Skrevet 21. januar 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Mange menn* for mange menn* Jeg er klar over det, har en nydelig mann selv Anonymkode: a0123...51d Neida ikke mange menn*, bare de du trekker med deg 😉 Anonymkode: 24a9f...36f
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #9 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Neida ikke mange menn*, bare de du trekker med deg 😉 Anonymkode: 24a9f...36f Haha, jeg kjenner da ikke mennene som henger på kg? Som jeg skrev, de er sjeldnere i det virkelige liv. Heldigvis Anonymkode: a0123...51d
ennivk Skrevet 21. januar 2024 #10 Skrevet 21. januar 2024 Andro skrev (5 timer siden): De eneste som blir provosert av at du har standarder for hvordan du vil leve livet ditt, og hvem du vil dele det med, er de som vet at de ikke kan leve opp til din standard. De eneste som blir provosert av at du setter grenser for hva som er greit for deg er de som vil krysse dem. Noen mennesker tar andres standarder og grenser som en slags personlig fornærmelse, som om det skulle ha noe med dem å gjøre. Hvorfor? Noen bruker standarder og grenser som en form for å kontroll på omgivelsene og andre mennesker. Hvis man bruker "grenser og standarder" på en litt feil måte, er det forståelig at folk rundt kan reagere. Man må noen ganger tåle at mennesker er mennesker og ikke sette opp en vegg og skyve unna alle som ikke er helt perfekt.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #11 Skrevet 21. januar 2024 Hva slags standarer? Eller mener du verdier og fremtidsplaner? Anonymkode: d7a65...00c
Andro Skrevet 22. januar 2024 Forfatter #12 Skrevet 22. januar 2024 ennivk skrev (3 timer siden): Noen bruker standarder og grenser som en form for å kontroll på omgivelsene og andre mennesker. Nei, standarder settes for å definere sitt eget liv, og grenser setter man for å beskytte seg selv. Det er ikke forhandlingskort; det er noe man gir beskjed om, og som andre må forholde seg til. 2
Andro Skrevet 22. januar 2024 Forfatter #13 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva slags standarer? Eller mener du verdier og fremtidsplaner? Anonymkode: d7a65...00c Du settet standarder for deg selv: Hvordan du vil leve, bo, jobbe osv. og hva du forventer av folk som du omgir deg med. Du vet hva som kreves for å bli din venn, hva du forventer av en kollega eller en partner. Du leter f.eks. etter en partner som har visse seksualpreferanser, som er glad i teltturer eller som har visse holdninger. De som ikke passer inn i ditt liv har ingen grunn til å være fornærma over å bli valgt vekk. Du vet selv hva du trenger for å ha det bra, og det er en selvfølge at du tar dine livsvalg deretter. 1
Example Skrevet 22. januar 2024 #14 Skrevet 22. januar 2024 Det spørs nok på hvordan man fremstår for mennesker. De færreste liker å bli tråkket på eller sett ned på. En standard er personlig, men hvordan man for eksempel avviser noen påvirker den personen. Noen har også urealistiske standarder. Mange av dem er evig single. Det er greit det, men enkelte har vel en tendens til å ikke se seg selv i det hele, at de er single fordi de selv ikke når opp til de mennene eller kvinnene de ønsker. Slikt kan føre til sutring og negative holdninger mot det motsatte kjønn som helhet, og er ikke spesielt sjarmerende. 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #15 Skrevet 22. januar 2024 Andro skrev (9 timer siden): De eneste som blir provosert av at du har standarder for hvordan du vil leve livet ditt, og hvem du vil dele det med, er de som vet at de ikke kan leve opp til din standard. De eneste som blir provosert av at du setter grenser for hva som er greit for deg er de som vil krysse dem. Noen mennesker tar andres standarder og grenser som en slags personlig fornærmelse, som om det skulle ha noe med dem å gjøre. Hvorfor? Dette forsto jeg ikke og det gikk selvfølgelig ikke bra. Møtte en mann når jeg var nesten 40 år, han kunne dette og lærte meg å sette gode grenser for meg selv og å definere min standard. Til sommeren har vi 10 års bryllupsdag og han har brukt disse ti årene på å lære bort dette til mine barn også. Evig takknemlig 💓 Anonymkode: 184fe...146 2 1
Andro Skrevet 22. januar 2024 Forfatter #16 Skrevet 22. januar 2024 Example skrev (8 timer siden): Det spørs nok på hvordan man fremstår for mennesker. De færreste liker å bli tråkket på eller sett ned på. En standard er personlig, men hvordan man for eksempel avviser noen påvirker den personen. Noen har også urealistiske standarder. Mange av dem er evig single. Det er greit det, men enkelte har vel en tendens til å ikke se seg selv i det hele, at de er single fordi de selv ikke når opp til de mennene eller kvinnene de ønsker. Slikt kan føre til sutring og negative holdninger mot det motsatte kjønn som helhet, og er ikke spesielt sjarmerende. Ja, man kan ordlegge sine standarder på ulike måter, også når man sier: "Beklager, men du og jeg er ikke en match." Det mest urealistiske ser faktisk ut til å være å kunne forvente vanlig folkeskikk, å kunne ta vare på seg selv og hjemmet, og respektere andres grenser og behov. At folk som forventer dette, forblir enslige, fordi de ikke møter noen som lever opp til slike minimumsforventninger er et gode. Det er ikke noe man gjør kompromisser for. De som er yngre enn meg opplever å ikke bli behandlet med respekt, og har liten tillit til potensielle partnere. Om et forhold ikke gir mer glede og fred enn å være alene, så er enslig den beste statusen man kan ha.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #17 Skrevet 22. januar 2024 8 hours ago, Example said: Det spørs nok på hvordan man fremstår for mennesker. De færreste liker å bli tråkket på eller sett ned på. En standard er personlig, men hvordan man for eksempel avviser noen påvirker den personen. Noen har også urealistiske standarder. Mange av dem er evig single. Det er greit det, men enkelte har vel en tendens til å ikke se seg selv i det hele, at de er single fordi de selv ikke når opp til de mennene eller kvinnene de ønsker. Slikt kan føre til sutring og negative holdninger mot det motsatte kjønn som helhet, og er ikke spesielt sjarmerende. Veldig godt sagt og veldig enig. Anonymkode: 76332...3d5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #18 Skrevet 22. januar 2024 Alle har jo standarer, bare det mest kosthold for eks. Der kan man være totalt ulike, den kan være vanskelig for andre å godta. Så man skal være veldig nøye på valg av partner, noen godtar ikke noe som helst utenom det de vil selv. Anonymkode: 48fc9...c4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå