Gå til innhold

Lystløgner??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen her som også har erfaring med denne typen menneske?

Jeg snakker ikke da om folk som smålyver litt, utro folk som lyver for å slippe konsekvenser (eksempelvis). Men folk som dikter opp ville, usannsynlige, utrolige historier.

Isåfall, hva tror dere kan være drivkraften bak slik atferd?

Noen eksempler:

- diagnostisert som FOR intelligent

- pleide å stjele fly fra flyplassen i fylla.. 

Altså, latterlige ting..

Anonymkode: f5895...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fly fra flyplassen? 

Jeg var sammen med en ordentlig jugafant en gang. Han skapte massevis av problemer for meg og dem rundt meg med jugingen sin. Herregud, så glad han forsvant rett ut til høyre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med en lystløgner, er at de kan du ikke ha i livet ditt. De ødelegger alt de tar borti, alle relasjoner. En lystløgner lyver om både stort og smått. Du kan ikke stole på et eneste ord de sier, det er til å bli gal av. Og de drar løgnene lengre enn langt og involverer andre.

Ei jeg vokste opp med ei lystløgner. Hun løy om at faren var utro og at hun var halvsøster til en kjendis, løy om at moren hadde kreft og skulle dø, løy om at hun selv hadde kreft og div sykdommer, hun hadde vært innlagt på psykiatrisk, løy om å ha ligget med en lærer (fikk store konsekvenser for læreren), at hun hadde ligget med Hollywood kjendiser og var gravid, familien eide hus i LA og inviterte vennegjengen dit på konsert til en av kjendisene hun hadde ligget med. Listen er evig lang. 

Det er ikke slik at hun bare sa én setning og det var løgnen. Hun viste frem bilder av huset, lagde falske samtaler med sms med sin mor hvor mor bekreftet at de hadde hus og at hun kjente manageren til kjendisen, viste frem falske flybilletter og konsertbilletter til turen. Hun viste frem bilder, samtaler og andre falske bevis på at hun kjente kjendisen og at de hadde hatt en romanse en sommer. Hun holdt på i månedsvis! Og hver gang hun ble konfrontert og utfordret, så kom hun med bevis på at hun snakket sant. 

Hun løy om hva hun hadde til lunsj på skolen, selv om at halvparten av de som hørte på var til stede og så hva hun hadde spist. Det fantes ikke grenser på hva hun løy om, det var stort og smått. 

Sist jeg hørte så hadde hun vært i terapi for lyve-problemet, for hun hadde 0 venner og familie igjen. Men hun ble kastet ut, fordi hun løy om alvorlige traumer som omhandlet navngitte personer. 

Drivkraften for henne var oppmerksomhet, verken mer eller mindre. 

Anonymkode: 6df67...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...