AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #1 Skrevet 21. januar 2024 Hei Jeg har brukt zoloft i 5,6 mnd pga av en tilpassningsforstyrrelse jeg fikk og utbrenthet (Fikk extrem mye angst og moderat depresjon. Ikke plaget med det til vanlig) Prøvde ulike antideppressiver, men holdt til slutt ut bivirkningene med zoloft de første ukene. (Sykemelt) etter to uker tok det den verste angstsymptomene og depresjonen. Vil si det tok 4,6 mnd før jeg virkelig kjendte virkningen av den. Posetive bivirkninger: ikke angst og dep. stresser ikke lengre, bryr meg ikke hva folk mener, blir ikke oppjaget. Kverulere ikke .. Akkurat dét er ganske deilig! Negative bivirkninger : Flatt humør(ikke gnist på det posetive følelesene) , null sexlyst, hjertebank, holsulten konstant,ørsmå sjelving i venstre hand, forstoppelse, hårtap(!!!) synsforstyrrelse (vet ikke om det er medisinen eller litt angst i underbevisstheten som enno gjør det. Hadde en del leamus som gikk over til rykninger. Det kan begynne å rykke litt, krampe tilfeldige plasser på kroppen. Det bekymrer meg. Har noen opplevd dette? Isåfall ville det ha gått over? Har snakket med lege. Derfor skal jeg prøve å seponere er på dag 4 av seponering fra 50 mg. Spent på hvordan dagene blir framover, men prøver å ikke tenke så mye på det. Litt humørsvinginger i dag og litt angstfølelse som lenge si jeg har kjendt skikkelig på. Noen som har erfaring fra å seponere 50 mg zoloft? Leser bare negativitet rondt det.. takk for svar! Anonymkode: 7f783...8bf
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #2 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei Jeg har brukt zoloft i 5,6 mnd pga av en tilpassningsforstyrrelse jeg fikk og utbrenthet (Fikk extrem mye angst og moderat depresjon. Ikke plaget med det til vanlig) Prøvde ulike antideppressiver, men holdt til slutt ut bivirkningene med zoloft de første ukene. (Sykemelt) etter to uker tok det den verste angstsymptomene og depresjonen. Vil si det tok 4,6 mnd før jeg virkelig kjendte virkningen av den. Posetive bivirkninger: ikke angst og dep. stresser ikke lengre, bryr meg ikke hva folk mener, blir ikke oppjaget. Kverulere ikke .. Akkurat dét er ganske deilig! Negative bivirkninger : Flatt humør(ikke gnist på det posetive følelesene) , null sexlyst, hjertebank, holsulten konstant,ørsmå sjelving i venstre hand, forstoppelse, hårtap(!!!) synsforstyrrelse (vet ikke om det er medisinen eller litt angst i underbevisstheten som enno gjør det. Hadde en del leamus som gikk over til rykninger. Det kan begynne å rykke litt, krampe tilfeldige plasser på kroppen. Det bekymrer meg. Har noen opplevd dette? Isåfall ville det ha gått over? Har snakket med lege. Derfor skal jeg prøve å seponere er på dag 4 av seponering fra 50 mg. Spent på hvordan dagene blir framover, men prøver å ikke tenke så mye på det. Litt humørsvinginger i dag og litt angstfølelse som lenge si jeg har kjendt skikkelig på. Noen som har erfaring fra å seponere 50 mg zoloft? Leser bare negativitet rondt det.. takk for svar! Anonymkode: 7f783...8bf Null problem når jeg seponerte zoloft. Anonymkode: 58cbc...cd4
Nevaeh Skrevet 21. januar 2024 #3 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Null problem når jeg seponerte zoloft. Anonymkode: 58cbc...cd4 Takk for svar kan jeg spørte hvor lenge du gikk på Zoloft før du slutta? ? Var det pga av angst/dep?
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #4 Skrevet 21. januar 2024 Jeg har gått på Zoloft i 10 uker (8 uker på 100mg) og endelig begynt å merke bedring. Jeg ble utbrent i fjor og prøvde å jobbe med meg selv i noen mnd før jeg takket ja til Zoloft. Hadde mye angst i starten, skjelvinger i hele kroppen, ekstremt trøtte, hjernetåke osv Men den siste uken, så er jeg endelig blitt mer og mer meg selv igjen. Fått leselysten tilbake, bedre konsentrasjon på jobben. Kommet meg mer ut på tur og begynt så smått å trene igjen. Jeg holder meg til lavkarbo kosthold pga jeg er redd for å legge masse på meg Foreløpig så har jeg ingen planer om å slutte. Humøret mitt er blitt bedre og sexlysten er også kommet tilbake Jeg startet i utgangspunktet på Zoloft pga ekstrem angst og at kroppen bare lå å skalv i en periode Anonymkode: 44771...9e0
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #5 Skrevet 21. januar 2024 Nevaeh skrev (6 timer siden): Takk for svar kan jeg spørte hvor lenge du gikk på Zoloft før du slutta? ? Var det pga av angst/dep? Tok det i 6 mnd pga. angst👍 Anonymkode: 58cbc...cd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå