Gå til innhold

Reise bort i 3 uker.

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg og mannen hadde 3 ukers bryllupsreise selv men det var ett par år før barnet kom. Vi har en 3 åring selv idag og skulle vi dratt på en slik ferie (bryllupsreise eller ei) så hadde vi tatt med barnet. Nå kjenner jeg ikke ditt barn, men vårt barn hadde taklet dårlig å vært 3 uker fra både meg og pappaen. Så hadde jeg nok ikke trivdes selv med å være så lenge borte. Hvis både jeg og pappaen skal bort så pleier vi å å matche antall dager/netter og antall år på ungen. Dvs han er 3 år idag og vi hadde blitt borte i maks 3 netter. 

Anonymkode: c532b...26f

kjedelige begrensninger dere har fått til.. så to uker vekke er først når de er fjorten? 
Og når sneipen fyller 20 år så kan dere kanskje være vekke tre uker? 😂😂😂

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om barnet har det godt med besteforeldre..kjør på...tenkt p bli bortskjemt i 3 uker hos besteforeldrene 😍 

Men jeg ville ikke klart det..vi har barn på 5 år og 11 år og innimellom drømmer vi om 1 uke i syden ute dem...men jeg ville ikke klarte det.. ville bare lurt på hvordan det gikk med de...redd de skulle blitt syke etc...der hadde ik6 blitt noe avslappende ferie iallefall 🤣

• Liker 1
Skrevet

Akkurat den skjønner jeg godt at du får kommentarer på, 3 uker er ganske lenge. Jeg hadde ikke klart det, men det betyr jo ikke at det ikke går helt fint for dere. Bare du og mannen vet hvordan dere har det og hva som funker for dere 😊

• Liker 4
Skrevet
Sofakona skrev (3 minutter siden):

Om barnet har det godt med besteforeldre..kjør på...tenkt p bli bortskjemt i 3 uker hos besteforeldrene 😍 

Men jeg ville ikke klart det..vi har barn på 5 år og 11 år og innimellom drømmer vi om 1 uke i syden ute dem...men jeg ville ikke klarte det.. ville bare lurt på hvordan det gikk med de...redd de skulle blitt syke etc...der hadde ik6 blitt noe avslappende ferie iallefall 🤣

Som jeg skrev. 
3 åringen kommer til å elske det, mens morra kommer til å slite.. håper barnet savner meg osv osv osv 

Anonymkode: 9065a...7d3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som jeg skrev. 
3 åringen kommer til å elske det, mens morra kommer til å slite.. håper barnet savner meg osv osv osv 

Anonymkode: 9065a...7d3

Vil dere få en fin ferie da .om mor går tu et i 3 uker og lurer, ringer og tenker på barna?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tre uker var fryktelig lenge å være borte fra en treåring. Barna mine begynner å bli store og vi har vel aldri vært borte mer enn tre netter fra dem. En uke hadde gått greit, men ikke tre uker. 

Vi er en del barnevakt for tanteunger, og de savner foreldrene sine etter tre dager.. ikke fordi de ikke har det bra her, men barn vil nå helst være med foreldrene sine.

Anonymkode: 64a5d...d81

store barn som savner foreldre etter 3 dager(!!) når de har det bra hos besteforeldre eller annen familie? 
tror du bør ringe vg og flere mediehus. 
Dette må være en verdens nyhet.

tror det er moren her som savner barna og ikke motsatt 😉

• Liker 3
Skrevet
Sofakona skrev (4 minutter siden):

Vil dere få en fin ferie da .om mor går tu et i 3 uker og lurer, ringer og tenker på barna?

Det er jo et helt annet spørsmål, men det får jo mor ta stilling til.

en normal treåring klarer seg helt fint i 3 uker med besteforeldre barnet er trygg på. 

Verre med morra som sagt, går det for fint for barnet uten henne så klikker det 😂

• Liker 1
Skrevet
BBB12345 skrev (15 minutter siden):

kjedelige begrensninger dere har fått til.. så to uker vekke er først når de er fjorten? 
Og når sneipen fyller 20 år så kan dere kanskje være vekke tre uker? 😂😂😂

Nåvel, når kidden fyller 14 så blir fort en ferie på 2 uker fremdeles en familieferie 😅 Skulle vi reist på en spennende 3 ukers tur når han bikker 20 så regner jeg med at vi ville tilbudt han i å bli med uansett. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg selv tilbragte såpass med tid hos mine besteforeldre i den alderen, og jeg tror jeg har blitt normal 😛

Det er utrolig fint å ha andre voksne rundt seg enn bare foreldrene! Veldig mange av de som svarer i tråden din er folk som har måttet lese seg opp og lytte til podcaster,  for de har ikke selv erfart virkeligheten. Ikke hør på dem!

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Sånt reagerer jeg også veldig på. Synes det er egoistisk. Stakkar barn 

Anonymkode: 72f0a...71f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sånt reagerer jeg også veldig på. Synes det er egoistisk. Stakkar barn 

Anonymkode: 72f0a...71f

Hvorfor er det egoistisk? Og hva er stakkars barn? De får masse oppmerksomhet og kjærlighet hos besteforeldrene 

• Liker 4
Skrevet

Hadde vært alt for lenge for vår del. Her reiste jeg (mor) og treåringen (nesten 4) på en ukes tur med bedteforeldrene som hun har møtt flere ganger i uka hele livet. På dag 5 var savnet etter far kjempestort, til tross for masse gøy med oss hun var på tur med (og hun var i tillegg super-mammadalt). Kan ikke tenke meg hvordan det ville vært dersom ingen av oss foreldre hadde vært tilstede. 

Anonymkode: c1c7d...3ee

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Elsket å være hos besteforeldre som barn. Tre uker går fort. Kos dere på reisen❤️

Anonymkode: e50bb...bae

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde aldri reist fra ungene mine i flere uker på ferie! Hvorfor i alle verden tar dere ikke med ungen??

• Liker 6
Skrevet

Hvis barne har nærkontakt med besteforeldre så ser nå ikke jeg problemet. Selv vokste jeg opp med besteforeldre i etasjen under dee jeg bodde. Og når far og mor mi måtte på jobb reise var der besteforeldre som passet meg. Og jeg elsket der, da fikk jeg se svensk barne tv,  de tok meg med på ting mine foreldre ikke gjorde osv.

Selv har vi nå vært gift i 22år og ikke vært på noe bryllupsreise. Vi hadde ikke økonomi til det

Anonymkode: ac3a5...874

• Liker 1
Skrevet
Aristoteles skrev (58 minutter siden):

Jeg selv tilbragte såpass med tid hos mine besteforeldre i den alderen, og jeg tror jeg har blitt normal 😛

Det er utrolig fint å ha andre voksne rundt seg enn bare foreldrene! Veldig mange av de som svarer i tråden din er folk som har måttet lese seg opp og lytte til podcaster,  for de har ikke selv erfart virkeligheten. Ikke hør på dem!

Samme her! Var alt fra dager til en måned med besteforeldre iløpet av sommeren pga at foreldrene våre måtte jobbe. Husker vi savnet mamma og pappa i ny og ne, men aldri så jeg kjenner det har ødelagt noe forhold til hverken foreldre eller besteforeldre. 

Ser tilbake på disse somrene med bare glede og kos 🥰

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nåvel, når kidden fyller 14 så blir fort en ferie på 2 uker fremdeles en familieferie 😅 Skulle vi reist på en spennende 3 ukers tur når han bikker 20 så regner jeg med at vi ville tilbudt han i å bli med uansett. 

living the dream dere to som par skjønner jeg 😂😂

Skrevet
strawberry88 skrev (2 timer siden):

Samme her! Var alt fra dager til en måned med besteforeldre iløpet av sommeren pga at foreldrene våre måtte jobbe. Husker vi savnet mamma og pappa i ny og ne, men aldri så jeg kjenner det har ødelagt noe forhold til hverken foreldre eller besteforeldre. 

Ser tilbake på disse somrene med bare glede og kos 🥰

Amen!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

når skal det stakkars barnet få ferie? Skjønner det ikke er felles barn :(

Anonymkode: 0ff98...e0f

Leser du ikke? De skriver jo tydelig vår datter og at barnet skal være med besteforeldre. Men ja helt enig at 3 uker er veldig lenge. 

Anonymkode: 38503...179

Skrevet
Aristoteles skrev (4 timer siden):

Helt riktig!

spent på om alle disse desperate mødrene svarer på disse innleggene som er helt hodeløse.. en tre åring med gode besteforeldre kommer til å kose seg i 3 uker.. joda, litt savn kanskje men det er jo bare positivt! 
hvor mange puter syr man under dagens barn? Har dere strikke-oppskriften?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...