Gå til innhold

Reise bort i 3 uker.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tre uker  borte fra en treåring er veldig lenge. Skjønner godt at naboen reagerte.

Anonymkode: 99dda...7b0

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det var lenge. Jeg hadde tatt henne med ;) Vi tok med våre barn på bryllupsreisen, vi var på rundreise i Asia og Australia. Vi hadde to dager alene rett etter bryllupet og tok med barna på resten. Har man gjort ting i feil rekkefølge, må man nesten ta konsekvensene av det. 

Anonymkode: 55e07...f70

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gifter oss til sommeren og skal ha 3 ukers bryllupsreise. Datteren vår vil akkurat være fylt 3 år og skal være med besteforeldre. I dag nevnte jeg planene våre for en nabo, og hun kommenterte "skjønner ikke at dere klarer å reise bort så lenge, jeg begynner å savne ungene etter bare en helg borte". Føler rett og slett at vi ble dømt, og nå føler jeg meg bare dum og begynner å tvile på hele reisen.

Anonymkode: 908a1...3b5

Føler du det sånn av én kommentar fra én person? 

Du må begynne å bli litt tryggere på deg selv. Drit i hva andre sier.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan tror dere det er for barnet å være borte fra begge foreldrene sine så lenge da? For selv om det kanskje føles greit nok for dere, så kan barnet få reaksjoner av å bli separert fra foreldrene i 3 uker. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Oi! Utrolig at besteforeldre sier ja til dette. Slike turer tar man før man får barn, eller når de er voksne. 

Anonymkode: c65cc...408

Utrolig? Så fint av dem!

Anonymkode: b4604...dd3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Gifter oss til sommeren og skal ha 3 ukers bryllupsreise. Datteren vår vil akkurat være fylt 3 år og skal være med besteforeldre. I dag nevnte jeg planene våre for en nabo, og hun kommenterte "skjønner ikke at dere klarer å reise bort så lenge, jeg begynner å savne ungene etter bare en helg borte". Føler rett og slett at vi ble dømt, og nå føler jeg meg bare dum og begynner å tvile på hele reisen.

Dere har tenkt gjennom dette før dere bestilte reisen. Hva var fordeler og ulemper? Hva diskuterte dere da?

Jeg tenker man må klare å lukke ørene for alle andres meninger generelt sett. Du vil få meninger basert på egne barn, egne preferanser, egne meninger og egne holdninger. Du vil bli dømt uansett hva du gjør: om det var tre dager, en uke, to uker eller en måned. 

Jeg tenker: Du kjenner barnet ditt. Du kjenner dere. Du kjenner besteforeldrene. Vil barnet ditt ha det bra med dem? Hvor ofte treffes dere ellers? Er de nære omsorgspersoner for barnet? Har de vært mye sammen med barnet over en lenger tid? 

Så lenge dere føler dere komfortable med det, så tenker jeg: kjør på. Uansett hva jeg eller andre mener eller føler :) 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Rainbow91 said:

Men hvordan tror dere det er for barnet å være borte fra begge foreldrene sine så lenge da? For selv om det kanskje føles greit nok for dere, så kan barnet få reaksjoner av å bli separert fra foreldrene i 3 uker. 

Det spørs jo veldig på besteforeldrene og hvor involvert de er i barnet i det daglige. Hvor ofte de er sammen, både med og uten foreldre. Vi møter våre nesten daglig, bor nesten over gata, og selv om jeg ikke ville valgt en tre uker ferie uten barnet, tror jeg ikke det hadde vært et problem for barnet i seg selv - jeg hadde helt ærlig vært mer bekymret for besteforeldrene. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til det, og hadde heller ikke ønsket å være så lenge uten barnet mitt. De fleste rundt dere vil mest sannsynlig reagere på det, men det må dere nesten bare tåle og stå i; dere vet forhåpentligvis hva som er best for dere og hva barnet deres tåler. Og så finnes det jo foreldre som kutter egne barn ut av livene sine, så det finnes jo mye verre situasjoner enn dette..

Anonymkode: 159d8...d55

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre uker var fryktelig lenge å være borte fra en treåring. Barna mine begynner å bli store og vi har vel aldri vært borte mer enn tre netter fra dem. En uke hadde gått greit, men ikke tre uker. 

Vi er en del barnevakt for tanteunger, og de savner foreldrene sine etter tre dager.. ikke fordi de ikke har det bra her, men barn vil nå helst være med foreldrene sine.

Anonymkode: 64a5d...d81

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt lyst til å reise på en så lang ferietur uten barna. Da de ble født, ble vi en familie, og slike lange turer drar vi sammen på hele gjengen. Men det er hva som er rett for meg, og ikke fasiten. 

Dersom barnet er mye sammen med besteforeldrene til vanlig, er trygg og har det bra hos dem, så ville jeg ikke ment å dømme dere om jeg hadde kommentert det. I vårt tilfelle ville det vært uaktuelt fordi de av besteforeldrene som lever, bort langt unna oss, og vi har heller ingen andre familiemedlemmer som vi er så mye sammen med at det ville kjentes naturlig selv hvis vi hadde hatt lyst til å reise uten barna. 

Anonymkode: 5c4c9...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært borti noen som har dratt på tre ukers ferie uten barna sine (når man har så små barn).  Men for all del - kjør på .

Personlig hadde jeg villet hatt med barnet på den opplevelsesferien. Tenk så deilig da, bare reise rundt som en familie i tre uken 🫶🏼

Anonymkode: cce88...36b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorma skrev (3 timer siden):

Tror aldri jeg har hørt om noen som har 3 ukers bryllupsreise en gang. Et annet spørsmål jeg har er hvordan dere klarer og være uten barnet i 3 uker ? Jeg har problemer etter to dager

Det er vel ikke spesielt lenge? Hadde selv tre ukers bryllupsreise og tenker at om man skal rekke å oppleve litt må det være såpass. Hadde vært lenger hadde vi hatt tid og råd. Et vennepar av oss er midtveis i sin 4 måneder lange bryllupsreise.

Det sagt, ingen av oss har barn.

Anonymkode: 35fa2...62d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er vel ikke spesielt lenge? Hadde selv tre ukers bryllupsreise og tenker at om man skal rekke å oppleve litt må det være såpass. Hadde vært lenger hadde vi hatt tid og råd. Et vennepar av oss er midtveis i sin 4 måneder lange bryllupsreise.

Det sagt, ingen av oss har barn.

Anonymkode: 35fa2...62d

Der har du forskjellen. TS har barn, det har ikke du ☺️ Man reiser ikke 3 uker fra barna for at man selv skal oppleve verden. Det gjør man før man får barn tenker nå jeg

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville nok vært borte en langhelg maks selv fra en 3-åring. Her skjønner jeg naboens reaksjon veldig godt.

Anonymkode: cdd75...cb5

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, dette var skikkelig dårlig dømmekraft av dere foreldre. Man reiser selvfølgelig ikke bort fra en treåring i tre uker! 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri klart å være fra mitt barn så lenge frivillig, kanskje en uke maks, om jeg visste han var et sted han elsket å være, med folk han er trygg på. Synes tre uker er lenge for en treåring uten foreldrene 

Anonymkode: 370e3...8d5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang må jo bli den første, men tre uker borte fra et 3 år gammelt barn? Jeg ville ikke klart det, og forstår meg ikke på andre som eventuelt klarer det. Hva er den lengste tiden dere har vært borte fra barnet tidligere? Barnet kommer garantert til å savne dere også, og kan gi negative signaler på det. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

kjør på! Ikke hørt på de bedreviterne!!!

Anonymkode: 9065a...7d3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Barnet kommer til å digge 3 uker med besteforeldre.. 

savnet «alle» skriver om her er mødre som vil at barnet skal savne dem..!

God tur! Enjoy!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...