Gå til innhold

Reise bort i 3 uker.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gifter oss til sommeren og skal ha 3 ukers bryllupsreise. Datteren vår vil akkurat være fylt 3 år og skal være med besteforeldre. I dag nevnte jeg planene våre for en nabo, og hun kommenterte "skjønner ikke at dere klarer å reise bort så lenge, jeg begynner å savne ungene etter bare en helg borte". Føler rett og slett at vi ble dømt, og nå føler jeg meg bare dum og begynner å tvile på hele reisen.

Anonymkode: 908a1...3b5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 uker hadde jeg ikke dratt fra barnet mitt nei, mem vi er forskjellige. 2 netter hadde vært nok for meg

Anonymkode: e24d0...255

• Liker 31
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gifter oss til sommeren og skal ha 3 ukers bryllupsreise. Datteren vår vil akkurat være fylt 3 år og skal være med besteforeldre. I dag nevnte jeg planene våre for en nabo, og hun kommenterte "skjønner ikke at dere klarer å reise bort så lenge, jeg begynner å savne ungene etter bare en helg borte". Føler rett og slett at vi ble dømt, og nå føler jeg meg bare dum og begynner å tvile på hele reisen.

3 ukers bryllupsreise ??

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker er jo voldsomt lang bryllupsreise da. Jeg selv hadde nok ikke vært komfortabel med å ikke være med barnet mitt så lenge, men hva dere gjør er jo helt opp til dere og hva dere føler er greit. 

• Liker 13
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når skal det stakkars barnet få ferie? Skjønner det ikke er felles barn :(

Anonymkode: 0ff98...e0f

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår reaksjonen til naboen. 3 ukers fravær fra foreldrene for en 3 åring er leeeenge. 

• Liker 24
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dorma skrev (2 minutter siden):

3 ukers bryllupsreise ??

Skal reise rundt i Asia. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

når skal det stakkars barnet få ferie? Skjønner det ikke er felles barn :(

Anonymkode: 0ff98...e0f

Hæ? Det er fellesbarnet vårt, jo 😅 Hun får mer enn nok ferie, så du skal ikke bekymre deg for det.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Tror de aller fleste tenker som naboen din! Hadde vært totalt uaktuelt for meg å være borte fra barnet mitt så lenge! Det er jo et lite barn også..

Hva er grunnen til at dere ikke vil ha med barnet deres?

Beklager at jeg sier det, men stakkars barn! 🥲

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal reise rundt i Asia. 

Hæ? Det er fellesbarnet vårt, jo 😅 Hun får mer enn nok ferie, så du skal ikke bekymre deg for det.

Tror aldri jeg har hørt om noen som har 3 ukers bryllupsreise en gang. Et annet spørsmål jeg har er hvordan dere klarer og være uten barnet i 3 uker ? Jeg har problemer etter to dager

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ulven said:

Jeg forstår reaksjonen til naboen. 3 ukers fravær fra foreldrene for en 3 åring er leeeenge. 

Nettopp. Det er meget lenge for en treåring. Ville aldri gjort det... selv om jeg ikke savner ungene etter en helg borte, nei 😁

Vi var borte i ca en uke da eldste var 3 år. Gikk helt fint det, hun koste seg med mormor, men hun savnet oss skikkelig - kunne ikke ha en lengre reise. 

Anonymkode: 23e91...6ca

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal reise rundt i Asia. 

Oi! Utrolig at besteforeldre sier ja til dette. Slike turer tar man før man får barn, eller når de er voksne. 

Anonymkode: c65cc...408

• Liker 26
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 uker er veldig lenge. Det vil nok føles som hele sommeren for barnet. Hvorfor tar der henne ikke med? Vi reiste rundt i India med en 2-åring. Det gikk så fint 😊

Anonymkode: b9b2b...b01

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker borte fra en 3 åring, det var lenge ja. Vi reiste på 1 ukes bryllupsreise og barnet vårt var også 3 år, og barnet var hos besteforeldre. Vi savnet barnet og syns det var lenge å være borte fra ham i 1 uke, selv om vi snakket med ham hver dag og han hadde det veldig fint sammen med besteforeldrene. 

Anonymkode: 20b41...eee

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er lenge. Men nå er det uansett ikke aktuelt for oss som ikke har barnevakt som ville stilt opp så lenge, så jeg har ikke tenkt tanken engang. Men jeg regner med hun har et nært forhold til besteforeldrene, og at besteforeldrene er unge og spreke?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

når skal det stakkars barnet få ferie?

..fordi en unge på tre år er såå stressa at det trenger å komme seg bort? 😂😂

..hvis besteforeldre synes det er ok - hvor ligger problemet? Resten av de 49 ukene i året er ungen med foreldrene sine (går jeg ut ifra)

Anonymkode: b390e...2f4

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre uker var lenge. Vi hadde bryllupsreise når sønnen vår var 3 år og da var vi borte i 5 dager. Holdt massevis. Klarte ikke å være borte noe lenger. 

Anonymkode: ee2c8...e2c

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen hadde 3 ukers bryllupsreise selv men det var ett par år før barnet kom. Vi har en 3 åring selv idag og skulle vi dratt på en slik ferie (bryllupsreise eller ei) så hadde vi tatt med barnet. Nå kjenner jeg ikke ditt barn, men vårt barn hadde taklet dårlig å vært 3 uker fra både meg og pappaen. Så hadde jeg nok ikke trivdes selv med å være så lenge borte. Hvis både jeg og pappaen skal bort så pleier vi å å matche antall dager/netter og antall år på ungen. Dvs han er 3 år idag og vi hadde blitt borte i maks 3 netter. 

Anonymkode: c532b...26f

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette må du bare påregne å få reaksjoner på. Det er selvsagt svært pussig å reise fra en 3-åring i 3 uker, og enda pussigere at dere ønsker å gjøre deres giftemål til et ubehagelig minne for barnet.

Anonymkode: 7b4fb...0bd

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...