AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #1 Skrevet 21. januar 2024 Jeg har tenkt på dette de siste årene, at jeg muligens er følelsesmessig avstumpet. Følte ingenting ved to forholdsbrudd. Jo depresjon senere, men i øyeblikket når det skjedde ingenting. Følte ikke noe når eldre og fjernere ( for meg ukjente besteforeldre etc..) familiemedlemmer døde. Følte ingenting når venninne prøvde å skape masse drama. Ofte føles det for meg som folk bare prøver å skape masse drama, jeg vil derfor ofte trekke meg unna folk fordi de bare skaper støy og drama der jeg ikke syns det trenger å være noe. Har felt tårer når nærmere familiemedlemmer har dødd, samt hvis det er noe med barna og annet som betyr ekstremt mye for meg, men jeg kan lett bli totalt følelseskald hvis jeg mener jeg er i en berettiget situasjon og noen har skadet meg for eksempel. Jeg blir lett sliten også av diskusjoner og drama, da kan motparten oppføre seg barnslig og jeg forblir kald. Er det dette som er mangel på empati? Følelsesmessig avstumpethet? Eller har det et annet navn? Anonymkode: 309ee...893
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå