Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Oppussing av kjøkkenet mitt er påbegynt. Jeg har vært bortreist en uke og en del er allerede gjort.

MEN jeg er ikke spesielt fornøyd - tror jeg.

For det første har de jobbet med gulvet på kjøkken og gang uten å stenge døren til stuen slik at alt der er dekket med et tynt støvlag.

De har begynt å montere det nye kjøkkenet uten å reparere 'sår' etter det gamle.

Skapene ser ut til å være skjeve - vet ikke om dette er noe de kan justere etterpå. Ville tro at hvis de la plater på gulvet så burde de legge disse slik at gulvet ble rett. Gulvet var skjevt på forhånd.

I anbudet jeg fikk så står det demontering av gammelt kjøkken og montering av nytt , men ingenting om oppretting av vegg. Er ikke dette noe som burde være en selvfølge - evnt. at de burde gitt meg beskjed om at dette måtte jeg fikse før montering ? Nå er det jo vanskelig å komme til - og man vil jo bruke mer tid fordi ny innredning går rett over merkene. Det står også at de skal legge gipsplater på gulvet for så å fliselegge det.

Jeg skal selvfølgelig ta det opp med håndverkerne i morgen men lurte litt på hva man kan forlange at de skal gjøre.

Kan jeg forlange vask av stue ? At de må demontere det nye slik at veggene kan fikses FØR de monterer nytt kjøkken ? At de må få montert det nye slik at de ulike skapdørene er rette i forhold til hverandre tar jeg som en selvfølge.

Endret av punkyB
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen til virkeligheten - dessverre.

Gjest Rognebær
Skrevet

Jeg ville definitivt tatt det opp med dem!

Vi gjorde det på akkurat samme måten, reiste bort en uke og kom hjem til ferdig montert kjøkken i et skakt og skeivt rom. Snekkeren hadde rettet ut veggen så det gikk an å montere skapene beint på, laget fine foringer der det trengtes, og generelt lagt seg i selen for at det skulle bli fint!

Vi hadde en gjennomgang med ham på forhånd om hvordan vi ville at det skulle se ut til slutt, håper dere også hadde det.

Akkurat støvet på stua hadde jeg ikke tatt så tungt, det tror jeg man må regne med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...