Gå til innhold

Er det ikke egentlig litt frekt å stinke av hvitløk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aldri opplevd noen stinker hvitløk, mulig jeg er immun 😅

Anonymkode: 3a348...772

Ikke jeg heller. Jeg kjente ikke lukten av kattepiss heller før jeg var godt over 30 - da skjønte jeg plutselig hva folk snakket om.

Kjæresten min sier at han kan kjenne om jeg har spist noe med hvitløk i tidligere på dagen, men kun om han ikke har spist hvitløk selv. Jeg derimot kjenner det verken på han eller andre, enten jeg har spist hvitløk eller ei.

Har derfor blitt mer bevisst på egen hvitløkspising. Ikke når jeg lager middag og alle spiser det samme, men jeg trenger jo ikke spise hvitløk til lunsj når jeg jobber tett på andre folk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som kjenner andres hvitløkslukt, spiser dere det veldig sjeldent selv? Og hvor gamle er dere?

Jeg har heller ikke merket at noen lukter hvitløk siden 90-tallet, men er sjeldent jeg lukter annet enn parfyme av folk egentlig. Går dere rundt og lukter på folk?

Anonymkode: 0d6cd...a0f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere som kjenner andres hvitløkslukt, spiser dere det veldig sjeldent selv? Og hvor gamle er dere?

Jeg har heller ikke merket at noen lukter hvitløk siden 90-tallet, men er sjeldent jeg lukter annet enn parfyme av folk egentlig. Går dere rundt og lukter på folk?

Anonymkode: 0d6cd...a0f

Jeg spiser hvitløk selv, og er i 40 årene. Jeg kjenner det ikke hvis noen har spist begrensede mengder (med mindre jeg er helt oppi munnen deres), men har noen spist mye så kjenner jeg det ekstremt godt hvis noen sitter ved siden av meg på bussen osv. Veldig kvalmende. 

Anonymkode: a9b7f...29d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vintersolverv

Nei, det er ikke frekt å holde seg frisk. Og nå tror jeg jeg må spise litt rå hvitløk gitt, bra du minte meg på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske å ha kjent hvitløk av noen siden tidlig på 90 tallet jeg, trodde de fleste i dag spiste såpass av det at man ikke kjenner lukta lenger.

Her spiser vi det vi vil og om noen kjenner noe hvitløk lukt av oss så lever jeg fint med det.  :) 

Verre med disse som tømmer parfymeflaska før de går ut blant folk og de som legger halvrøkte sigaretter i klærne slik at det lukter dritt, det er ille det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, vintersolverv said:

Nei, det er ikke frekt å holde seg frisk. Og nå tror jeg jeg må spise litt rå hvitløk gitt, bra du minte meg på det.

Man trenger ikke hvitløk for å holde seg frisk. 

Anonymkode: a9b7f...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange med deilig hvitløksånde her inne skjønner jeg, mmm 🤢🤮 stakkars de som må kline med dere 

Anonymkode: 5592f...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller hvitløk enn den grusomme parfymen alle dynker seg i for tiden. Den som stinker søt vanilje. Grøss!!!

Anonymkode: 13ace...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (På 21.1.2024 den 16.35):

Mens jeg alltid syntes lærere med kaffeånde var de verste. Folk som drikker kaffe skjønner ikke hvor innihelvettes grusomt kaffeånde er. Spesielt om personen er litt sløv med tannpussen om morgenen og litt av soveånden henger i etter puss.

Har et par sånne kollegaer som voksen, jeg fikser det ikke.

Jeg er helt enig, meg du siterte over. Kaffeånde, fiskekakeånde og alle andre ekle ånder er dårlig stil å møte folk med! 

Til den andre lengre opp: det handler ikke om at det er ikkenorsk. Jeg og alle nordmenn jeg kjenner liker og spiser hvitløk. Dette er ikke skjult fremmedfrykt, det er snakk om å ikke påføre unødvendig ubehag når du står close med noen, som vi lærere gjør hele tida. 

Anonymkode: 37c6d...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 14.16):

Man må tåle at man av og til kan komme over folk med hvitløksånde, men er det ikke litt frekt å spise det så ofte og så mye av det at andre plages av det? At det stinker i flere minutter etterpå på bussen, butikken, arbeidsplassen osv...?

Anonymkode: 5592f...7f6

Syns ikke hvitløk lukter så fælt jeg. Lukter mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 14.24):

Jeg spiser den maten JEG liker og driter langt i om du synes lukta er ubehagelig eller ikke! Ja til både hvitløk og makrell i tomat 

Anonymkode: 29f31...a8a

Enig og er faktisk mer frekt å gjerne sitte å kommentere dersom man sitter ved siden av noen på pauserommet som spiser dette. Liksom ah jeg takler ikke den lukta der av makrell i tomat. Æsj. Det er mer frekt enn å spise slik mat 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen jeg ikke spiser hvitløk for at du muligens blir fornærmet og krenket, kommer aldri. Liker du ikke ånden min, sitter du for nærme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg aldri tenkt over. Spiser hvitløk relativt ofte. Jobber også med mennesker jeg har det som naturlig det av kostholdet sitt og må innrømme at jeg aldri har lagt merke til at de lukter vondt av de eller maten de har med seg.

Kan tenke meg andre typer mat som lukter mye verre enn det, men legger meg ikke borti hva folk spiser. 

Anonymkode: 80c75...182

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...