tapetkniv Skrevet 21. januar 2024 #1 Skrevet 21. januar 2024 (endret) Prøver å være kortfattet. Virker som samtlige er misfornøyde med dagens politikk i Norge, men faktum er at det aldri kommer noen andre enn AP eller Høyre til makta. Det kommer derfor heller ikke til å bli bedre fremover. Det føles ikke som vi har et demokrati lenger. Våre folkevalgte jobber ikke for folket, men for egne interesser. Pengene våre blir donert bort for at politikerne skal sikre seg videre toppstillinger etter endt norsk politisk karriere. Folk er fattige og får ikke hjelp i eget land fordi vi tilsynelatende kommer sist i rekken. Det er en skummel utvikling som vi, det norske folk burde ta på alvor. Norge vil bli like utrygt som Sverige om få år siden vi forsetter med å ta imot så mange innvandrere fra muslimske land som vi feiler totalt å integrere. Er ikke folk redde for barn og barnebarns fremtid? Jeg er hvertfall. Alt går på bekostning av oss nordmenn. Hvorfor skal vi betale prisen for billigere strøm til Europa? Hvorfor skal Norge redde verden når ikke de store landene som faktisk har en betydning ikke gjør det? Det er jo ikke holdbart. Bare av nysgjerrighet lurer jeg på om folk faktisk er villige til å gjøre noe mer enn å prate? Hele Norge kunne satt seg på ræva så alt stoppet opp for å få til en forandring. Jeg hadde hvertfall deltatt for jeg ønsker ikke det Norge vi er og fortsetter å bli. Endret 21. januar 2024 av tapetkniv 11 3 4
Drizzt Skrevet 21. januar 2024 #2 Skrevet 21. januar 2024 Den eneste måten å kvitte oss med politikerne er å ikke stemme på dem. Tenk deg 0% valgdeltagelse ved neste valg. Da ringer det noen bjeller. Jeg har deltatt i en rekke demonstrasjoner i Oslo og andre byer og støttet viktige for meg saker. Men nordmenn er en saueflokk som preges av konformitet og ''det ordner seg sikkert'' og politikerne har kunne misbruke dette i mange år. Det er flott å se at denne regjeringen, tross all ødeleggelse den påfører folk og næringsliv, klarer ihvertfall 1 ting som er bra. Nemlig å øke til de grader politikerforakten i befolkningen og å åpne folks øyne. Jeg har ikke fantasi nok å forestille meg hvilke flere avsløringer som kommer før neste valg. Vi er tross alt bare halvveis i perioden. 9 2
Fremmed fugl Skrevet 21. januar 2024 #3 Skrevet 21. januar 2024 Nei, jeg er leder i staten og følger prinsippen om at jeg skal være lojal til enhver tid sittende storting og regjering. Politisk streik er en uting der en gruppe prøver å bruke udemokratiske virkemidler, under forutsetningen at vi har et fungerende demokrati, som jeg mener at vi har. Så nei. Er glad i vår demokrati. 2 2
Topsi Skrevet 21. januar 2024 #4 Skrevet 21. januar 2024 Fremmed fugl skrev (3 minutter siden): Nei, jeg er leder i staten og følger prinsippen om at jeg skal være lojal til enhver tid sittende storting og regjering. Politisk streik er en uting der en gruppe prøver å bruke udemokratiske virkemidler, under forutsetningen at vi har et fungerende demokrati, som jeg mener at vi har. Så nei. Er glad i vår demokrati. Tja. Det hjelper jo ikke at en har demokrati hvis en mener dette demokratiet og styrende organer vedtar lover og vedtak man mener er så feil at en tenker dette MÅ protesterer på, rent av samvittigjetsgrunner Det finnes flere eksempler på at sivil ulydighet kan være nødvendig, f eks hvis det er eneste måte å hindre uerstattelige tap 2 1
Fremmed fugl Skrevet 21. januar 2024 #5 Skrevet 21. januar 2024 Topsi skrev (2 minutter siden): Tja. Det hjelper jo ikke at en har demokrati hvis en mener dette demokratiet og styrende organer vedtar lover og vedtak man mener er så feil at en tenker dette MÅ protesterer på, rent av samvittigjetsgrunner Det finnes flere eksempler på at sivil ulydighet kan være nødvendig, f eks hvis det er eneste måte å hindre uerstattelige tap Som jeg skrev, under forutsetningen at vi har et velfungerende demokrati. 1
aksase Skrevet 21. januar 2024 #6 Skrevet 21. januar 2024 Demonstrasjoner kan fungere godt i enkeltsaker, men neppe for å snu politikken i et helt land. Den muligheten vi har, det er å stemme på de politikerne vi har trua på. Når det gjelder tilfredshet med sittende regjering, så er folket nesten aldri fornøyd med den regjeringa man har. Siden krigen har det skjedd bare noen ytterst få ganger at en regjering blir gjenvalgt for en ny periode. Det vanlige er at en stor del av velgerne faller for retorikken til opposisjonspartiene og stemmer på de som lover "gull og grønne skoger", noe som er lett å lovet når man sanker velgere, men som i liten grad er gjennomførbart når man kommer til makten. Da blir velgerne misfornøyd og stemmer på opposisjonen ved neste anledning, og så er det ny regjering igjen. Uansett, er vi sakte men sikkert på vei bort fra den tradisjonelle "alle skal med"-politikken, som har gjort Norge til et så jevnt, trygt og godt land å bo i, og mot "survival of the fittest"-politikken, hvor hver enkelt er sin egen lykkes smed. Det er den politikken som USA har kommet langt på, og som er kjempefin for ressurssterke og rike mennesker som har råd til å gå på de beste skolene, råd til den beste helseforsikringen og råd til de beste aldershjemmene. USA-politikken er samtidig katastrofal for alle de mindre ressurssvake, som ikke har råd til de beste(private) skolene, ikke råd til helseforsikring og ikke råd til aldershjem. Dette skaper voldsomme klasseskiller, som vi også er i ferd med å se her i landet. Som sagt, vi er på vei mot "amerikanske tilstander". Det skremmer meg.... 2 2
Tror og ser det Skrevet 21. januar 2024 #7 Skrevet 21. januar 2024 (endret) Topsi skrev (59 minutter siden): Tja. Det hjelper jo ikke at en har demokrati hvis en mener dette demokratiet og styrende organer vedtar lover og vedtak man mener er så feil at en tenker dette MÅ protesterer på, rent av samvittigjetsgrunner Det finnes flere eksempler på at sivil ulydighet kan være nødvendig, f eks hvis det er eneste måte å hindre uerstattelige tap Ganske kaotisk samfunn når noen som vet bedre enn andre skal bestemme hva som er uerstattelig. . Grupper med snevre særinteresser som skriker høyest skal da få et eller annet på bekostning av noen andre. Demokratiet fungerer fint i Norge. Endret 21. januar 2024 av Tror og ser det 2
Topsi Skrevet 21. januar 2024 #8 Skrevet 21. januar 2024 Tror og ser det skrev (10 minutter siden): Ganske kaotisk samfunn når noen som vet bedre enn andre skal bestemme hva som er uerstattelig. . Grupper med snevre særinteresser som skriker høyest skal da få et eller annet på bekostning av noen andre. Demokratiet fungerer fint i Norge. Vel, hvis en ikke åpner for sivil ulydighet får en ikke satt fokus på urett flertallet mener er ok, og en åpner også for at ekstreme individer ikke ser andre muligheter enn f eks å begå terror i ytterste konsekvens, noe.som virkelig vil være tragisk 2
Tror og ser det Skrevet 21. januar 2024 #9 Skrevet 21. januar 2024 Topsi skrev (4 minutter siden): Vel, hvis en ikke åpner for sivil ulydighet får en ikke satt fokus på urett flertallet mener er ok, og en åpner også for at ekstreme individer ikke ser andre muligheter enn f eks å begå terror i ytterste konsekvens, noe.som virkelig vil være tragisk Kan du nevne en urett som flertallet støtter der sivil ulydighet er riktig svar ? Jeg kan nevne noen ulydigheter som har ingen flertall og sakene kan håndteres fint av regjering/storting. For og imot ulv. Ja/nei til vaksinepass. Stopp oljen ved å grise ned kunstverk. Pro Palestina og pro Israel kamp i Oslo gater med store politistyrker for å beskytte de mot hverandre. Sykkelmafia som tømmer bildekk for luft. Vindkraftmostandere som stenger departement. Nei til bompenger som river ned bomstasjoner. Nazistene har jo alltid noe kødd på gang de også. Listen med snevre særinteresser er enorm. De som vil kan samles daglig på Eidsvollsplass mellom 08:00 og 22:00 si sin mening og gå hjem. Innbyggere velger storting som vedtar lover, regjering utfører Det er fungerende demokrati. 1
Topsi Skrevet 21. januar 2024 #10 Skrevet 21. januar 2024 (endret) Tror og ser det skrev (22 minutter siden): Kan du nevne en urett som flertallet støtter der sivil ulydighet er riktig svar ? Jeg kan nevne noen ulydigheter som har ingen flertall og sakene kan håndteres fint av regjering/storting. For og imot ulv. Ja/nei til vaksinepass. Stopp oljen ved å grise ned kunstverk. Pro Palestina og pro Israel kamp i Oslo gater med store politistyrker for å beskytte de mot hverandre. Sykkelmafia som tømmer bildekk for luft. Vindkraftmostandere som stenger departement. Nei til bompenger som river ned bomstasjoner. Nazistene har jo alltid noe kødd på gang de også. Listen med snevre særinteresser er enorm. De som vil kan samles daglig på Eidsvollsplass mellom 08:00 og 22:00 si sin mening og gå hjem. Innbyggere velger storting som vedtar lover, regjering utfører Det er fungerende demokrati. F eks kutte linene de bruker for å gjerde inne ulven før de dreper dem, tilby kvinner hjelp inne på gyn avd, som Børre Knudsen f eks, de reddet faktisk liv selv om de havnet i fengsel. Ting som ikke er voldelig eller uopprettelig. Ville heller støttet at man lenget seg fast til.et museum enn å ødelegge et kunstverk med maling. Ta et eksempel, jeg støtter overhodet ikke ytre høyre, men jeg synes det er bedre at DNM marsjerer gjennom gatene i Kristiansand på en ulovlig demonstrasjon så alle ser hvem de er, enn at de setter fyr på et asylmottak Jeg er litt usikker når jeg velger eksempler dog, jeg vil ikke oppfordre til brudd på norsk lov, men jeg mener altså at det må være adgang til fredelig sivil ulydighet, og håper det er greit å nevne eksempler i en tråd om sivil ulydighet I land der sivil ulydighet slås hardt ned på ser man mer vold,.f eks mer høyreekstreme vold, mer klimaterrorisme og drap på abortleger f eks. Å "akseptere " sivil ulydighet i et samfunn mener jeg er med på å hindre ekstrem radikalisering innen vanskelige saler som kan provosere mye Mitt innlegg er dog ingen oppfordring til sivil ulydighet Endret 21. januar 2024 av Topsi 3
Drizzt Skrevet 21. januar 2024 #11 Skrevet 21. januar 2024 Fremmed fugl skrev (2 timer siden): Nei, jeg er leder i staten og følger prinsippen om at jeg skal være lojal til enhver tid sittende storting og regjering. Politisk streik er en uting der en gruppe prøver å bruke udemokratiske virkemidler, under forutsetningen at vi har et fungerende demokrati, som jeg mener at vi har. Så nei. Er glad i vår demokrati. Flott med lojalitet, men politisk streik er ikke udemokratisk. Det er nettopp demokratisk virkemiddel i et ikke-fungerende demokrati som vi har i Norge. 3 3
Fremmed fugl Skrevet 21. januar 2024 #12 Skrevet 21. januar 2024 Drizzt skrev (20 minutter siden): Flott med lojalitet, men politisk streik er ikke udemokratisk. Det er nettopp demokratisk virkemiddel i et ikke-fungerende demokrati som vi har i Norge. Ok, hvordan kan du forklare at hvordan et mindretal ved å skape problem i samfunnet er demokrati. Det er som å si at enn militærkupp er demokrati. 2
elisa1819 Skrevet 21. januar 2024 #13 Skrevet 21. januar 2024 Jeg er en varm tilhenger av at folk bruker sin demokratiske rett til å demonstrere, og gjør det selv når det er moralsk påkrevd. Moral trumfer lov når de ikke er sammenfallende. Blir kjempeglad over at 1,4 millioner tyskere har demonstrert mot de høyreekstreme i Tyskland i dag. 2
tapetkniv Skrevet 21. januar 2024 Forfatter #14 Skrevet 21. januar 2024 Drizzt skrev (7 timer siden): Den eneste måten å kvitte oss med politikerne er å ikke stemme på dem. Tenk deg 0% valgdeltagelse ved neste valg. Da ringer det noen bjeller. Jeg har deltatt i en rekke demonstrasjoner i Oslo og andre byer og støttet viktige for meg saker. Men nordmenn er en saueflokk som preges av konformitet og ''det ordner seg sikkert'' og politikerne har kunne misbruke dette i mange år. Det er flott å se at denne regjeringen, tross all ødeleggelse den påfører folk og næringsliv, klarer ihvertfall 1 ting som er bra. Nemlig å øke til de grader politikerforakten i befolkningen og å åpne folks øyne. Jeg har ikke fantasi nok å forestille meg hvilke flere avsløringer som kommer før neste valg. Vi er tross alt bare halvveis i perioden. aksase skrev (6 timer siden): Demonstrasjoner kan fungere godt i enkeltsaker, men neppe for å snu politikken i et helt land. Den muligheten vi har, det er å stemme på de politikerne vi har trua på. Når det gjelder tilfredshet med sittende regjering, så er folket nesten aldri fornøyd med den regjeringa man har. Siden krigen har det skjedd bare noen ytterst få ganger at en regjering blir gjenvalgt for en ny periode. Det vanlige er at en stor del av velgerne faller for retorikken til opposisjonspartiene og stemmer på de som lover "gull og grønne skoger", noe som er lett å lovet når man sanker velgere, men som i liten grad er gjennomførbart når man kommer til makten. Da blir velgerne misfornøyd og stemmer på opposisjonen ved neste anledning, og så er det ny regjering igjen. Uansett, er vi sakte men sikkert på vei bort fra den tradisjonelle "alle skal med"-politikken, som har gjort Norge til et så jevnt, trygt og godt land å bo i, og mot "survival of the fittest"-politikken, hvor hver enkelt er sin egen lykkes smed. Det er den politikken som USA har kommet langt på, og som er kjempefin for ressurssterke og rike mennesker som har råd til å gå på de beste skolene, råd til den beste helseforsikringen og råd til de beste aldershjemmene. USA-politikken er samtidig katastrofal for alle de mindre ressurssvake, som ikke har råd til de beste(private) skolene, ikke råd til helseforsikring og ikke råd til aldershjem. Dette skaper voldsomme klasseskiller, som vi også er i ferd med å se her i landet. Som sagt, vi er på vei mot "amerikanske tilstander". Det skremmer meg.... Problemet er at det er altfor mange partier. Det skulle vært maks 4 partier. Sånn som det er nå er Høyre og AP veldig like, så det utgjør ikke store forskjellen hvem av de det blir. Småpartiene ødelegger mange saker på Stortinget fordi de har noe de skulle sagt, samtidig er mange stemmer bare bortkastet på de partiene som ikke kommer videre opp, men som har nokså lik politikk som andre partier. Ja, nordmenn er en saueflokk. Av en eller annen grunn tør ikke folk å stemme noe annet enn de to store partiene fordi "alle andre er jo gale". Jeg synes også det bør stilles krav til aldersgrense og erfaring for å kunne sitte på Stortinget. For meg virker det som svært få er realitetsorienterte. De er ikke tørre bak ørene engang og null erfaring fra arbeidslivetlivet, eller har fått alt servert på gullfat, men får utdelt disse jobbene med makt. Samme gjelder aldersgrense for å stemme ved stortingsvalg. Mange unge stemmer det som er in uten å sette seg inn i hva det innebærer. 1
Grønt blad Skrevet 21. januar 2024 #15 Skrevet 21. januar 2024 tapetkniv skrev (9 timer siden): Prøver å være kortfattet. Virker som samtlige er misfornøyde med dagens politikk i Norge, men faktum er at det aldri kommer noen andre enn AP eller Høyre til makta. Det kommer derfor heller ikke til å bli bedre fremover. Det føles ikke som vi har et demokrati lenger. Våre folkevalgte jobber ikke for folket, men for egne interesser. Pengene våre blir donert bort for at politikerne skal sikre seg videre toppstillinger etter endt norsk politisk karriere. Folk er fattige og får ikke hjelp i eget land fordi vi tilsynelatende kommer sist i rekken. Det er en skummel utvikling som vi, det norske folk burde ta på alvor. Norge vil bli like utrygt som Sverige om få år siden vi forsetter med å ta imot så mange innvandrere fra muslimske land som vi feiler totalt å integrere. Er ikke folk redde for barn og barnebarns fremtid? Jeg er hvertfall. Norge burde hatt en folkeavstemning om å trekke EU medlemskap, for vi er de store taperne. Alt går på bekostning av oss nordmenn. Hvorfor skal vi betale prisen for billigere strøm til Europa? Hvorfor skal Norge redde verden når ikke de store landene som faktisk har en betydning ikke gjør det? Det er jo ikke holdbart. Bare av nysgjerrighet lurer jeg på om folk faktisk er villige til å gjøre noe mer enn å prate? Hele Norge kunne satt seg på ræva så alt stoppet opp for å få til en forandring. Jeg hadde hvertfall deltatt for jeg ønsker ikke det Norge vi er og fortsetter å bli. Senterpariet sitter i regjeringen nå, og det er rimelig tydelig. Det samme da Frp satt i regjering med Høyre.
Gjest GP950mAh Skrevet 21. januar 2024 #16 Skrevet 21. januar 2024 tapetkniv skrev (9 timer siden): Norge burde hatt en folkeavstemning om å trekke EU medlemskap, for vi er de store taperne. Alt går på bekostning av oss nordmenn. Hvorfor skal vi betale prisen for billigere strøm til Europa? Hvorfor skal Norge redde verden når ikke de store landene som faktisk har en betydning ikke gjør det? Det er jo ikke holdbart. Hvordan skal vi trekke noe vi ikke har? Norge er ikke medlemmer av EU, og det er jo faktisk en stor del av problemet. Vi har ingen stemmerett eller innflytelse over lovene og direktivene vi uansett må forholde oss til så lenge vi ønsker handel og samarbeid med våre naboland som er EU-medlemmer. Norge sitter på gangen med lua i hånda mens resten av europa bestemmer for oss, istedet burde vi sittet ved bordet der avgjørelsene tas og kjempet for våre interesser. Strømprisene har ingenting med EU eller ACER som kun er et forvaltningsorgan som sikrer at lovene og reglene er like for alle land som handler strøm. Strømkablene som ble åpnet for få år siden ble vedtatt av våre folkevalgte i 2014, lenge før vi ble del av EU's energiunion og var noe vi kunne latt være å gjøre om vi ønsket. Kablene gir oss mer stabil tilgang til strøm og mange milliarder i inntekter til fellesskapet og hjelper våre naboland med å klare omstillingen til ren, grønn, fornybar energi, og er i vår interesse. tapetkniv skrev (9 timer siden): Prøver å være kortfattet. Virker som samtlige er misfornøyde med dagens politikk i Norge, men faktum er at det aldri kommer noen andre enn AP eller Høyre til makta. Det kommer derfor heller ikke til å bli bedre fremover. Det føles ikke som vi har et demokrati lenger. Når folket stemmer på disse to partiene i demokratiske valg så har vi ikke demokrati? Du ser ikke selvmotsigelsen i dette? Om befolkningen ønsket det slik kunne det stemt frem et mindre parti som kunne fått regjeringsoppdraget, at AP eller Høyre blir størst er folkets demokratiske vilje, fordi de ser at dette er styringsdyktige partier som tenker langsiktig og har politikk folk støtter.
Tror og ser det Skrevet 21. januar 2024 #18 Skrevet 21. januar 2024 tapetkniv skrev (4 minutter siden): Problemet er at det er altfor mange partier. Det skulle vært maks 4 partier. Sånn som det er nå er Høyre og AP veldig like, så det utgjør ikke store forskjellen hvem av de det blir. Småpartiene ødelegger mange saker på Stortinget fordi de har noe de skulle sagt, samtidig er mange stemmer bare bortkastet på de partiene som ikke kommer videre opp, men som har nokså lik politikk som andre partier. Ja, nordmenn er en saueflokk. Av en eller annen grunn tør ikke folk å stemme noe annet enn de to store partiene fordi "alle andre er jo gale". Jeg synes også det bør stilles krav til aldersgrense og erfaring for å kunne sitte på Stortinget. For meg virker det som svært få er realitetsorienterte. De er ikke tørre bak ørene engang og null erfaring fra arbeidslivetlivet, eller har fått alt servert på gullfat, men får utdelt disse jobbene med makt. Samme gjelder aldersgrense for å stemme ved stortingsvalg. Mange unge stemmer det som er in uten å sette seg inn i hva det innebærer. Men nå har systemet vi har hatt i over 200 år fått oss dit vi er i dag. På topp når man måler HDI, BNP per innbygger kun slått av Sveits. Ser vi fremover har vi store utfordringer med vår valuta, politisk ustabilitet mht å tiltrekke seg utenlandsk kapital og økonomisk integrering av innvandrere. Dette er problemer Sveits har løst bedre enn hos og derfor har innbyggere det der bedre enn her når der måles i tall. Hvis vi ser på Sverige så har den økte innvandringen ikke bidratt med samme vekst i BNP og de har stor sosial uro. Politikerne greier ikke engang å sikre sitt eget land ved å bli medlem av Nato grunnet sin støtte til frihetskjempere/terrorister i Tyrkia. BNP er de pengene samfunnet skaper og som vi bruker på velferd, lønn etc. Jeg ser egentlig ikke problemet med dagens system. Velgerne kan stemme inn yrkespolitikere med sommerjobb på Tusenfryd som eneste arbeidslivserfaring før de overtar ansvar for vannforsyningen i Oslo som MDG Lan. Befolkningen må se selv hvem de har stemt frem og velge en med mere erfaring neste gang. Jeg ville heller hatt en «self made» milliardær som Tangen eller Spetalen som finansminister enn Vedum med erfaring fra røkting av fjøs. Nå har Norge kriget i Afghanistan i åresvis og skapt en enorm flyktningstrøm som vi da selvfølgelig må ta vår del av. Men det er lov å stille krav til de. Samme gjelder Ukraina, landet bombes i filler og de bør få hjelp av oss .Men for flyktingene betyr det ikke nødvendigvis at de skal flytte tilbake som uføre som NAV sponser når krigen er over eller Taliban er borte. Så stemmer man SP så stryker man de kandidatene man ikke liker på listen Det er slik vi kan påvirke hvem som blir valgt inn. 1
tapetkniv Skrevet 21. januar 2024 Forfatter #19 Skrevet 21. januar 2024 GP950mAh skrev (33 minutter siden): Hvordan skal vi trekke noe vi ikke har? Norge er ikke medlemmer av EU, og det er jo faktisk en stor del av problemet. Vi har ingen stemmerett eller innflytelse over lovene og direktivene vi uansett må forholde oss til så lenge vi ønsker handel og samarbeid med våre naboland som er EU-medlemmer. Norge sitter på gangen med lua i hånda mens resten av europa bestemmer for oss, istedet burde vi sittet ved bordet der avgjørelsene tas og kjempet for våre interesser. Strømprisene har ingenting med EU eller ACER som kun er et forvaltningsorgan som sikrer at lovene og reglene er like for alle land som handler strøm. Strømkablene som ble åpnet for få år siden ble vedtatt av våre folkevalgte i 2014, lenge før vi ble del av EU's energiunion og var noe vi kunne latt være å gjøre om vi ønsket. Kablene gir oss mer stabil tilgang til strøm og mange milliarder i inntekter til fellesskapet og hjelper våre naboland med å klare omstillingen til ren, grønn, fornybar energi, og er i vår interesse. Når folket stemmer på disse to partiene i demokratiske valg så har vi ikke demokrati? Du ser ikke selvmotsigelsen i dette? Om befolkningen ønsket det slik kunne det stemt frem et mindre parti som kunne fått regjeringsoppdraget, at AP eller Høyre blir størst er folkets demokratiske vilje, fordi de ser at dette er styringsdyktige partier som tenker langsiktig og har politikk folk støtter. Beklager det var en glipp. Jeg mente med det at vi blir styrt alt for mye av EU slik du beskriver. Har vi et demokrati lenger eller later vi som? Får vi virkelig være med å bestemme disse store beslutningene som påvirker oss veldig? Disse store beslutningene burde det vært folkeavstemning for. Og politikere som ikke holder valgløfter bør faktisk ikke kunne få lov til å sitte lenger. Det er det som er tilfellet nå. De lyver så det renner og tar beslutninger kun basert på egen personlig vinning 3
Maskinfører Skrevet 21. januar 2024 #20 Skrevet 21. januar 2024 Ja jeg ville det (ikke fagorganisert sparer de pengene) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå