AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #1 Del Skrevet 21. januar 2024 Hvilken stilling har du? Utdannelse? Hvor mange dager på kontoret vs hjemme? Fleksitid? Får du til en viss grad avgjøre selv hvilke dager som tas hjemme? Jobber du på kvelden? Avspaserer du mye? Anonymkode: 9974f...160 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #2 Del Skrevet 21. januar 2024 Stilling: administrasjon Utdannelse: noe helt annet Dager på kontor: Det varierer. Minst 1 pr uke, fordi jeg liker å ha litt kontakt med kollegaer. Fleksitid: ja Velge selv: ja, fullstendig. Kveldsjobb: nei Avspaserer: tja, jeg har jo fleksitid, så jeg avspaserer akkurat like mye som jeg jobber ekstra. Det jevner seg ut over noen uker/mnd. Anonymkode: 098bd...ca4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #3 Del Skrevet 21. januar 2024 Veileder ved lokalkontor, NAV Bachelor innen samfunnsfag, pluss en god del tilleggsemner 3 dager på kontoret, 2 dager hjemme Har fleksitid, ja Er bare mulig å ha hjemmekontor tre av ukedagene, siden to dager er fulle av møter som krever fysisk tilstedeværelse. Så fikk bare til en viss grad velge selv Prøver å unngå kveldsarbeid, men det er ikke helt uvanlig at jeg jobber 12 timer om dagen i perioder Har mye avspasering, men får ikke avspasert så mye som jeg burde på grunn av høyt arbeidspress. Har jeg over 50 timer avspasering på en gitt dato, strykes alt over de 50 timene Anonymkode: ec2ec...f63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #4 Del Skrevet 21. januar 2024 Hvilken stilling har du? Finansavd. i et firma, ikke leder. Utdannelse? Ingen grad, studiepoeng i alt mulig (jus og økonomi bl.a.). Hvor mange dager på kontoret vs hjemme? 3/2 helst, er hjemme så ofte jeg kan (nærmeste leder brur seg ikke, sitter i annet land). Fleksitid? Jepp Får du til en viss grad avgjøre selv hvilke dager som tas hjemme? Ledelsen sier man/fre hjemme, blir ofte minst en dag til. Jobber du på kvelden? nei Avspaserer du mye? Har ikke ordinær avspasering, men en uke ekstra ferie (og uten overtid er det en grei deal). Anonymkode: e6ae3...858 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #5 Del Skrevet 21. januar 2024 Stilling: kvalitetsleder Utdanning: næringsmiddelteknolog Jeg må inn på arbeidsplassen minst en gang pr uke for en del praktiske oppgaver. Har full fleksitid, velger helt selv hjemmekontor eller ikke (utenom den ene dagen pr uke), arbeider sjeldent på kvelden med mindre jeg gjorde noe annet på dagtid. Men jeg velger dra inn på kontoret alle dager utenom når det er kjipe kjøreforhold, jeg er ute på reise, eller jeg er i smådårlig form. Jeg trives bedre på kontoret enn hjemmekontor, og er mest effektiv på kontoret. Anonymkode: 43d09...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #6 Del Skrevet 21. januar 2024 Veileder ved NAV lokalkontor Er egentlig sykepleier som ville noe annet for mange år siden. Vi kan for det meste bestemme selv, ved felles møter så tilrettelegges det stort sett for Teams deltakelse for de som ønsker det. Er på kontoret ca 2 dager i uken etter eget ønske og møter som jeg må delta fysisk på. Blir mye telefonmøter som jeg uansett kan ta hjemme. Liker å være på kontoret innimellom, men jobber mye mer effektivt hjemme. Har fleksitid, ja Jobber lite kveldsarbeid, kun i helt spesielle tilfeller. Prøver å unngå det for min egen skyld. Kan avspasere etter avtale med nærmeste leder. Men er til tider vanskelig grunnet høy arbeidspress. Hver dag med fri er dobbelt med arbeid neste arbeidsdag. Har jeg over 50 timer avspasering på en gitt dato, strykes alt over de 50 timene Anonymkode: 2ba07...63a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #7 Del Skrevet 21. januar 2024 Hvilken stilling har du: Rådgiver i kommune i plan og bygg Utdannelse: Master innen arealplanlegging Hvor mange dager på kontoret vs hjemme: 2 dager en uke på kontoret (tre dager hjemme) og 3 dager en uke på kontoret (to dager hjemme) annenhver Fleksitid: Ja Får du til en viss grad avgjøre selv hvilke dager som tas hjemme: Ja, unntatt torsdager da det er obligatorisk oppmøte dag for alle Jobber du på kvelden: Nei Avspaserer du mye: Nei, da jeg må jobbe mer enn 7,5 timer for å få pluss timer til å avspasere. Det har vært rolig i det siste så det har ikke vært så mye avspasering. Vi får hjemmekontor pga mange pendlere, vet om andre sentrale kommuner som ikke gir like mye hjemmekontor. Det kommer an på arbeidsgiver. Anonymkode: d3502...1e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #8 Del Skrevet 21. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi kan for det meste bestemme selv, ved felles møter så tilrettelegges det stort sett for Teams deltakelse for de som ønsker det. Er på kontoret ca 2 dager i uken etter eget ønske og møter som jeg må delta fysisk på. Blir mye telefonmøter som jeg uansett kan ta hjemme. Liker å være på kontoret innimellom, men jobber mye mer effektivt hjemme. Jeg jobber på feil kontor ser jeg Anonymkode: ec2ec...f63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #9 Del Skrevet 21. januar 2024 Hvilken stilling har du? Jeg er rådgiver i kommune Utdannelse? Mastergrad i humanistiske fag Hvor mange dager på kontoret vs hjemme? Jeg har hjemmekontor en sjelden gang og kun etter avtale med ledere Fleksitid? Ja. Får du til en viss grad avgjøre selv hvilke dager som tas hjemme? Jeg vurderer selv når jeg har behov men leder bestemmer Jobber du på kvelden? Jeg jobber en time her og der, når det passer meg (utenfor kontortiden) Avspaserer du mye? Jeg avspaserer like mye som jeg jobber ekstra. Anonymkode: 549ed...d21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #10 Del Skrevet 21. januar 2024 Stilling: Teknisk leder i produksjons/engros bedrift Utdanning: Krigsskolen + mye fagkurs Full flex, og styrer selv hvor jeg jobber fra. Men liker å være på kontoret, så er som regel innom der 1 - 2 dager i uka for å holde kontakten med kollegaer. Jeg tenker vi som bedrift har godt av å møtes fysisk jevnlig, kommer ofte mye bra løsninger etc over en kaffekopp eller andre uformelle samtaler. Så jeg reiser også ofte til de andre avdelingene vi har rundt i Norge for å ta en kaffekopp og høre h orden ting går. Er ting bra så blir det en halvtimes prat, er det ikke bra så blir jeg der til vi finner en løsning. Har full tillitt hos ledelsen, så de legger seg ikke opp i mitt arbeid eller hvor mange timer jeg jobber. Anonymkode: 70126...537 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #11 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Veileder ved NAV lokalkontor Er egentlig sykepleier som ville noe annet for mange år siden. Vi kan for det meste bestemme selv, ved felles møter så tilrettelegges det stort sett for Teams deltakelse for de som ønsker det. Er på kontoret ca 2 dager i uken etter eget ønske og møter som jeg må delta fysisk på. Blir mye telefonmøter som jeg uansett kan ta hjemme. Liker å være på kontoret innimellom, men jobber mye mer effektivt hjemme. Har fleksitid, ja Jobber lite kveldsarbeid, kun i helt spesielle tilfeller. Prøver å unngå det for min egen skyld. Kan avspasere etter avtale med nærmeste leder. Men er til tider vanskelig grunnet høy arbeidspress. Hver dag med fri er dobbelt med arbeid neste arbeidsdag. Har jeg over 50 timer avspasering på en gitt dato, strykes alt over de 50 timene Anonymkode: 2ba07...63a Sykt at arbeidsgiver stjeler fra deg! Anonymkode: e739c...1e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå