Gå til innhold

Katten gir elektriske impulser når jeg bærer den

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bengalkatt som ikke er begeistret for å bli forflyttet ved at jeg løfter den. Den liker å bli strøket på, og da er det ingen problemer med støt. Det er slik at når jeg bærer den fra et sted til et annet, så kommer det støtvis elektriske impulser underveis.  Det er så ubehagelig at jeg må slippe den ned så fort som mulig, da det bare fortsetter å komme støt. Han noen her i dette forumet liknendeerfaringer? Jeg synes dette er veldig rart, og har aldri opplevd dette med noen andre katter eller andre dyr.   

Anonymkode: f6314...5ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du statisk elektrisitet? Det er vel at du subber med føtter (sokker) på golv, eller har polyesterklær eller veldig "tørre" andre klærz elektrisk oppvarming (tørr luft) osv.

Du kan forsøke å spraye litt sånn balsamspray på sokker og møbler (som tåler det), pledd og slikt. Jeg vasker fleecepledd med tøymykner for å hjelpe mot statisk elektrisitet.

Anonymkode: d9275...15a

• Liker 2
Skrevet

Dette skjer også når jeg har sko/støvler og lignende på. Det er bare helt spesielt.  Det stikker ganske godt i hendene mine når jeg løfter på henne. Og stritter hun i mot underveis,  er det ekstra sterkt ubehag.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...