Gå til innhold

Dyrt med hårfarge hos frisør

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ja, det ser mer ut som at jeg kjøper farge i butikken og gjør det hjemme. Jeg betaler ikke 3000 kr for å farge det hos frisøren. Derimot klippen må jeg ta der. Det er kanskje ikke så mye frisørene får inn til seg selv men syntes det uansett er blitt i overkant dyrt for kundene.

Anonymkode: f9ca4...bec

Klipp kan du få ganske billig hos cutters, hvis du har det i nærheten.

Anonymkode: 4f3e6...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har steget voldsomt de siste årene.  Jeg har langt brunt hår som stripes med lys farge og på de grå langs tinningen bruker frisøren brun farge.  Hun vasker, striper, klipper luggen og i blant klipper hun også litt i lengden.  Det koster ca. 2.000 kr. 

Tidligere gikk jeg til frisør hver 5.uke, men nå skyver jeg på det og går hver 8.uke.  Skulle ønske jeg kunne gjort noe selv, f.eks. å dekke til de grå langs tinningen.  Finnes det f.eks. hårmascara??  

Jeg bor forresten i Lofoten.  Kanskje enda dyrere i Oslo, men også dyrt her.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, frisør har blitt kjempedyrt. Jeg har normal lønning, men kan ikke ta meg råd til det. Farger håret hjemme, og klipper meg to ganger i året (hos frisør). Kjedelig, men sånn er det.

Anonymkode: d603a...3df

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (11 timer siden):

Det har steget voldsomt de siste årene.  Jeg har langt brunt hår som stripes med lys farge og på de grå langs tinningen bruker frisøren brun farge.  Hun vasker, striper, klipper luggen og i blant klipper hun også litt i lengden.  Det koster ca. 2.000 kr. 

Tidligere gikk jeg til frisør hver 5.uke, men nå skyver jeg på det og går hver 8.uke.  Skulle ønske jeg kunne gjort noe selv, f.eks. å dekke til de grå langs tinningen.  Finnes det f.eks. hårmascara??  

Jeg bor forresten i Lofoten.  Kanskje enda dyrere i Oslo, men også dyrt her.  

https://www.blivakker.no/product/3130517?utm_campaign=pmax-all-products-google&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI0eK7xNfwgwMV_0KRBR3rNwWdEAQYASABEgJwsfD_BwE Prøvd disse her? :) 

Anonymkode: 92d8f...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ikke at jeg betaler tusenvis av kroner for enkel farging og stussing av tuppene hos frisør i disse dyrtider. Heldigvis finnes det mange youtube-videoer og billig hjemmefarge (anbefaler Korres), slik at man heller kan bruke tusenlappene på bolig, mat og strøm :) INGEN ser forskjell lenger på om jeg har gjort det selv vs. vært hos frisør. Får alltid spørsmål om jeg har vært hos frisør når jeg har tatt en hjemmeøkt og fikset håret. Må få hjelp av datteren bake på håret da, siden jeg har skulderlangt hår. Men de som gidder får det garanter til fint alene også. 

Anonymkode: 820d2...e0f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du skal både betale timespris for jobben, og du skal betale for selve fargen.
Det koster mye i innkjøp for frisørene når de kjøper inn farger, det koster med kurs for å lære fargeteknikker.
Fargene skal være miljøvennlig, allergivennlig, ha god kvalitet så de ikke skader håret. +++.  Alt dette gjør at prisene stadig stiger.

Hvis du ikke ønsker betale for kvalitetsprodukter og fagpersonell, så kan du kjøpe hårfarge på butikken og farge det hjemme.

Du kan også kjøpe motorolje og bytte oljen selv på bilen din, det er mye billigere enn å la en profesjonell mekaniker gjøre det på verksted med kvalitetsolje.

Anonymkode: 2c707...e64

Du tror ikke man får kjøpt kvalitetsolje som privatperson...?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok hjemmefarge med fint resultat. Dvs i begynnelsen var det kald brunfarge, for så å bli et rødlig skjær da den var på vei ut.  Ikke særlig fint, og den varte i månedsvis, men holdt ut til min naturlige farge kom frem.  Begynner å bli grå og det er helt ok. For dyrt å farge hos frisør, gidder ikke gå annenhver måned for å opprettholde og tar ikke sjansen på å gjøre det selv heller. Men en skikkelig klipp 1-2 ganger pr år vil jeg gjerne unne meg, selv om jeg synes det er dyrt. Har jo lyst til å beholde frisørene også. 

Anonymkode: afc3d...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tok hjemmefarge med fint resultat. Dvs i begynnelsen var det kald brunfarge, for så å bli et rødlig skjær da den var på vei ut.  Ikke særlig fint, og den varte i månedsvis, men holdt ut til min naturlige farge kom frem.  Begynner å bli grå og det er helt ok. For dyrt å farge hos frisør, gidder ikke gå annenhver måned for å opprettholde og tar ikke sjansen på å gjøre det selv heller. Men en skikkelig klipp 1-2 ganger pr år vil jeg gjerne unne meg, selv om jeg synes det er dyrt. Har jo lyst til å beholde frisørene også. 

Så, farger du håret hjemme eller ikke?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja, det ser mer ut som at jeg kjøper farge i butikken og gjør det hjemme. Jeg betaler ikke 3000 kr for å farge det hos frisøren. Derimot klippen må jeg ta der. Det er kanskje ikke så mye frisørene får inn til seg selv men syntes det uansett er blitt i overkant dyrt for kundene.

Anonymkode: f9ca4...bec

Så du vet at frisørene sitter igjen med lite selv, og du mener fortsatt at det er for dyrt, og de burde sitte igjen med enda mindre? Altså du mener at frisører har for god timelønn? 

kaarebjarne skrev (36 minutter siden):

Du tror ikke man får kjøpt kvalitetsolje som privatperson...?

Du misset helt fullstendig poenget. 
Du får det du betaler for. 
Du kan kjøpe billig hårfarge, og du kan kjøpe dyrere farge å farge hjemme. 
Du kan kjøpe billig motorolje, og du kan kjøpe dyrere, og bytte hjemme. 
Det kan likevel ikke sammenlignes med å få tjenesten utført hos fagpersonell. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Blir da rødlig også etter frisør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du misset helt fullstendig poenget. 
Du får det du betaler for. 
Du kan kjøpe billig hårfarge, og du kan kjøpe dyrere farge å farge hjemme. 
Du kan kjøpe billig motorolje, og du kan kjøpe dyrere, og bytte hjemme. 
Det kan likevel ikke sammenlignes med å få tjenesten utført hos fagpersonell. 

Man kan kjøpe kvalitetsfarger og gjøre det selv til en brøkdel av prisen hos frisør. Kvalitetsfarger kjøpt i større kvanta blir gjerne billigere enn boksfargene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar seg altfor godt betalt. Så da farger jeg håret hjemme og klipper meg hos Cutters.

Så hvis frisører ønsker å gå konkurs er det bare å fortsette med de ville prisene. 

Anonymkode: f48d2...79f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lett å stusse samt farge håret selv. YouTube er din venn. 150 kr, mot 3500 hos frisør. Lett valg.

Anonymkode: 9d773...c64

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd så mange gode besøk hos frisører, jeg har forsøkt flere forskjellige. Så jeg syns det er rart at de skal ha så høye priser. Om man ikke er fornøyd så må man som regel betale full pris. Husker jeg skulle ha bob frisyre en gang, hørte damen holdt på å starte maskin i nakken min. Brått hadde jeg gradering i nakken. 

Jeg gikk til frisør igjen 1 år senere da det verste hadde vokst ut igjen. Frisøren sa at det var vanskelig å få alt i lik lengde for det virket ikke som om det egentlig var noe frisyre til å starte med. Ja, alt var i forskjellige lengder. Et år til senere så var jeg til en klipp til og fikk rettet alt. Siden det har jeg klippet håret selv. 

Anonymkode: e826c...c98

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De tar seg altfor godt betalt. Så da farger jeg håret hjemme og klipper meg hos Cutters.

Så hvis frisører ønsker å gå konkurs er det bare å fortsette med de ville prisene. 

Anonymkode: f48d2...79f

Det var cutters som hjalp med å rette opp i mitt hår, som skrevet over her. For meg virket det som at damen på cutters hadde mye mer peiling enn damene fra den dyre salongen. 

Anonymkode: e826c...c98

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns frisør er blitt overdrevent dyrt. Jeg må stripe/farge fordi jeg har mørkebrunt hår som begynner å få litt grått. Syns ikke hjemmefarge blir like pent. Men nå klarer jeg å redusere til 2-3 ganger i året fordi jeg kjøper spray med farge på Normal. Det er helt genialt for meg som kun er grå i «skillen». Anbefales! De har også tørrsjampo med brunfarge som jeg bruker for å vaske håret sjeldnere (så fargen fra frisør holder lengre).

Anonymkode: 6e376...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaarebjarne skrev (På 22.1.2024 den 11.10):

Så, farger du håret hjemme eller ikke?

Vel, jeg HAR farget håret hjemme kanskje 6-7 ganger med ymse resultat i løpet av mitt 52- årige liv. Siste gangen var i 2018 eller 19, og satt igjen med svakt rødskjær lang tid etterpå. Var til å leve med, selv om det kunne sett bedre ut. Konklusjon; for risky å gjøre det hjemme og for dyrt hos frisør. Ergo jeg går all natural. Like greit da jeg er skeptisk til ingrediensene i hårfarge. Trives egt best med å være så naturlig som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...