AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #1 Del Skrevet 21. januar 2024 Jeg har i mine yngre dager farget håret regelmessig til en ok pris. Mange år senere har jeg valgt å farge håret igjen men ser nå at det koster mellom 2/3000kr hos frisør. Er ikke det i overkant dyrt? Har sjekket flere frisører i oslo området og like dyrt. Anonymkode: f9ca4...bec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #2 Del Skrevet 21. januar 2024 Du skal både betale timespris for jobben, og du skal betale for selve fargen. Det koster mye i innkjøp for frisørene når de kjøper inn farger, det koster med kurs for å lære fargeteknikker. Fargene skal være miljøvennlig, allergivennlig, ha god kvalitet så de ikke skader håret. +++. Alt dette gjør at prisene stadig stiger. Hvis du ikke ønsker betale for kvalitetsprodukter og fagpersonell, så kan du kjøpe hårfarge på butikken og farge det hjemme. Du kan også kjøpe motorolje og bytte oljen selv på bilen din, det er mye billigere enn å la en profesjonell mekaniker gjøre det på verksted med kvalitetsolje. Anonymkode: 2c707...e64 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #3 Del Skrevet 21. januar 2024 Pris hos frisør har gått opp mye. Tidligere betalte jeg rett under 1000kr for å farge ettervekst, nå koster det 1400kr…. Og da går jeg ut av salongen med vått hår, ingen kur og ingen føn. Anonymkode: 5bb10...221 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 21. januar 2024 #4 Del Skrevet 21. januar 2024 Før corona gikk jeg til frisør for farg og klipp et par ganger i året. Mitt siste besøk kostet meg nesten 4000 kr, så jeg har ikke vært hos frisøren siden (2021). Det er hårreisende dyrt, no pun intended. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #5 Del Skrevet 21. januar 2024 glad jeg gjorde det i egypt jeg da... fikk jeg farging, kur, og fiffa opp bryna og fjerna ansikts hår for 400 norske kr. Tror jeg går neste gang og .... Anonymkode: 87499...574 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #6 Del Skrevet 21. januar 2024 Jeg har alltid farget håret selv hjemme. Hører stadig om kollegaer som betaler 2-3000 kroner hos frisøren og jeg syns de er spik, spenna gærne. Så ekstremt fine på håret blir de jo heller ikke, og 8-10 uker senere så er de jo tilbake i frisørstolen 😂 Jeg har i tillegg klippet håret selv hjemme det siste året. Tar meg ikke råd til 30 min dameklipp for 930 kroner, det er jo landeveisrøveri. Anonymkode: e8424...aee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #7 Del Skrevet 21. januar 2024 Gikk til frisør for å ta mer striper på en side, typ tre/fire folket og betalte nesten 800kr. Altfor dyrt og frekt, rett og slett. Anonymkode: eedf2...9ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #8 Del Skrevet 21. januar 2024 Synes det er fascinerende at «alle» krever høyere lønn, men å betale den prisen som skal til for at folk skal ha OK lønninger, nei det gidder man ikke. I tillegg skal jo den prisen dekke materiell og bidra til å dekke faste kostnader. Tenker prisen man betaler er helt rimelig. Er det for dyrt så kan man farge håret hjemme. Anonymkode: 587f6...763 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #9 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg har i mine yngre dager farget håret regelmessig til en ok pris. Mange år senere har jeg valgt å farge håret igjen men ser nå at det koster mellom 2/3000kr hos frisør. Er ikke det i overkant dyrt? Har sjekket flere frisører i oslo området og like dyrt. Anonymkode: f9ca4...bec Du skal reise ein god del utanfor Oslo for å få det noko billigare. Hugs at frisørane i sentrum av dei store byane ofte er dei beste på sitt fag. Mange får fagleg oppdatering fleire gonger i året (både på teknikkar og produkt) og ein del konkurrerer også i NM osv. Anonymkode: 8daa2...702 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #10 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg har i mine yngre dager farget håret regelmessig til en ok pris. Mange år senere har jeg valgt å farge håret igjen men ser nå at det koster mellom 2/3000kr hos frisør. Er ikke det i overkant dyrt? Har sjekket flere frisører i oslo området og like dyrt. Anonymkode: f9ca4...bec Tilbod og etterspurnad, min venn Anonymkode: 8daa2...702 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #11 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skal reise ein god del utanfor Oslo for å få det noko billigare. Hugs at frisørane i sentrum av dei store byane ofte er dei beste på sitt fag. Mange får fagleg oppdatering fleire gonger i året (både på teknikkar og produkt) og ein del konkurrerer også i NM osv. Anonymkode: 8daa2...702 Og husleie/stolleie i storby er mye dyrere enn utenfor Anonymkode: 2c707...e64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #12 Del Skrevet 21. januar 2024 54 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har i mine yngre dager farget håret regelmessig til en ok pris. Mange år senere har jeg valgt å farge håret igjen men ser nå at det koster mellom 2/3000kr hos frisør. Er ikke det i overkant dyrt? Har sjekket flere frisører i oslo området og like dyrt. Anonymkode: f9ca4...bec Det koster ja, men inn i frisørens lomme er det ikke veldig mye nei. Men jeg tar meg ikke råd til det. Anonymkode: 523b6...37a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #13 Del Skrevet 21. januar 2024 Flere ganger jeg har vært hos frisøren er det dobbeltbooking - dvs at jeg ender opp som en «inn-i-mellom-kunde», frisøren springer mellom 2 kunder og da blir resultatet der etter mener jeg, men de skal ha like mye betalt…. Og det er da ofte lærling som må ta deler av behandlingen, men jeg får ikke lærlingpris. Anonymkode: 5bb10...221 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #14 Del Skrevet 21. januar 2024 En blir eldre også , og det er vel ikke meningen at alle skal gå med langt hår og hestehale heller? Med langt hår kan en gå mndvis uten å måtte klippe seg. Farge kan en gjøre sjøl ja. Med kortere hår må en klippe seg oftere også. Anonymkode: bccda...0c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #15 Del Skrevet 21. januar 2024 Jeg farger hjemme. Har rett og slett ikke råd til å gjøre det hos frisør. Har venninner og kollegaer som bruker tusenvis av kroner i mnd på hår,vipper,negler og bryn..... Anonymkode: 14606...d94 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #16 Del Skrevet 21. januar 2024 Klipper og farger hjemme. Frisør er vel ikke dyrere enn andre håndverkere, men rørlegger og elektriker trenger jeg kanskje max hvert 5. år, frisør minst et par ganger i året. Nå har datteren min gått frisør på vgs. så da får jeg litt hjelp (jeg tok det samme selv, men gikk aldri læra). Har langt hår så blir mest klipp av tupper og forming av lugg. Jeg ser jo at det blir bedre resultat hos frisør, men ikke så mye finere at det er verdt 3-4000 😄 Hadde jeg hatt høyere lønn hadde jeg nok likevel gått. Anonymkode: 09ca6...63a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #17 Del Skrevet 21. januar 2024 Hvis du skal ta helfarge så kan du gjøre det hjemme. Anonymkode: 4f3e6...d02 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #18 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har i mine yngre dager farget håret regelmessig til en ok pris. Mange år senere har jeg valgt å farge håret igjen men ser nå at det koster mellom 2/3000kr hos frisør. Er ikke det i overkant dyrt? Har sjekket flere frisører i oslo området og like dyrt. Anonymkode: f9ca4...bec Norge er ekstremt dyrt på sånt. Har sluttet å gå. Farger det selv og klipper.. Anonymkode: 20c57...7e3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #19 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis du skal ta helfarge så kan du gjøre det hjemme. Anonymkode: 4f3e6...d02 Ja, det ser mer ut som at jeg kjøper farge i butikken og gjør det hjemme. Jeg betaler ikke 3000 kr for å farge det hos frisøren. Derimot klippen må jeg ta der. Det er kanskje ikke så mye frisørene får inn til seg selv men syntes det uansett er blitt i overkant dyrt for kundene. Anonymkode: f9ca4...bec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #20 Del Skrevet 21. januar 2024 Nutz skrev (8 timer siden): Før corona gikk jeg til frisør for farg og klipp et par ganger i året. Mitt siste besøk kostet meg nesten 4000 kr, så jeg har ikke vært hos frisøren siden (2021). Det er hårreisende dyrt, no pun intended. Pun intended exactly 👊🏽😂 Anonymkode: 76ab2...6b7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå