Gå til innhold

Ta kontakt med han igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere, nå trenger jeg litt hjelp.

Jeg kom i kontakt med en veldig trivelig fyr på tinder før sommeren. Vi chattet en ukes tid før vi avtalte treff og ble enig om å flytte kommunikasjonen over til andre platformer. Samtalene på tinder var utfyllende og gikk naturlig frem og tilbake siden samtalen aldri ble "avsluttet", dvs. fikk en av oss melding rett før leggetid, ble denne besvart dagen etter.

Etter vi flyttet kommunikasjonen ut av tinder stoppet liksom alt litt opp, men jeg sendte likvel en melding for å høre om han fortsatt var interessert i å treffes den helgen vi hadde avtalt treff. Fikk et veldig positivt svar, vi møttes, hadde en date på sikkert 8 timer der praten satt løst og vi møttes igjen noen dager senere. Deretter kom sommerferien med ferietur og helgeplaner på begge to, så det ble vanskelig å møtes på en stund (er litt avstand).

Han hadde "varslet" meg på forhånd om at han var litt dårlig på meldinger, så at det gikk dager uten kontakt tok jeg ikke så tungt. Jeg er selv ganske introvert, hater small talk, og sliter litt med å ta "uoppfordret" kontakt med folk jeg ikke har en nær relasjon til. Slike "hatt en fin dag?"-meldinger er helt meningsløse for meg.

Jeg forsøkte meg på noen snapper (synes det er en grei icebraker for å få i gang en samtale istedetfor å sende en meldig). Fikk alltid hyggelige svar, også på ting som ikke var så mye å svare på, men han tok veldig lite initiativ selv så jeg ga litt opp og tenkte han var uinteressert og var villig til å bare la det dø ut. Det var stille i nesten en uke, før det plutselig tikket inn en melding fra han. Så fortsatte det slik en stund til før jeg bare valgte å gi opp og ikke ta mer initiativ. Siden har det vært stille.

Saken er at jeg bare ikke klarer å glemme denne fyren! Er det dumt av meg å kontakte han igjen? Hadde han svart kort og uinteressert på det jeg sendte hadde jeg selvsagt tatt hintet, men jeg klarer ikke helt å legge fra meg tanken på at han kanskje bare er litt lik meg og helst skulle ønske at den andre dro lasset i starten. Vi har fortsatt hverandre som match på tinder, så han er nok fortsatt singel.

Hva tror dere?

Anonymkode: c4f64...3ac

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare snappe han?

Anonymkode: fc0d4...d5a

Skrevet

Jeg ville helt sikkert tatt kontakt igjen dersom jeg var interessert. Han har jo alltid vært glad for meldingene dine. Jeg hadde skrevet noe sånt:

Synes vi hadde det fint sammen. Kunne tenke meg å bli mer kjent med deg. Kjekt hvis du vil treffe meg .......sted og tid......så kan vi gå en tur (feks)

• Hjerte 1
Skrevet

Erfaringsmessig er interesserte menn veldig på i begynnelsen. Uansett hvor introvert og treg de er. Jeg har lang erfaring 😄

Anonymkode: 0855d...cb3

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Kanskje han sitter og tenker nøyaktig det samme som deg? 

Ta sjansen, hva har du å tape? ❤️

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Erfaringsmessig er interesserte menn veldig på i begynnelsen. Uansett hvor introvert og treg de er. Jeg har lang erfaring 😄

Ja, ofte. Men noen er veldig initiativløse. Og kanskje han ikke er så interessert. Men han kan bli det. Føler ikke håpet er ute av den grunn. 

Derimot om han avviser flere ganger på rad, så bakker man selvfølgelig av.

Jeg gir ikke lett opp om det er en mann jeg virkelig vil ha

Skrevet

I og med at du føler det sånn, så synes jeg jo du skal prøve en gang til da, uten å ha så store forventninger. Noen ganger er det jo lettere å gå videre hvis man føler at man faktisk har gjort alt man kan. Lykke til!

Anonymkode: ead20...e5e

• Nyttig 1
Skrevet
55 minutter siden, exictence said:

Ja, ofte. Men noen er veldig initiativløse. Og kanskje han ikke er så interessert. Men han kan bli det. Føler ikke håpet er ute av den grunn. 

Derimot om han avviser flere ganger på rad, så bakker man selvfølgelig av.

Jeg gir ikke lett opp om det er en mann jeg virkelig vil ha

Samme her. Orker ikke sitte å tenke om hva, hvis. Det er verdt et fint forsøk og om man blir avvist så er det i hvert fall sånn. 

Anonymkode: 55ae5...4a5

Skrevet

Jeg hadde kjørt på TS! Masse lykke til ❤️ Håper det går bra! 

Anonymkode: 55ae5...4a5

Skrevet

Ville forsøkt men ikke hatt store forventninger.

Kan hende relasjonen har kjølnet og må "varmes" litt opp igjen. Du har tenkt på det i dagevis og han er ikke på samme sted.

Men det vet du først når du tar sats og hopper,  kanskje det er noe der eller så går du på trynet

Anonymkode: a79fb...0e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han hadde "varslet" meg på forhånd om at han var litt dårlig på meldinger

Nei takk... 

Anonymkode: f517e...e44

Skrevet

Nei, jeg har vel forsåvidt ingenting å tape på å ta kontakt siden det er lite sannsynlig at jeg noensinne kommer til å treffe på han igjen pga. litt avstand. Det er vel bare en slags frykt for avvisning som ligger til grunn, samtidig som jeg tror det hadde vært godt for meg å evt. få et reelt avslag og på den måten få han ut av systemet. Sist gang døde det jo bare ut, så da blir man sittende igjen med alle disse "tenk hvis"-tankene. 

Men så er det jo dette om jeg burde ta hintet forrige gang, eller om begge bare var litt redde for å ta ting videre... Vanskelig! Kjenner det sitter langt inne å evt. sende den meldingen. 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, jeg har vel forsåvidt ingenting å tape på å ta kontakt siden det er lite sannsynlig at jeg noensinne kommer til å treffe på han igjen pga. litt avstand. Det er vel bare en slags frykt for avvisning som ligger til grunn, samtidig som jeg tror det hadde vært godt for meg å evt. få et reelt avslag og på den måten få han ut av systemet. Sist gang døde det jo bare ut, så da blir man sittende igjen med alle disse "tenk hvis"-tankene. 

Men så er det jo dette om jeg burde ta hintet forrige gang, eller om begge bare var litt redde for å ta ting videre... Vanskelig! Kjenner det sitter langt inne å evt. sende den meldingen. 

TS

Men hvorfor kan du ikke bare spørre om han vil treffe deg igjen? Ta en kaffe?

Anonymkode: fc0d4...d5a

Skrevet

Faren med at en dame viser for mye interesse i begynnelsen er at mannen mister interessen. Det er bare naturens gang. Menn vil jakte, ikke bli jaktet. Jeg har erfart dette SÅ mange ganger. Har lært meg at om han ikke tar initiativ og inviterer på date så er han ikke interessert nok. Og du vil ikke ha en mann som bare er passelig interessert og som må overtales til å gå på date. Til og med en skikkelig rar, asosial einstøing jeg gikk på date med en gang, som knapt sa ett ord på daten, tok masse kontakt etter første date. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Faren med at en dame viser for mye interesse i begynnelsen er at mannen mister interessen. Det er bare naturens gang. Menn vil jakte, ikke bli jaktet. Jeg har erfart dette SÅ mange ganger. Har lært meg at om han ikke tar initiativ og inviterer på date så er han ikke interessert nok. Og du vil ikke ha en mann som bare er passelig interessert og som må overtales til å gå på date. Til og med en skikkelig rar, asosial einstøing jeg gikk på date med en gang, som knapt sa ett ord på daten, tok masse kontakt etter første date. 

Helt enig med deg i dette. En mann som virkelig er interessert, han tar initiativ og kontakt. Jeg tror dessverre du vil bli skuffet her, ts. Prøv og se på det som et svar i seg selv at han ikke tar kontakt. Handlingene hans viser hva han egentlig ønsker. Jeg hadde prøvd å snakke med andre menn istedet.

Anonymkode: f46dd...d63

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Helt enig med deg i dette. En mann som virkelig er interessert, han tar initiativ og kontakt. Jeg tror dessverre du vil bli skuffet her, ts. Prøv og se på det som et svar i seg selv at han ikke tar kontakt. Handlingene hans viser hva han egentlig ønsker. Jeg hadde prøvd å snakke med andre menn istedet.

For mye interesse vil jeg vel ikke si jeg har vist. Vi ga begge uttrykk for at vi syntes det var hyggelig å møtes, og han var også den som først tok opp at han gjerne ville sees igjen. Jeg fulgte opp med å prøve å finne et tidspunkt før ferien, men det klaffet ikke. Dette, kombinert med litt lite initiativ ellers tolket jeg egentlig som en høflig avvisning og var villig til å bare la det renne ut. Hadde han vært helt uinteressert hadde han vel ikke trengt å sende meg en melding etter at jeg hadde vært stille noen dager? Det er der jeg er litt redd for at vi har gjort hverandre usikker. 

Jeg vet bare med meg selv at initiativ, hyppighet på meldinger og handlinger ikke nødvendigvis henger sammen med interessen. Jeg har jo vært interesser hele veien uten at jeg har gått bananas med meldinger og initiativ. Men om han er slik eller totalt uinteressert får jeg vel bare svar på om jeg sender en melding..

Men bør jeg være kort, direkte og spørre om han vil treffes bare sånn ut av det blå, eller bør jeg teste vannet litt og heller sende noe som åpner litt for samtale? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For mye interesse vil jeg vel ikke si jeg har vist. Vi ga begge uttrykk for at vi syntes det var hyggelig å møtes, og han var også den som først tok opp at han gjerne ville sees igjen. Jeg fulgte opp med å prøve å finne et tidspunkt før ferien, men det klaffet ikke. Dette, kombinert med litt lite initiativ ellers tolket jeg egentlig som en høflig avvisning og var villig til å bare la det renne ut. Hadde han vært helt uinteressert hadde han vel ikke trengt å sende meg en melding etter at jeg hadde vært stille noen dager? Det er der jeg er litt redd for at vi har gjort hverandre usikker. 

Jeg vet bare med meg selv at initiativ, hyppighet på meldinger og handlinger ikke nødvendigvis henger sammen med interessen. Jeg har jo vært interesser hele veien uten at jeg har gått bananas med meldinger og initiativ. Men om han er slik eller totalt uinteressert får jeg vel bare svar på om jeg sender en melding..

Men bør jeg være kort, direkte og spørre om han vil treffes bare sånn ut av det blå, eller bør jeg teste vannet litt og heller sende noe som åpner litt for samtale? 

Jeg tenker at handling henger mye sammen med interesse. Det er ikke sikkert at han er helt uinteressert, fordi han sender melding etter noen dager. Men interessert nok, det tviler jeg dessverre på at han er. Og jeg synes du fortjener en mann som ikke lar deg tvile slik. Det kan hende han liker oppmerksomheten, bekreftelsen, osv. men likevel ikke ønsker og møtes igjen.

Men jeg vet kun din versjon av dette og kjenner ikke mannen. Om du ikke klarer å komme deg videre uten et siste forsøk, så gjør du det. Foreslå en konkret dato og sted.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...