Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med 2-åringer. Hva spiser de til kveldsmat? Har en som nettopp fylte 2 år som har spist grøt, men han er lei av grøt nå.

Anonymkode: f1150...7e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere med 2-åringer. Hva spiser de til kveldsmat? Har en som nettopp fylte 2 år som har spist grøt, men han er lei av grøt nå.

Knekkebrød 

Anonymkode: a1f08...ddc

Skrevet

Hva spiser du? Forslag: Omelett/eggerøre med grønnsaker, brødskive (kanskje hjemmelaget brød uten korn siden det blir mye brød i bh) med godt pålegg, pannekaker (visp sammen mandelmel, egg og litt raspa gulrot), middagsrester 

• Liker 2
Skrevet

Vår får som regel brødskive med diverse pålegg. Noen ganger pannekaker, havre grøt, omelett, hva som helst.

To åringer kan spise akkurat det samme som deg.

Anonymkode: ab920...503

Skrevet

Vår spiser det vi spiser. Noen ganger grøt, noen ganger brødskiver.

Anonymkode: 338de...0d5

Skrevet
2 hours ago, Eilis said:

Hva spiser du? Forslag: Omelett/eggerøre med grønnsaker, brødskive (kanskje hjemmelaget brød uten korn siden det blir mye brød i bh) med godt pålegg, pannekaker (visp sammen mandelmel, egg og litt raspa gulrot), middagsrester 

Jeg spiser ikke kveldsmat. Har ikke gjort det på over 20 år

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg spiser ikke kveldsmat. Har ikke gjort det på over 20 år

Hva spiser du til frokost da?

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva spiser du til frokost da?

Spiser ikke frokost heller, hehe. Men da jeg gjorde det var det knekkebrød eller havregrøt. Lager eggerøre og toast til barnet. 

Takk for tips alle! 

Skrevet

Spiser ikke kveldsmat for vi spiser så sen middag. Men de få tilfellene der middag ble litt tidligere så får hun brødskive til kveldsmat. Eventuelt litt banan eller yoghurt eller grøt. Snart 2 år. 

Anonymkode: c7af7...396

Skrevet

Her i huset spiser vi som regel middag i 17 tiden. Vis guttungen spiser bra med middag blir det som regel ikke kveldsmat da han legger seg i sju tia. Vis det blir dårlig med middag blir det som regel en brødskive med skinke ost eller prim klokka 18

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Spiser ikke kveldsmat for vi spiser så sen middag. Men de få tilfellene der middag ble litt tidligere så får hun brødskive til kveldsmat. Eventuelt litt banan eller yoghurt eller grøt. Snart 2 år. 

1 hour ago, Bagnus said:

Her i huset spiser vi som regel middag i 17 tiden. Vis guttungen spiser bra med middag blir det som regel ikke kveldsmat da han legger seg i sju tia. Vis det blir dårlig med middag blir det som regel en brødskive med skinke ost eller prim klokka 18

Vi prøver å spise middag ved 17-tiden, men ofte blir det nærmere 18-tiden. 

Men jeg mistenker at barnet våkner tidlig fordi han er sulten nå som han ikke spiser grøt til kvelds. Det er snakk om 4-5-tiden. Han har alltid våknet tidlig, men de siste månedene har han faktisk sovet til 6-tiden. 

Merker dere forskjell på når de våkner når de spiser kveldsmat og ikke?

Skrevet

Min 2-åring varierer med disse kveldsmatene: brødskive, grøt m/bær eller yoghurt med havregryn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men jeg mistenker at barnet våkner tidlig fordi han er sulten nå som han ikke spiser grøt til kvelds. Det er snakk om 4-5-tiden. Han har alltid våknet tidlig, men de siste månedene har han faktisk sovet til 6-tiden. 

Vel.. vi mistenker faktisk at han sover dårligere vis han spiser mye kveldsmat sent. Virker som han får mye gass og har vondt i magen🤪

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Nei egentlig ikke. Våkner litt tilfeldig mellom 6 og 7 en gang, noen ganger litt før og noen ganger litt senere. Har hittil ikke funnet noe mønster på hva som gir tidligere/senere oppvåkning hverken mat eller leggetid eller dagsoving ser ut til å ha noen påvirkning.

Skrevet
Bagnus skrev (16 timer siden):

Vel.. vi mistenker faktisk at han sover dårligere vis han spiser mye kveldsmat sent. Virker som han får mye gass og har vondt i magen🤪

Prøv å unngå korn og melk til kvelds. Ev gå over til surdeigsbrød, eller bløtlegg kornene over natt hvis du baker selv. Kornene har et forsvar som skaper mikrobetennelser i kropp, noen er mer sensitive for dette 

Skrevet

Min 2 åring er veldig glad i polarbrød, så blir som regel det, eventuelt yoghurt og/ eller banan.

Anonymkode: 27501...6f2

Skrevet

Min 3 åring elsker når jeg finner diverse ting og plater opp på en tallerken, alt etter hva vi har men kan værse; brødskive, egg i ulike former, pålegg, ostesneier, agurk/parika, små tomater.. Oppskåret frukt osv, kanskje en yoghurt👍 ikke alt på en gang da🙈

Ellers er arme riddere populært. Pannekaker, osteskiver, toast eller middagsrester.

Anonymkode: ee59d...87b

Skrevet

Brød, loff

Anonymkode: ea130...69e

Skrevet

Kommer an på hvor mye han spiste til middag, og hvor lenge det er siden, men stort sett spiser han brød / polarbrød med pålegg, havrefras med melk og syltetøy eller yoghurt. Av og til lager vi havregrøt eller ostesmørbrød. Han liker ikke egg, så det er ikke vits til ham, men storebroren fikk av og til kokt egg, eggerøre el til kveldsmat (får det forsåvidt av og til fremdeles). 

Anonymkode: e43d8...286

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...