AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #1 Skrevet 21. januar 2024 Bor med samboer som har to "barn" på 18år og snart 20år. De gjør absolutt ingenting hjemme. Barnet på 18 har jobb og blir ofte hentet på jobb, fordi han ikke orker å vente på buss. 10 unna? Barnet på 19 har en jobb i tillegg til studiet. Denne jobben er ca 20 unna med bil. Når samboer ikke kan kjøre henne til jobb, forventer han at jeg skal gjøre det eller at h*n får låne min bil. Igår når jeg kjørte h*n på jobb, spurte jeg om det muligens var en buss som gikk til denne jobben. Med tanke på at det ikke alltid passer at hun låner bil eller blir kjørt. Både barnet og faren ble så irritert på meg at han ikke snakket med meg i hele går, og nektet å fortelle hvorfor før idag. Fikk fullstendig sjokk over reaksjonene på at jeg kun hadde spurt om det gikk buss til denne jobben. Sitter som et spørsmålstegn idag? Er det jeg som er helt på Jordet eller hva skjer? Sitat Anonymkode: 9c75f...40e
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #2 Skrevet 21. januar 2024 Du blander epler og bananer. Du har all rett til å nekte å kjøre hans barn til jobb, men du har ingenting med om han ønsker å kjøre sine barn til jobb. Det er ikke din jobb å kritisere hans valg for egne barn. Anonymkode: 9e5fa...5d7 3 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #3 Skrevet 21. januar 2024 Har ikke far egen bil de kan bruke? Begge jobber ved siden av studiene. Å låne bilen til og fra om dere ikke bruker den tenker jeg er helt normalt, problemet er at du ikke anser de som dine barn men uønskede voksne, og irriterer deg over det. Anonymkode: a9132...000 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #4 Skrevet 21. januar 2024 Har en 18 åring som har jobb, og ikke lappen. Han forstår han må ta buss, og der er bussen med flere byttet og dobbelt så lang tid som det hadde tatt meg å kjøre. Han forstår også at han ikke alltid får min bil for å dra på jobb, når han har fått lappen. Bortsett fra dette så ser de på dette med transport som min plikt å fikse for dem. Jeg blir oppringt av sekstenåringen om å hente fordi det er så lenge å vente på bussen, si 30 minutt. Det vil ta meg 20 minutter å kjøre og 20 minutter å kjøre hjem igjen. Så egentlig er det bare 10 minutter ekstra å vente i forhold til å bli hentet 🤔 De blir riktignok ikke sure når jeg sier nei. Anonymkode: 6311b...96b 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #5 Skrevet 21. januar 2024 Jeg synes det er helt tullete å kjøre tenåringer og voksne folk hit og dit, spesielt hvis det går kollektivt, så jeg skjønner deg. Makan til krevende «unger». Men ut fra reaksjonene å dømme så har du ingen plass her til å mene noe. En forhistorie her, muligens.. Anonymkode: f1a76...ef3 3 1
Dorma Skrevet 21. januar 2024 #6 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er helt tullete å kjøre tenåringer og voksne folk hit og dit, spesielt hvis det går kollektivt, så jeg skjønner deg. Makan til krevende «unger». Men ut fra reaksjonene å dømme så har du ingen plass her til å mene noe. En forhistorie her, muligens.. Anonymkode: f1a76...ef3 Så er spørsmålet om dere ikke hadde hatt bil eller lappen, da hadde pipa fått en annen lyd om det var dere som måtte reise kollektivt.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #7 Skrevet 21. januar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: problemet er at du ikke anser de som dine barn men uønskede voksne, og irriterer deg over det. Den var dryg 🤔 Av å foreslå at en 19-20 åring kan ta bussen til og fra jobb, betyr ikke at det er snakk om uønskede. De fleste stiller slike krav til eget avkom. Det er helt normalt. Det er ogdå helt normalt av unge voksne å fremdeles se på foreldre som privat-sjåfør, men på et eller annet tidspunkt må de avta, og de begynne å ta ansvar for seg selv. Samme hva som måtte gjelde biologiske bånd. Anonymkode: 6311b...96b 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #8 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har ikke far egen bil de kan bruke? Begge jobber ved siden av studiene. Å låne bilen til og fra om dere ikke bruker den tenker jeg er helt normalt, problemet er at du ikke anser de som dine barn men uønskede voksne, og irriterer deg over det. Anonymkode: a9132...000 Så du tenker at jeg bør innfinne meg i å ikke ha bil en hel lørdag - 10 timer? Anonymkode: 9c75f...40e
Dorma Skrevet 21. januar 2024 #9 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du tenker at jeg bør innfinne meg i å ikke ha bil en hel lørdag - 10 timer? Anonymkode: 9c75f...40e Du kan reise kollektivt
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #10 Skrevet 21. januar 2024 Dorma skrev (Akkurat nå): Du kan reise kollektivt Jeg har jo egene barn som er mye mindre. Anonymkode: 9c75f...40e
Dorma Skrevet 21. januar 2024 #11 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har jo egene barn som er mye mindre. Anonymkode: 9c75f...40e Ingen grunn for å ikke reise kollektivt selv om du har barn. Sikkert stas for barna å få reise med buss eller tog
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #12 Skrevet 21. januar 2024 Du har ikke noe med om far kjører dem, men han trenger ikke å få lov å låne din bil og du trenger virkelig ikke å kjøre dem. Å spørre om ikke det går en buss er utydelig og passiv-aggressiv kommunikasjon, bare si «Nei, jeg vil ikke kjøre eller hente og nei, ingen får låne min bil», og så blander du deg ikke i om far kjører og henter med sin egen bil, det er hans valg. Anonymkode: cad39...415 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #13 Skrevet 21. januar 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: Du blander epler og bananer. Du har all rett til å nekte å kjøre hans barn til jobb, men du har ingenting med om han ønsker å kjøre sine barn til jobb. Det er ikke din jobb å kritisere hans valg for egne barn. Anonymkode: 9e5fa...5d7 For et rart ståsted? Jeg og min mann samordner oss når det gjelder det meste. Min mann ville jeg skulle kutte en dag med trening i uka, fordi det ville være et praktisk gode for familien. Jeg var jo enig i dette, mrn satt litt langt inne. Jeg liker at han kommer rett hjem etter jobb, fordi om han gjerne selv har andre preferanser. Han må også tilpasse seg. Vi skal sammen drifte familien, og alt det praktiske dette innebærer. Sier ikke at vi ikke har rom for egne ønsker, for det er også på listen. Selvsagt skal vi alle ta vare på hverandre, og dette innebærer ogdå at vi kommuniserer og prioriterer tidsbruk sammen. Anonymkode: 6311b...96b
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #14 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har ikke noe med om far kjører dem, men han trenger ikke å få lov å låne din bil og du trenger virkelig ikke å kjøre dem. Å spørre om ikke det går en buss er utydelig og passiv-aggressiv kommunikasjon, bare si «Nei, jeg vil ikke kjøre eller hente og nei, ingen får låne min bil», og så blander du deg ikke i om far kjører og henter med sin egen bil, det er hans valg. Anonymkode: cad39...415 Helt enig om at jeg ikke bør blande meg inn i hva han gjør. Grunn til at jeg spurte om det gikk buss var fordi jeg ikke hadde mulighet til å hente h*n på jobb, da måtte h*n vente en halv time. Og det nektet h*n. Anonymkode: 9c75f...40e
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #15 Skrevet 21. januar 2024 6 minutter siden, Dorma said: Du kan reise kollektivt TD har bil, fordi hun vil ha bil. Den som vil bli kjørt har ikke bil. Det er ikke TS sitt problem. Jeg kjenner mange tenåringer som prioriterer lappen og bil fra de fyller 18 år. Det er valg ungdommene gjør. Disse har ikke valgt bil, og det er helt greit, men da må de kunne ta buss. Anonymkode: 6311b...96b 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #16 Skrevet 21. januar 2024 Dette kunne vært min bonusmor for noen år siden. Hun fikk alltid til å kjøre sine barn da. Kunne også nevnt flere slike eksempler, hvor bonusmor og far mente jeg burde ordne noe selv, mens hennes barn fikk full oppdekking. Som hovedregel tenker jeg at dersom en går inn i et forhold med noen som har barn, velger du også barna og oppfølging av dem. Anonymkode: 78229...83c
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #17 Skrevet 21. januar 2024 Folk får klare seg selv, og han kan ta bussen. Han er ikke noen unge lenger. Anonymkode: 5d581...1fd 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #18 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette kunne vært min bonusmor for noen år siden. Hun fikk alltid til å kjøre sine barn da. Kunne også nevnt flere slike eksempler, hvor bonusmor og far mente jeg burde ordne noe selv, mens hennes barn fikk full oppdekking. Som hovedregel tenker jeg at dersom en går inn i et forhold med noen som har barn, velger du også barna og oppfølging av dem. Dette er ikke barn. De er 19 og 20 år gamle, og da hadde min mor allerede to unger og eget hus å passe. Ungene må vokse opp! Anonymkode: 5d581...1fd 2
Tipaa Skrevet 21. januar 2024 #19 Skrevet 21. januar 2024 Det er da overhodet ikke frekt av deg å spørre om det går buss fordi det blir vanskelig for deg å kjøre/hente. Dette høres ut som to bortskjemte ufordragelige barn som har blidd sydd store puter under armene på, og ikke takler å bli stilt krav til som store barn/unge voksne. Hadde seriøst vurdert hele forholdet hvis det er reaksjonen på både far og ungene 1
Dorma Skrevet 21. januar 2024 #20 Skrevet 21. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): TD har bil, fordi hun vil ha bil. Den som vil bli kjørt har ikke bil. Det er ikke TS sitt problem. Jeg kjenner mange tenåringer som prioriterer lappen og bil fra de fyller 18 år. Det er valg ungdommene gjør. Disse har ikke valgt bil, og det er helt greit, men da må de kunne ta buss. Anonymkode: 6311b...96b Må kunne gå ann og hjelpe til med kjøring av og til. TS fremstår som svært lite hjelpsom med en veldig liten vilje til å bidra Endret 21. januar 2024 av Dorma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå