Ibenholt Skrevet 29. januar 2006 #1 Skrevet 29. januar 2006 (endret) Jeg er veldig gla i sjokoladepudding med vaniljesaus. Til vanlig har jeg brukt å kose meg med to beger "Kos sjokoladepudding" på lørdagene. Men så lurte jeg på om det er mulig å få tak i sjokoladepudding som er litt sunnere/lettere? For vaniljesausen kan jeg jo nå bare erstatte med vaniljekesam eller vaniljeyoghurt, men hvordan skal jeg finne en sunnere sjokoladepudding? Må jeg lage det selv, eller finnes det en "light"/lavkalori sjokoladepudding i butikkene? Endret 29. januar 2006 av Lanalia
Gjest Gjesta Skrevet 29. januar 2006 #2 Skrevet 29. januar 2006 Hva med å spise ett beger i stedet for to? Kaloriinnholdet i ett slikt beger er ikke så voldsomt høyt.
Ibenholt Skrevet 29. januar 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2006 Joda, det er greit Er ikke alltid jeg spiser to. Men jeg mener, finnes det noe sunnere? Som likevel er sjokoladepudding? Takk for svar!
Gjest Gjesta Skrevet 29. januar 2006 #4 Skrevet 29. januar 2006 Et sånt beger har bare ca. 160 kalorier, så du trenger ikke akkurat bekymre deg.
Gjest Catwoman Skrevet 29. januar 2006 #5 Skrevet 29. januar 2006 Det finnes en lavkalori sjokoladepudidng butikkene. ror det er Heistad som har den. De som også produserer lavkalori syltetøy.
Gjest -eline- Skrevet 29. januar 2006 #6 Skrevet 29. januar 2006 En annen mulighet er aa mikse Options & gelatin... Har proevd det en gang, ble litt for mye gelatin tror jeg. men det smakte helt greit sammen med vaniljeyoghurt. Ikke _helt_ det samme som ordentlig sjokolade men
*Heidi* Skrevet 29. januar 2006 #7 Skrevet 29. januar 2006 på "soya"avd på de litt større butikkene, meny,ultra,spar osv, har en sjokoladepudding basert på noe soya greier og som skal være mye sunnere, og jeg syns den er kjempegod! Eneste er at den er litt "løsere", men som sagt, kjempegod..
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #8 Skrevet 30. januar 2006 Jeg vil tro at diabetiker dessertene har litt mindre kalorier enn de vanlige. Pleier å stå i desserthyllene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå