AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #1 Skrevet 21. januar 2024 Hei og hå! Vil bare høre litt erfaringer rundt legging av baby for kvelden. Jeg har en sønn på 10 uker, som (bank i bordet) sover veldig godt på natten. Det jeg dog prøver å finne ut av, er legging for kvelden. Han sover flere ganger ila dagen, mest i vogn ute og i bæreselen/på brystet inne. Virker veldig fornøyd sånn generelt. Sånn vi gjør det nå, så sovner han på brystet eller i selen på kvelden, rundt kl 19-20. Da lar jeg han bare ligge frem til vi går å legger oss, rundt kl 22. Da tar jeg han med på badet, bytter bleie. Da er han veldig trøtt, så vi sniker oss inn i senga, ammer, så sovner han. Hvordan gjør dere det? Legger dere de små for kvelden i senga i 18-20 tiden når de er i den alderen? Vekker dere da for amming? Anonymkode: 34a71...013 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #2 Skrevet 21. januar 2024 La aldri min til å sove i seng så tidlig når hu var så liten. Da hang hu sammen med oss til vi skulle sove. Anonymkode: a1a33...eef
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #3 Skrevet 21. januar 2024 Nei, vi samsov lenge, så gjorde det likt som dere. Hun sovna på meg om kvelden og så snek jeg meg inn i senga med henne og ammet da jeg også skulle legge meg. Hadde null sjans til å få henne til å sove i egen seng på den tiden. Vekket aldri for å amme på natten, men hun våknet av seg selv rundt hver 3. time, og da ammet jeg tilbake til søvn. Hadde ikke vekket hvis hun sov gjennom natten. Anonymkode: fefe1...bbf
Apekatten Skrevet 21. januar 2024 #4 Skrevet 21. januar 2024 Fra babyen min var ca 10 uker har jeg lagt han i egen seng i 18-19-tiden. Jeg steller han først, gir flaske på rommet hans som er mørkt, og så legger jeg han i senga. Han sovner som regel nesten med en gang. Han våkner av seg selv to ganger pr. natt for melk. Vi sov i samme seng fram til han var ca 10 uker, nå sover jeg i egen seng vi har satt inn på rommet hans.
Skyblue7 Skrevet 21. januar 2024 #5 Skrevet 21. januar 2024 Datteren min, som er 7 mnd nå, fikk ganske tidlig «døgnrytme», var mellom 10-12 uker hun også. Vi la henne når hun var trøtt, 7 tiden, så regulerte hun maten selv (altså hun våkna ett par ganger om natten å ville ha melk). Har fungert kjempebra, så vil anbefale å prøve, virker jo som barnet ditt er klart. Noen er klar når de er 10 uker, andre ved 5-6 mnd. Men virker som melantonin produksjon har startet da ☺️
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #6 Skrevet 21. januar 2024 Vi begynte med rutiner for legging rundt 4 mnd. Før det, var det etter barnets behov. Vi la oss alle sammen rundt 22. Anonymkode: 820ec...12d
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #7 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, vi samsov lenge, så gjorde det likt som dere. Hun sovna på meg om kvelden og så snek jeg meg inn i senga med henne og ammet da jeg også skulle legge meg. Hadde null sjans til å få henne til å sove i egen seng på den tiden. Vekket aldri for å amme på natten, men hun våknet av seg selv rundt hver 3. time, og da ammet jeg tilbake til søvn. Hadde ikke vekket hvis hun sov gjennom natten. Anonymkode: fefe1...bbf Akkurat det samme jeg gjør nå. Det funker jo bra, men også nyskjerrig på hvordan andre løser det. Ønsker jo å tilrettelegge for best mulig fremtidig søvnrytme ☺️ TS Anonymkode: 34a71...013
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #8 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Akkurat det samme jeg gjør nå. Det funker jo bra, men også nyskjerrig på hvordan andre løser det. Ønsker jo å tilrettelegge for best mulig fremtidig søvnrytme ☺️ TS Anonymkode: 34a71...013 Meg du siterer. Da jeg begynte på jobb begynte vi å jobbe med å sove i egen seng på eget rom, slik at jeg ikke lenger ble vekket hver 3. time. Det gikk over all forventning og hun sov gjenno natten fra natt 2. Innen hun var 9 mnd la vi henne i 19-tiden. Alt går veldig bra med søvnrytmen nå, til tross for samsoving i begynnelsen! Det er helt naturlig at en så liten baby følget dere. ❤️ Anonymkode: fefe1...bbf
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #9 Skrevet 21. januar 2024 Har ikke stresset med leggetid og kveldsrutine med de aller yngste. Alle mine barn har fått døgnrytme av seg selv. Fra rundt 3 måneder har de gradvis funnet roen tidligere og tidligere på kvelden, fra å «ta natten» rundt klokka 23 og ned til 18-19. Er først ved 4-5 måneders alder at mine har gått over til faste dupper på dagen, så først da det har vært vits i å lage rutiner rundt våkenvinduene. Har hatt noen ritualer før det også, som f.eks. å ta en vask og skifte til pysj, men det har nok vært mest for min egen del. Anonymkode: e8003...5cb
Tanuki Skrevet 22. januar 2024 #10 Skrevet 22. januar 2024 Gjorde ikke noe spesielt. kjapt kveldstell, på med pysj og legge i egen seng. Sovner ved 22-23 tida, og våkner 1-2 ganger for å få melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå