Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i et forhold med en mann i 20 år, vi har det fint sammen, samarbeider fint med barna og jeg er uendelig glad i han. 
Jeg savner noe i forholdet vårt og det er at han forteller meg at han er glad i meg, gir meg komplimenter, snakker om følelser.
Om jeg forteller om mine følelser så blir han helt stille, han tar da en lang pause før han sier jeg skjønner. Så snakker vi ikke mer om det, jeg kan faktisk ikke huske sist han sa at han var glad i meg, det må ha vært i førsten av vårt forhold. Jeg har spurt hvorfor det er så vanskelig for han, men han vet ikke sier han, jeg er bare sånn.

Jeg er en som sier det ofte, viser det ofte med kroppskontakt, jeg gir komplimenter og synes dette er viktig. Så vi har forskjellige kjærlighet språk, jeg godtar det, men skulle ønske han ga litt. 
Tenker jeg ikke er alene om å være sammen en som synes følelser er vanskelig, eller kanskje noen er sånn selv. Jeg begynner å innse at jeg kan ikke forvente å endre han, livet uten han kan jeg ikke se for meg. Så har dere noen råd til hvordan jeg skal akseptere og leve godt med dette uten irritasjon, eller om dere har klart å endre de :) 

Anonymkode: 896ca...03f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke han syntes det er vanskelig. 

Det er du som henger deg opp i dette.

Anonymkode: 34a82...ce0

• Hjerte 2
Skrevet

Du kan endre dine reaksjoner på dette ved å fokusere på det som er fint i forholdet, og det som er fint ved ham. Ikke alle er så verbale når det gjelder følelser. Men det høres ut som at mannen din er stødig og stabil, og absolutt glad i deg. Dette er bekreftelser og vissheter du kan hente innenfra, og ikke trenge påfyll av støtt og stadig. 

Anonymkode: 545ce...6e6

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...