Gå til innhold

Venninne som ikke svarer på meldinger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis dere aldri møtes og gjør noe sammen, er dere vel egentlig ikke venninner? Med mindre dere er gamle venner som nå har flyttet langt fra hverandre. 

Anonymkode: ac18f...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke alle som er komfortabel med å ha lange samtaler på meldinger. Noen ting bør man kanskje vente med til man treffes irl. 

Anonymkode: d6358...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, exictence said:

Men gi et eksempel på den siste kommunikasjonen deres, så kan vi kanskje si noe om det og være til hjelp

Hun spør meg hvordan det går med meg. 

Jeg sier jeg og kjæresten slo opp, han gikk ut på byen og festet hele natta og har fått advarsel om det før at det blir slutt hvis han gjør det igjen fordi jeg klarer det ikke og er utslitt. 

Hun sier bra. 

Hun spør om han har flyttet ut, jeg svarer ja. 

Hun sender meg bilde av middagen hennes med venninne på besøk. Ingen andre svar. 

Jeg ville ha forventet, et " så fint" eller noe, hva som helst liksom, men nå har det gått en uke. Ikke noe. 

Anonymkode: d0dc3...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg sier jeg og kjæresten slo opp, han gikk ut på byen og festet hele natta og har fått advarsel om det før at det blir slutt hvis han gjør det igjen fordi jeg klarer det ikke og er utslitt. 

Hun sier bra. 

Hun sender meg bilde av middagen hennes med venninne på besøk. Ingen andre svar. 

Jeg ville ha forventet, et " så fint" eller noe, hva som helst liksom, men nå har det gått en uke. Ikke noe. 

Hun har kanskje opplevd at han har flyttet ut, og du har latt ham komme tilbake?

Uansett så tolker jeg det som at hun synes det er bra at du har satt ned foten. Hun har trolig sagt til deg før at du må ut qv det forholdet? Kanskje hun ikke vil gnikke det samme inn for deg igjen og igjen?

Det er vanskelig for en venninne og råde andre venninner om deres destruktive kjæresteforhold. I hvertfall hvis venninnen gang på gang går i fellen og tar mannen tilbake, og ikke hører på venninnens råd.

Vanskelig for både henne og deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, exictence said:

Hun har kanskje opplevd at han har flyttet ut, og du har latt ham komme tilbake?

Uansett så tolker jeg det som at hun synes det er bra at du har satt ned foten. Hun har trolig sagt til deg før at du må ut qv det forholdet? Kanskje hun ikke vil gnikke det samme inn for deg igjen og igjen?

Det er vanskelig for en venninne og råde andre venninner om deres destruktive kjæresteforhold. I hvertfall hvis venninnen gang på gang går i fellen og tar mannen tilbake, og ikke hører på venninnens råd.

Vanskelig for både henne og deg

Nei jeg var med denne kjæresten i fem måneder, har ikke snakket med henne om det tidligere. 

Uansett hadde likt å få noe sånt: Håper vi kan møtes snart hadde vært koselig å se deg ❤️

Har invitert henne og invitert, hun har alltid noe annet å gjøre. Når hun spør om jeg har tid føler jeg meg som en neglisjert hjalp som vil følge henne hvorsom helst. Lei av denne ubalansen, derfor best å ha lite kontakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun spiser middag med en annen venninne så har hun ikke tid til å gå i dybden på kjæresteproblematikken din. Det er uhøflig med tlf på middagsbordet, så har hun etterpå glemt av å skrive til deg. Tipper jeg. Dårlig timing bare, uten at det er din skyld. 

Et tips kan være å først spørre hva hun driver med, så hadde du fått middagsbildet først og kunne visst at dette ikke var tiden for dype og vanskelige betroelser. 

Endret av Snabeltann
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne vært meg det. Får til stadighet lange meldinger fra venninner om deres livs begivenheter. Dessverre for dem så har jeg ikke tid eller overskudd lengre på grunn av baby og søvnmangel. Spesielt de venninnene mine som ikke har barn ser ikke ut til å forstå det.

Anonymkode: 77f1a...97d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var ikke snap men messenger, ikke at det gjør noe forskjell. Ja får se om det kommer noe svar da. Jeg har nok bestemt meg for å ikke være den som tar kontakt lenger, det må hun gjøre nå om hun er interessert. Hun får meg bare til å føle meg som en mase kråke som hun ikke egentlig ønsker å ha i sitt liv. Fordi det er alltid slik: Jeg tar kontakt... vi prater litt og så ignorerer hun meg og jeg føler meg helt verdiløs i livet hennes. 

Så meldingen du venter svar på var messenger og du reagerer på at hun sendte snap av middagen? 

Jeg føler det enda mer understreker det jeg skrev. Det på messenger krever tid til en samtale, mens snap av middag var en kort melding hun sikkert sendte mange. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun sier bra. 

Ah, da forstår jeg. Da viser hun jo hvorfor hun ikke kan bruke tid på å svare.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei jeg var med denne kjæresten i fem måneder, har ikke snakket med henne om det tidligere. 

Uansett hadde likt å få noe sånt: Håper vi kan møtes snart hadde vært koselig å se deg ❤️

Det hadde sikkert hun også likt å få høre. 

Selv ville jeg vel skrevet:

Koselig om vi kan treffes en dag ❤️

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Har invitert henne og invitert, hun har alltid noe annet å gjøre. Når hun spør om jeg har tid føler jeg meg som en neglisjert hjalp som vil følge henne hvorsom helst. Lei av denne ubalansen, derfor best å ha lite kontakt. 

Forstår deg. Det må gå litt begge veier. Men har hun det mer travelt enn deg? Hun spør deg jo fordi hun har lyst til å være med deg. Hun tar kontakt fordi hun har lyst. Det er jo hyggelig.

Min venninne har det er travelt enn meg, og som oftest møtes vi når det passer henne. Men jeg synes ikke det gjør noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva tenker dere om venninner som ikke svarer på meldinger. Spesielt når dtørre ting skjer i livet ditt. De bare svarer ikke på det du forteller og sender deg istedet snap av middagen sin? 

Irriterende, og forteller ikke de større ting lengre. Det verste er at den venninna som er sånn er den som forventer at jeg skal høre på alt hennes, spesielt når hun har dårlige dager. Har blitt kortere svar fra meg når hun oppfører seg sånn over tid. 

Samme jenta legger alltid ut sånne «husk å spør hvordan det går» osv på SoMe på sånne psykisk helse dager. Hun lytter ikke selv, men vil at alle andre skal lytte til henne. Hun spør ikke andre, men vil at andre skal spørre henne. 

Passe egoistisk spør du meg. 

Anonymkode: b9cfa...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg tror bare kommunikasjon med enkelte er svært vanskelig. Har andre venner der samtalen flyttet mer som jeg vil forvente, da spør jeg også flere spørsmål og blir mer engasjert i vedkommende. En samtale for meg er som å kaste ball frem og tilbake til man er fornøyd med resultatet. Med henne kaster jeg ball til henne, men føler at jeg ikke får den tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som jeg bruker lang tid på å svare, når jeg i det hele tatt svarer. Årsaken er at jeg ikke lenger har overskudd til å investere i forholdet. 

Jeg har alltid vært terapeuten hennes. Dette gikk bra lenge, men nå har jeg faktisk ikke overskudd lenger. Jeg er kjempeglad i henne, men har rett og slett ikke overskudd til et vennskap som krever så mye mentalt.

Anonymkode: 8fcb3...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...