AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #1 Skrevet 21. januar 2024 Dere som har vært sammen med partner i 5 år + og som opplever å være i et godt og trygt forhold dere har det fint i... Hva er det som gjør forholdet godt? Hva gjør partneren din for deg og for forholdet (og motsatt)? Hvis du har tidligere erfaringer med forhold som ikke har fungert like godt, så må du gjerne sammenligne. Jeg lurer på hva man egentlig skal kunne forvente i et forhold, hva poenget med et samliv er og hva som kjennetegner et sunt forhold. Du kan svare om du har vært sammen med partner kortere enn 5 år, men er hovedsakelig på utkikk etter erfaringer fra de som er over nyforelskelsesperioden hvor begge legger inn litt ekstra innsats pga forelskelsen. Anonymkode: ac99c...427
Example Skrevet 21. januar 2024 #2 Skrevet 21. januar 2024 Regelmessig sex. En åpen og ærlig dialog. Prioritere hverandre, men også gi rom til at den andre kan gjøre ting på egenhånd. En felles visjon for fremtiden. 4
exictence Skrevet 21. januar 2024 #3 Skrevet 21. januar 2024 Gjensidig respekt og åpenhet At man vil hverandres beste, og er opptatt av at den andre har det godt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #4 Skrevet 21. januar 2024 At en ikke «holder bakdøra åpen». Dvs at en er dedikert til forholdet selv om det skulle komme noen bumper i veien. Til et visst punkt selvsagt. At en har et genuint ønske om at den andre skal ha det bra og agerer ut fra dette. Anonymkode: 4e56c...b1f 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #5 Skrevet 21. januar 2024 At en får være som en er, respekt, støtte og lojalitet. Vilje og evne til å kommunisere. Anonymkode: ade91...b63
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #6 Skrevet 21. januar 2024 Rom til å pleie individuelle behov, interesser og nettverk. Evne til å inngå kompromiss. Ikke dvele ved småting. En dyp kjærlighet i bunn med et oppriktig ønske om at partner skal ha det bra. Samarbeid og lik fordeling av ting som oppleves som «kjipe» oppgaver (husarbeid osv). Anonymkode: cf874...f9e
Frkego Skrevet 21. januar 2024 #7 Skrevet 21. januar 2024 Regelmessig og god sex med noen man elsker og er trygg på. Noen å støtte seg til når ting er vanskelig. Noen som alltid er der for deg uansett. Noen å dele gleder med og planlegge fremtiden med. Et forhold hvor man ønsker hverandre det beste og hvor begge partnere legger inn en innsats, respekterer og tar hensyn til hverandre. Prioritere tid med hverandre, men samtidig gi rom for at man får utfoldet seg selv som individer. Samarbeider godt rundt barna, økonomi og alt som hører hverdagen til. Å genuint like hverandre og ønske å tilbringe tid sammen. God kommunikasjon. (Sammen i nærmere 15 år. 3 barn sammen)
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #8 Skrevet 21. januar 2024 Han gjør ting for meg, lager mat, henter ved, måker snø, klipper plenen osv. Han gjør mine oppgaver (husarbeidet som vi deler på) så jeg skal slippe. Vekker meg med et kyss og har lagd favorittfrokosten. Kjøper små gaver til meg. Sex og kos ofte. Massasje hver dag 😍 Anonymkode: 4e19e...807
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #9 Skrevet 21. januar 2024 Rom til å pleie individuelle behov, interesser og nettverk. Evne til å inngå kompromiss. Ikke dvele ved småting. En dyp kjærlighet i bunn med et oppriktig ønske om at partner skal ha det bra. Samarbeid og lik fordeling av ting som oppleves som «kjipe» oppgaver (husarbeid osv). Samboere på 20 året. Anonymkode: cf874...f9e
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #10 Skrevet 21. januar 2024 Tusen takk for svarene! Anonymkode: ac99c...427
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #11 Skrevet 21. januar 2024 Respekt God kommunikasjon Ikke anta ting (han er sikkert sur, han er sikkert lei av meg, han synes jeg er for tykk) Kose hver dag, ikke bare når vi skal ha sex Støtte hverandre uten å holde telling Flørte med hverandre (gjør underverker for sexlysten) Gi hverandre space Anonymkode: 10a06...849
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #12 Skrevet 21. januar 2024 Og inkludere hverandre med venner og familie Anonymkode: 10a06...849
Ubulu Skrevet 21. januar 2024 #13 Skrevet 21. januar 2024 Viktig at man ikke lener seg på partneren. Du må ha ditt eget liv, happy wife happy life er bare tull. Happy life, happy wife derimot. Ha ditt eget liv med egne interesser og egne venner, så går også forholdet bedre. Om dere havner i en tosomhet er ikke det sunt, heller ikke å være avhengig av partner økonomisk eller som hushjelp
Trolltunge Skrevet 21. januar 2024 #14 Skrevet 21. januar 2024 At vi er dedikert til hverandre, prioriterer hverandre, har respekt for hverandre, liker hverandre så godt at vi trives med å være sammen og har et såpass stort fokus på at begge to skal ha det godt i forholdet at egoisme ikke er et alternativ. Kommunikasjon må jevnt over være hyggelig og bidra til å holde det godt å være sammen. Man må passe seg for å slippe sine gretne demoner løs ovenfor partner stadig. Hverdagshyggelighet er essensielt for god kommunikasjon. Et godt og aktivt sexliv til glede og nytelse for begge er også noe vi begge forventer. Over 20 år siden vi møttes, og vi har feilet på diverse i dette, og holdt på å gå fra hverandre for rundt 7 år siden, men ryddet opp og ble klokere videre. Egentlig visste vi dette og hadde det før ting ble vanskelig, men så ble vi begge såre og skarpe mot hverandre. Da raste alt. 2
Ny Bruker Skrevet 22. januar 2024 #15 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 7.06): Dere som har vært sammen med partner i 5 år + og som opplever å være i et godt og trygt forhold dere har det fint i... Hva er det som gjør forholdet godt? Hva gjør partneren din for deg og for forholdet (og motsatt)? Hvis du har tidligere erfaringer med forhold som ikke har fungert like godt, så må du gjerne sammenligne. Jeg lurer på hva man egentlig skal kunne forvente i et forhold, hva poenget med et samliv er og hva som kjennetegner et sunt forhold. Du kan svare om du har vært sammen med partner kortere enn 5 år, men er hovedsakelig på utkikk etter erfaringer fra de som er over nyforelskelsesperioden hvor begge legger inn litt ekstra innsats pga forelskelsen. Anonymkode: ac99c...427 Ingen krangler, vennlig tone, gjensidig hjelp og støtte, enighet i barneoppdragelse, felles syn på fremtiden... 1
regine Skrevet 22. januar 2024 #16 Skrevet 22. januar 2024 Ikke bruke partner som "søppelbøtte" over jobbfrustrasjoner eller andre frustrasjoner. Prioritere å være vennlig i tonen overfor den som skal være din kjæreste - på samme måten som du ville gjort overfor kollegaer/venner/bekjente, også når du har en dårlig dag. Gjøre ting sammen - felles opplevelser skaper felles minner. Prioriter fellesskapet dere to mellom høyest, foran både jobb og andre venner/familie. Være litt døv og litt sløv - alle kamper MÅ ikke tas. Le sammen
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #17 Skrevet 22. januar 2024 Ny Bruker skrev (2 timer siden): Ingen krangler, vennlig tone, gjensidig hjelp og støtte, enighet i barneoppdragelse, felles syn på fremtiden... Ingen krangler etter 5 år? Tror TS ville ha råd fra de som har faktisk fått det til. Anonymkode: 1f24a...578
Blåjojo Skrevet 22. januar 2024 #18 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 7.06): Dere som har vært sammen med partner i 5 år + og som opplever å være i et godt og trygt forhold dere har det fint i... Hva er det som gjør forholdet godt? Hva gjør partneren din for deg og for forholdet (og motsatt)? Hvis du har tidligere erfaringer med forhold som ikke har fungert like godt, så må du gjerne sammenligne. Jeg lurer på hva man egentlig skal kunne forvente i et forhold, hva poenget med et samliv er og hva som kjennetegner et sunt forhold. Du kan svare om du har vært sammen med partner kortere enn 5 år, men er hovedsakelig på utkikk etter erfaringer fra de som er over nyforelskelsesperioden hvor begge legger inn litt ekstra innsats pga forelskelsen. Anonymkode: ac99c...427 Vårt forhold er godt fordi vi gir hverandre tid til å være bare seg selv, og vi er god på kommunikasjon, samt å nyte de små.øyeblikkene i hverdagen. Vi gjør hverandre små tjenester som at han serverer meg kaffe på senga eller jeg lager lunsj og serverer han når han er opptatt på hjemmekontor. Vi sørger for å rydde etter oss selv, tar husarbeid når det trengs (jeg gjør mest fordi jeg har bedre tid, og det er enkelte ting han ikke liker å gjøre. Dette tar han imidlertid igjen med å gjøre ting jeg ikke liker eller klarer) og har ellers en genuin interesse av at den andre skal ha det bra i hverdagen. Jeg har tidligere vært i forhold der det har vært forventet at jeg skulle ta meg av hus og hjem i tillegg til 100% jobb, og der jeg mer skulle opptre som tjener for mannen og tilfredsstille alle hans behov. Da ønsker man ikke hverandre godt, og det tenker jeg er en forutsetning for et godt forhold. For meg er poenget med et samliv å ha noen å dele hverdagen med. Sorger og gleder, små og store øyeblikk, nyte livet og hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå