Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun skal konfirmeres til våren og jeg har kjent henne i 9 år.

Jeg og hennes far har vært særboere i alle disse årene, men bodd i samme by og vært sammen omtrent alle helger han har hatt datteren hos seg.

Har lyst å gi henne en opplevelse til konfirmasjonspresang og lurer på hvor mye jeg må bruke?

Man får jo ikke en fin opplevelse for 1000,- i dag, så tenker at jeg kanskje må opp i 1500-2000,-? som kansje er litt mye?

Hvis jeg skal gi henne en fysisk presang, hva skal det være ?

Hun har alt hun trenger av klær, sport og fritidsutstyr og smykker.

Bunad og tilhørende sølv får hun av besteforeldrene til konfirmasjonen.

Tips?

Anonymkode: 3668f...586

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kommer vel ikke utenom at penger betyr mest for de fleste konfirmanter. IKKE alle. Men de fleste er min erfaring. Så her ville jeg nok tatt vurderingen ut i fra hvor mye penger det er i familien(e) forøvrig. Er det mer enn snittet ville jeg hatt fokus på en opplevelse. Var det mindre, evt mindre enn snittet ville jeg absolutt  gått for penger. Syns ikke 1500-2000 var for mye fra en ‘bonusmor’ gjennom 9 år.

Anonymkode: 866bb...1ab

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes ikke summen du nevner er for mye fra en bonusmor. Jeg synes også en opplevelse høres fin ut, men hva det skal være vet du nok bedre selv siden du kjenner henne. Det kan jo være alt fra et besøk på en fin restaurant du tror hun vil like, kjøre gocart, dra på spa, et kurs eller noe annet. :) 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Arkana skrev (På 23.1.2024 den 14.44):

Jeg synes ikke summen du nevner er for mye fra en bonusmor. Jeg synes også en opplevelse høres fin ut, men hva det skal være vet du nok bedre selv siden du kjenner henne. Det kan jo være alt fra et besøk på en fin restaurant du tror hun vil like, kjøre gocart, dra på spa, et kurs eller noe annet. :) 

Blir man regnet som bonusmor når man ikke har bodd med kjærestens barn?

Ts

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts

Det virker i alle fall rart å bare være «kjæresten til pappa» når du har vært i barnets liv siden det var 5 år gammelt….

• Liker 3
Skrevet

Jentetur, dere 2 til København feks.

2-3000 kr til lappen.

Middag & teateropplevelse .

Spa

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ts

Det må nesten dere svare på selv i forhold til hvor nær relasjon du føler du har, men du har jo vært i barnets liv siden hun var 5 så det er jo ganske betydelig. 

• Liker 1
Skrevet
Arkana skrev (På 23.1.2024 den 14.44):

Hun er ikke en bonusmor. En bonusmor bor sammen med barnet, ikke helt annet sted. Disse to treffes og har kos og sex når det passer seg sånn. 

Anonymkode: 66c23...119

Skrevet

Min nåværende samboer gav 6000 i konfirmasjonspresang da vi var særboere, og han hadde bare kjent henne i 2 år. 

Jeg ville gitt en opplevelse til minimum 3000 til ei jeg hadde kjent i 9 år, det koster jo skjorta for hver minste lille ting man skal gjøre nå til dags.

Anonymkode: 753b9...4ad

Skrevet

Hvis du har økonomi til det, synes jeg ikke 1500-2000 er for mye.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 1.45):

Har lyst å gi henne en opplevelse til konfirmasjonspresang og lurer på hvor mye jeg må bruke?

Man får jo ikke en fin opplevelse for 1000,- i dag, så tenker at jeg kanskje må opp i 1500-2000,-? som kansje er litt mye?

2000 kr til et bonusbarn er ikke mye egentlig. Men det kommer jo an på din økonomi. Jeg gir gaver etter hva jeg har råd til, ikke hva andre synes jeg bør gjøre.

Mine bonusbarn fikk gave til en verdi på 5000 kr hver. Har vært bonusmor i 13 år, så jeg har kjent de siden de var små. 

Anonymkode: 7df1a...e0f

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ts

Det er helt opp til hva du selv føler :) 

Skrevet

1500 - 2000 er ikke mye med den historien du beskriver.

Anonymkode: 87ba2...31d

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er helt opp til hva du selv føler :) 

Barnet føler nok ikke at pappas date er noe som helst "mor". Det skal da være måte på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun er ikke en bonusmor. En bonusmor bor sammen med barnet, ikke helt annet sted. Disse to treffes og har kos og sex når det passer seg sånn. 

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Barnet føler nok ikke at pappas date er noe som helst "mor". Det skal da være måte på.

Synes du at du tilfører noe fruktbart, eller en gang relevant med tanke på tema, til tråden ved å nedsnakke TS sin rolle i familien? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vi har ikke bare "datet" i 10 år altså.

Det har vært oss hele tiden, men hatt hver vår bolig pga barn på hver vår kant som vi har prioritert å ikke flytte pga hva som er barnas beste og logistikk.

Barna våre har venner, fritidsaktiviteter og den andre forelderen som de har samvær med i sin bydel.

Vi har vært sammen i helger, ferier og de mange hverdager som familie.

Ts

Skrevet

Dette er et dilemma som ikke kan løses med penger. Vær tilstedet og hjelpe med konfirmasjon. Tenker, gjør noe sammen. Gi en opplevelse. Hva liker konfirmanten?  Kino, konsert, teater eller noe. Penger sier ingenting om hvor mye du bryr deg. Ok, du og far er særboere. Men du bryr deg. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...