Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
I det siste har mannen min skrudd av varsler fra sosiale medier på mobilen. insta, snap, osv. Dette har han gjort nylig. Han er aktiv på dem hver dag, så det er ikke sånn at han gjør det fordi han ikke orker plattformene elns. Hva hadde du tenkt om mannen din pluttselig gjorde det? 

Anonymkode: d930c...fe0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tenkt han var lei av lydene fra appene

Anonymkode: ea181...684

• Liker 40
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har heller ikke varsler på, ønsker å kontrollere selv når noe skjer (ved å gå inn på SoMe når det passer meg). 

Anonymkode: fc15f...7ad

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har også skrudd av alle lydene på mobilen og jeg er alene.

• Liker 17
  • Hjerte 1
Skrevet

Samme her ☺️ slo av alt i desember 👌

Anonymkode: 9959d...cf4

• Liker 6
Skrevet

Jeg har aldri varsler på. Aldri hatt. Er bare masete og plagsomt. Liker ikke når andre har det heller, for da føler jeg at jeg maser på dem om jeg tar kontakt på litt dumme tider. Feks sent eller tidlig.

Anonymkode: fdcc8...c1b

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Har fjernet alt av varsler. Er forstyrrende, og haster det får folk ringe. 

Anonymkode: 436e0...9d6

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg mener ikke at han har slått av LYDEN, til dere som skriver det. Men fjernet helt fra skjermen når han får varslinger. Og når han pleide å få varslingene på skjermen så var det aldri med lyd uansett.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mener ikke at han har slått av LYDEN, til dere som skriver det. Men fjernet helt fra skjermen når han får varslinger. Og når han pleide å få varslingene på skjermen så var det aldri med lyd uansett.

Ts

Skrevet

Å slå av varslinger er ikke bare lyd. Når jeg skrev jeg har slått av varslinger så betyr det at det ikke kommer opp noen banner på skjermen. De er jo akkurat like forstyrrende som lyd. 

Du har vel spurt han? Er jo umulig for oss å svare, når du ikke godtar svarene våre  

Anonymkode: 436e0...9d6

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Det har jeg alltid gjort. Så for meg hadde det vært helt topp. Syns det er irriterende og distraherende at det plinger overalt. Jeg sjekker telefonen med jevne mellomrom, slik at jeg får med meg ting som jeg bør gi respons på innen rimelig tid. Enig med vedkommende som skriver at folk bør ringe hvis det er noe som haster, det gjør jeg selv også.

Anonymkode: 89c5d...e08

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

TS veenter bare på at noen skal starte utroskapssnakket.

Anonymkode: 0305a...0df

• Liker 15
Skrevet

Jeg kjenner flere som har gjort det, som bare vil ha en pause fra det, det kan bli veldig mange varslinger. 

Noen har alltid hatt dem av, mens andre har plutselig funnet ut at de skal slå dem av. 

Jeg har også vekslet litt, jeg har av varslene på noen snapchat-grupper og messenger-grupper, men ikke alle. Jeg har nylig slått av varslinger på instagram, der får jeg stort sett bare morsomme memes her og der, ikke noe viktig informasjon eller noe som man må svare på. 

Så det trenger ikke bety utroskap, om det er dit du vil.

Anonymkode: 5abf2...ade

• Liker 2
Skrevet

Har skrudd av det meste av varsler jeg også. Det blinket og pep i tide og utide. Det eneste som dukker opp på min skjerm er gode gammeldagse telefonsamtaler, sms, jobbmail og WhatsApp (også brukt i jobb). Resten (Snap, Facebook, kik, insta, Telegram, et par datingapper, en håndfull podcastapper og privatmail) er jeg også stort sett inne på daglig, men det dealer jeg med når jeg selv kan og vil. Veldig deilig👍

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men sjekker han appene en f.eks gang om dagen og svarer hvis det er noe han bør gi respons på? I så fall er det vel innafor? Hvis han egentlig er lei av appene og ikke gidder å bruke de, så er det jo ikke noe poeng i å ha de. 

Anonymkode: 89c5d...e08

Skrevet

????. hva er problemet

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Når telefonen ligger på bordet og det kommer opp et varsel, så er det følelsen av at man MÅ sjekke som er stressende, ikke nødvendigvis lyden i seg selv, så å slå av alle former for notifikasjoner kan absolutt anbefales.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har fjernet alle varsler fra skjermen, vil ikke ha dem poppende opp i tide og utide. Ble stressende for meg å føle at jeg måtte sjekke hva det gjaldt.

Anonymkode: fc15f...7ad

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har som regel alltid mobilen på lydløs, må ta på lyden innimellom. Hadde av lyd og vibrering i mange år men pga ungene mine og de rundt dem som plutselig har behov for å få tak i meg er lyd og vibrering på igjen innimellom. Eneste stort stress og uromoment denne mobilen. 

Messanger kan man velge å sette seg som ikke aktiv men dette går i max 1 uke av gangen så den må jeg inn på hver jævla uke å huske å slå av det å være aktiv. Jeg vil seriøst ikke være så tilgjengelig for folk, ser dem at du er pålogget så dukker det oftere opp meldinger enn om du er avlogget. Jeg vil heller ha IRL avtaler enn alle disse meldingene. 

Heldigvis har jeg ikke insta og flere andre greier som mange andre pleier å ha. Holder med snap med noen få venner på. Snap har jeg også restriksjoner på ang hvor synlig/tilgjengelig jeg er ovenfor de der. 

Gjelder å lære seg å porsjonere tiden sin til det man ønsker å bruke det til 💪👏

Skrevet

Jeg har kun varsel på sms og Facebook messenger + skoleapp og Spond. Om noen legger ut lunchen sin på sosiale medier, så klarer jeg fint å vente med å se det til når jeg skal ha meg litt mobilscrolletid.

Anonymkode: 0d0f2...bcf

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...