Varja Skrevet 29. januar 2006 #1 Skrevet 29. januar 2006 Min snart to år gamle datter har de siste dagene vært nesten umulig å få til å sovne på formiddagen slik hun pleier. Hadde fri fredag og trillet henne i 45 minutter før hun sovnet og sov i 1/2 time. I går tok det over en time og i dag kom vi hjem fra 1 1/2 times trilletur og hun var like opplagt! Før holdt det med 5 minutter rundt kvartalet før hun duppet av og fikk den timeslange formiddagshvilen sin. Har hun rett og slett ikke behov for søvn på dagen mer? Eller går dette i perioder? Hvor gamle var deres barn da de sluttet å sove på dagen?
*Ariel* Skrevet 29. januar 2006 #2 Skrevet 29. januar 2006 Eldstemann som alltid (og framdeles) har et godt sovehjerte sov vel lur til han var 3, sånn ca. Minstemann som vi alltid har hatt problemer med iht søvn, sluttet å sove på dagen da hun var 15 mnd. Da sluttet hun å sove på natten og, men det er jo en helt annen historie
Gjest LoisLane Skrevet 29. januar 2006 #3 Skrevet 29. januar 2006 Min yngste slutttet like etter at han fylte to. Ellers har det vært mellom to og tre år en gang.
Pimbila Skrevet 29. januar 2006 #4 Skrevet 29. januar 2006 Jenta mi sov på dagen til hun var 2 Gutten min er 2 år og 3 mnd og han sover på dagen ennå.
Gjest Barnløs og single Skrevet 29. januar 2006 #5 Skrevet 29. januar 2006 Det er ikke noe fasitsvar på det. Hver mor (og far) må bare lære å kjenne barnet sitt og følge det i rytmen det har. Så er det mye opp til foreldrene også, hva slags rutiner barnet blir vandt med.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #6 Skrevet 29. januar 2006 Det kan være periodevis. Flere ganger har vi hatt perioder der tvillingene våre som nå er 2 år og 9 mnd virket som de hadde tenkt å slutte å sove. Men så plutselig har de behov for å sove igjen. Nå den siste måneden har vi sluttet å legge dem på dagtid hjemme, men de sover enda lur i barnehagen. jeg ville ikke ha gitt opp hvis jeg var deg, spesielt hvis dagzovin ikke innvirker på nattesøvnen
Gjest Maddy Skrevet 29. januar 2006 #7 Skrevet 29. januar 2006 Varierer nok veldig bra barn til barn. Jenta mi på 2,5 trenger ennå en hvil på dagen. Hun vil ikke sove hjemme, men i barnehagen sover hun en time hver dag. Tenker meg at når hun er 3 så trenger hun ikke hvilen i barnehagen heller.
Chiquita Skrevet 29. januar 2006 #8 Skrevet 29. januar 2006 Lillebanan på 1 år hadde en periode på litt over 2 uker hvor han ikke ville sove på dagen lengre - samme hva vi prøvde på. Men nå har vi heldigvis fått "lurt" ham igjen, så nå sover han 30 min i allefall. både han og vi kan trenge den hvilen
Gjest Gjesta Skrevet 30. januar 2006 #9 Skrevet 30. januar 2006 Hvordan går det utover dagen når du holder henne våken da? Hva sier de i barnehagen, blir hun fort sliten på ettermiddagen eller går det greit? Får dere noe tid sammen med henne om kvelden før hun sovner ?
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #10 Skrevet 30. januar 2006 Jenta vår sluttet noen måneder etterat hun fylte to år. Da hadde vi en periode (fra ca 2år) på noen måneder der hun sov noen dager og andre dager ikke. Hun sov ikke på dagtid i barnehagen lenger, men hjemme kunne hun godt sove i vogna. Og noen dager sovnet hun på vei hjem fra barnehagen. Hun får faktisk mer søvn i sum etter at hun sluttet å sove på dagen, fordi leggetiden etterhvert ble veldig sen med dagsoving, uten at morgenen ble tilsvarende senere. Det blir litt kort ettermiddag sammen de dagene hun er i barnehage, men sånt går i perioder. Og så har vi desto mer våkentid sammen med henne de dagene hun er hjemme
Gjest lilletroll Skrevet 30. januar 2006 #11 Skrevet 30. januar 2006 Hvor gamle var deres barn da de sluttet å sove på dagen? ← 15mnd sluttet hun å sove på dagen.
Varja Skrevet 30. januar 2006 Forfatter #12 Skrevet 30. januar 2006 Takk for mange fine svar! Får vel nesten bare innse at hun kanskje ikke trenger å sove på dagen lenger. Hun tok seg en liten hvil i dag (kanskje1/2 time), men det var ikke før på ettermiddagen. Jeg vil nødig legge henne tidligere enn jeg gjør (klokka 19:00) for da får vi jo nesten ikke noe tid sammen når jeg kommer hjem fra jobb. Hvis vi har fri har hun begynt å sove til 08:30-09:00 tiden, så kanskje det er litt derfor ogå at hun ikke trenger å sove på dagen mer når hun er hjemme.
pondusa Skrevet 1. februar 2006 #13 Skrevet 1. februar 2006 Lillemor sluttet å sove på dagtid da hun var 21mnd. Men til gjengjeld begynte hun å sove hele natten da. For det hadde hun ikke gjort frem til da. Virket som hun styrte det selv, og var hun så trett at hun duppet av en halvtime-time på e.dagen, lot vi henne det. Gikk greit å få henne i seng rundt 19.30 allikavel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå