Gå til innhold

Hvite langhårete hunder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir hvite langhårete hunder ofte fort møkkete?

Hvordan få pelsen hvitest mulig igjen?

Anonymkode: 1dde1...a06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs helt på rase. Er det snakk om en papillon, som ikke har underpels og silkemyk hvit pels, så må de som oftest skylles etter hver tur hvor det er bløtt på bakken. Beina og magen blir kjapt skitten. 

En hvit gjeterhund kan kanskje bli skitten, men fuktighet setter seg ikke så godt og skitten drysser av når de blir tørre. 

Jeg har korthårete hunder uten underpels. Den hvite pelsen kan bli skitten på tur, men det forsvinner på magisk vis når vi kommer inn. De blir dusja kanskje to ganger i året, og det kun fordi de er inne i en røyteperiode og ikke fordi de er skitne/misfargede. 

Bishon frise og lignende små hunder må sikkert skylles/tørkes over litt etter tur i vått føre. Noen små, hvite hunder kan få misfarging i pelsen under øynene. Jeg er ganske sikker på at det finnes noe man kan smøre på for å unngå det. Har man en hannhund som tisser på magen/frambeina, kan de bli litt gule. Det finnes sikkert lillashampo for hund for å nøytralisere gulfarge i hvit pels. Jeg vet det finnes for hester. 

Anonymkode: 28065...8d4

• Liker 1
Skrevet

Hvit gjeterhund her. Ikke noe problem her. Har kun spylt den med hageslange kanskje et par ganger hvis den har badet i gjørme fx;) 

Anonymkode: 1b4cf...862

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...