AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #1 Skrevet 20. januar 2024 Her i huset vil tenåringene fra (fra 13-15) bare sitte på rommene sine med tv eller gaming. Har prøvd å foreslå både spill og film, men de er ikke interessert. Hva gjør dere sammen med tenåringene deres i helgene og på fredags- og lørdagskveld? Tar gjerne i mot forslag. Anonymkode: 2d96e...caf 1 4
megda Skrevet 20. januar 2024 #2 Skrevet 20. januar 2024 høres normalt ut. de har jo endelig fri fra skolen i 2 dager 14 3
Karmaisabitch Skrevet 20. januar 2024 #3 Skrevet 20. januar 2024 Når mine var i dem alderen ville de helst være på rommet sitt. De satt med oss og spiste bare. Det er ganske vanlig at de distanserer seg fra foreldre, de skal jo bli kjent med seg selv «på nytt» som ungdommer. Fortell at dere er der om de vil snakke, finne på noe, henge sammen. Og ha tid når de først vil. Det er litt sårt at de forsvinner litt, men det er et skritt på veien til å bli selvstendig 😊 7 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #4 Skrevet 20. januar 2024 Her ser jeg MGP med 12 og 17-åringen. Etterpå skal vi se Hver gang vi møtes fordi det er Ramon sin uke 😄 Det beste trekkplasteret her er god mat og godteri. Anonymkode: 994de...f1d 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #5 Skrevet 20. januar 2024 Her er begge mine på rommet. De liker å se på "sine ting", avogtil ser vi en film/ TV sammen. Men må sies at vi ser lite på TV. Vi lagde hamburger sammen tidligere i kveld, så vi har litt kontakt.😅 Anonymkode: c7769...c3a 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #6 Skrevet 20. januar 2024 Må de være med dere foreldre da? De er i en løsrivningsfase og de har fri og ønsker å bruke den fritiden på sine ting tenker jeg. Helt naturlig og sunt. Jeg vokste opp på 90 tallet og hadde akkurat det samme behovet og fikk heldigvis lov til å ikke bli tvunget til å spille yatzy eller se "teite" familieprogram sammen nede i stuen.. Tilbudet sto ved lags og det var greit å komme innom for en skjokoladebit men dette styrte jeg selv enten jeg hadde venner på besøk og var på rommet, så Tv eller andre ting. En må gi tenåringer litt privatliv tenker jeg. Anonymkode: 63b6b...d43 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #7 Skrevet 20. januar 2024 De er mest på rommet. Men 15 åringen ser fotball med pappa og mesternes mester sammen meg på fredager Anonymkode: 707d1...8f7 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #8 Skrevet 20. januar 2024 Mine 15 og 16 er sammen for en gangs skyld på eldstes rom og ser på film.De er sjelden ute på kvelder med venner. Fredag: taco, mesternes mester og så ser yngste film med oss. Lørdag ser vi alle en fotballkamp på tv før de går på egne rom. Felles pizza. Yngste ser noen ganger film med oss. Eldste sitter mest og spiller online med kompiser. Yngste ser mest på serier, facetimer litt, planlegger kommende ukes outfits og øver på å sminke seg. Søndag ettermiddag trener begge to. Anonymkode: 10d64...e16
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #9 Skrevet 20. januar 2024 Hva med kompromiss hvor dere spiser middag sammen og middagen skal vare en viss tid så man får snakket litt? Men deretter får man gjøre hva man vil. Tror jeg var mest på rommet selv i den alderen. Anonymkode: a1174...ae6 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #10 Skrevet 20. januar 2024 Samme her😆 klarer å lokke de frem når det er mat, og så forsvinner de tilbake så snart måltidet er fortært🫠 Jeg er vel ikke kul nok til at tenåringene i huset gidder å henge med meg (og hunden) på lørdagskvelden😂😂 Anonymkode: 7a534...9c6 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #11 Skrevet 20. januar 2024 Husker foreldrene mine foreslo å spille spill, men de dro jo frem barnespill som Yatzy og Monopol, og nektet å spille Twilight Imperium eller Arkham Horror. Man må nesten møte ungdommen der de er, fremfor å enten prøve å gjøre småbarn av dem, eller gamliser. Veldig få foreldre er villige til å gjøre det, de vile gjøre aktiviteten DE liker. En kompis av meg i førtiåra spiller Fortnite med sønnen. Kan jo prøve noe sånt. Anonymkode: 47827...b2d 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #12 Skrevet 20. januar 2024 Litt godt å lese dette kommentarfeltet 😅 Datteren på 16 år er ikke mulig å få med seg noe som helst av sosialt samvær med meg. Har tidvis faktisk følt meg fullstendig til overs og mislykket 🙈 Hun har ikke tid til meg i det hele tatt. Men ja, forstår jo innerst inne at det er en løsrivelsesfase de skal igjennom. Anonymkode: fb6d6...873 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #13 Skrevet 20. januar 2024 Hvis de ikke er med venner så er de på rommet eller tv stua på loftet. De er 15 og 18 og slik er det bare. Jeg koser meg med at de trives med å være litt hjemme på kveldene i helgene, spesielt fordi eldstemann flytter ut til høsten. Anonymkode: 8dd93...c4f 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #14 Skrevet 20. januar 2024 13 åringen har vert på trening i nesten hele dag. Etter et bad ser hun nå på serie på rommet. 17 åringen gamer. 15 åringen har vert ute å spist med venninner. Nå sitter de på rommet og koser seg. Anonymkode: 1c32c...b40
Forvirret23 Skrevet 20. januar 2024 #15 Skrevet 20. januar 2024 Her har vi familiekveld med våre barn, hatt det siden de var veldig små. Da er det mat foran tv etterfulgt med lørdagsgodt. Så har vi da tradisjon over hva vi ser på av filmer. Etter dette går tenåringen på rommet og er der noen timer, så da får han begge verdener å det passer perfekt for oss alle 1
Gjest jegerrinne Skrevet 20. januar 2024 #16 Skrevet 20. januar 2024 Her er det opp og ned hva den på 17 og 19 vil. Vi spiser altid sammen. Noen ganger ser vi film eller spiller sammen. Eller de er på sine rom å ser film og vi andre i stua
Arkana Skrevet 20. januar 2024 #17 Skrevet 20. januar 2024 Her er det familiekveld på lørdager og det vil heldigvis alle, også 15-åringen og straks 13-åringen, være med på. Vi spiser middag i stua mens vi ser på f.eks. Taskmaster og etterpå er det film eller brettspill (vi skal snart se film her). De sitter mye og gamer ellers så jeg er veldig glad for at dette er noe de fremdeles vil være med på. Spør tenåringene dine hva som kunne fått dem til å bruke litt av lørdagskvelden sin sammen med dere.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #18 Skrevet 20. januar 2024 Lar de sitte på rommene sine.. Vi har vært sammen i hele dag. Vi har gått på ski, og vært ute i skogen i 9t, så ukeshandling.. Både de og jeg trenger en stund alene da. Vi er ofte sammen på dagen, og de vil gjerne ha litt tid med venner og. (Feks via spilling). Ellers hender det jeg lokker de ut om det er mat, eller brettspill. Nå er det jo grand Prix som kan friste, før var det maskorama. Anonymkode: be1bb...296 1
Aristoteles Skrevet 20. januar 2024 #19 Skrevet 20. januar 2024 14 og 16. Spiller spill, ser noe på TV, sitter og prater, lager mat i lag. Når de er hjemme
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #20 Skrevet 20. januar 2024 Helt naturlig at de vil holde på med sine egne ting. Her pleide vi å se en film sammen hver lørdagskveld. Resten av kvelden var han i kjellerstua. Voksen, og flyttet ut forlengst nå, og vi har et nært og godt forhold 🙂 Anonymkode: bfd21...291
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå