Gå til innhold

Lite liv, får ikke tak i noen - hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hva gjør man hvis man hverken kommer igjennom til fødeavdeling eller legevakt når man er 27 uker på vei? Er veldig bekymret, har tidligere kjent masse liv, sett det utenpå magen etc, men idag har jeg nesten ikke kjent noe som helst, har vondt i magen og føler meg rar.. i de foregående dagene har det vært merkbart svakt..

hva gjør jeg nå?!

mvh meg

Anonymkode: f34c8...5f8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkbart svakere*

Skrevet

Hvor lenge har du ringt legevakten og sykehuset?

Skrevet

Da tropper du opp på legevakta/sykehuset

Bedre med en sjekk for mye enn en for lite

• Liker 3
Skrevet
Tipaa skrev (1 minutt siden):

Da tropper du opp på legevakta/sykehuset

Bedre med en sjekk for mye enn en for lite

Hvor lenge burde jeg ha prøvd å ringe før jeg gjør det? Og burde jeg kanskje prøve å ringe resepsjonen på sykehuset? Har ringt fødeavdeling og legevakt til nå, men de har vel et direktenummer også typ?🥲 Er helt ny på dette så aner ikke hvordan man gjør ting, blir stressa av dette

Skrevet

Prøv føden en gang til NÅ, om du ikke får svar, møter du opp. De er lovpålagt å hjelpe deg.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor lenge burde jeg ha prøvd å ringe før jeg gjør det? Og burde jeg kanskje prøve å ringe resepsjonen på sykehuset? Har ringt fødeavdeling og legevakt til nå, men de har vel et direktenummer også typ?🥲 Er helt ny på dette så aner ikke hvordan man gjør ting, blir stressa av dette

Dette er ikke situasjonen hvor du skal bruke tid på å finne ut av om du "maser". Hvis det er noe som ikke føles riktig, DRA til legevakt/sykehus.

Anonymkode: a56db...c22

• Liker 7
Skrevet

Du kan ringe sentralbordet på sykehuset, så kan de sette deg over.

Anonymkode: 8c63c...57e

Skrevet

Er du i uke 27 er det mest sannsynlig fødeavdelingen og ikke legevakten som skal følge deg opp. Jeg hadde bare møtt opp på døra hvis de ikke er tilgjengelige på telefonen. 

Anonymkode: 3717e...d95

• Liker 2
Skrevet

Har de egen vakttelefon på helg og natt? Jeg fikk direkte nr til vakttelefonen, men hvis du bare har ringt en eller to ganger kan det jo hende de er midt oppi noe dramatisk (tenker hvis det er et lite sykehus med få ressurser). Prøv å ring igjen, hvis de ikke svarer så reiser du dit. Ikke vent. 

Anonymkode: 28703...1af

• Liker 3
Skrevet

Du møter opp enkelt og greit! Min datter døde pga lite liv. 

Anonymkode: f76cf...3f9

• Hjerte 7
Skrevet

Har du ikke fått beskjed hvor du kan ringe når du passerer uke 24? Noen instruksjoner? Ringer du vakttelefonen? Hvor lenge har du prøvd? 1 minutt eller 1 time? Jeg ville ringt dem på nytt, kledd på meg og dratt i den retningen. 

Anonymkode: 07206...e69

Skrevet

Har du også forsøkt spise noe, drikke noe kaldt, ligge og kjenne etter? 

Skrevet
Anononyma skrev (45 minutter siden):

Prøv føden en gang til NÅ, om du ikke får svar, møter du opp. De er lovpålagt å hjelpe deg.

Har ikke fått svart før nå, er på vei dit

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har du ikke fått beskjed hvor du kan ringe når du passerer uke 24? Noen instruksjoner? Ringer du vakttelefonen? Hvor lenge har du prøvd? 1 minutt eller 1 time? Jeg ville ringt dem på nytt, kledd på meg og dratt i den retningen. 

Jo, men den telefonen svarte ikke. Kom igjennom et annet sted og er på vei dit nå

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har du også forsøkt spise noe, drikke noe kaldt, ligge og kjenne etter? 

Ja

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, men den telefonen svarte ikke. Kom igjennom et annet sted og er på vei dit nå

Bra! Godt du fikk tak i noen. Litt kritikkverdig at vakttelefonen ikke tar telefonen… Lykke til :hjerte:

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Bra! Godt du fikk tak i noen. Litt kritikkverdig at vakttelefonen ikke tar telefonen… Lykke til :hjerte:

❤️

Skrevet

Flott du er på vei nå! Håper du får oppfølging og blir beroliget. 

mulig det ikke er til noen trøst, og alle svangerskap er annerledes, men da jeg var i uke 27-30 følte jeg også mindre liv. Alt var heldigvis bra, og jeg fikk en god forklaring på det. Håper det er tilfellet. Lykke til! 

Anonymkode: b005f...75c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...