Julifru Skrevet 14. mars 2002 #1 Del Skrevet 14. mars 2002 er det noen som vet hvordan man gjør det når man ønsker "overraskelser" inni kakestykker? Eks. små lapper - kan man putte de inni og så bake i ovne, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cream Skrevet 14. mars 2002 #2 Del Skrevet 14. mars 2002 Syntes du skal ringe til en baker eller noen som har greie på sånnt! Jeg har ihvertfall ingen aning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svenskbrud Skrevet 14. mars 2002 #3 Del Skrevet 14. mars 2002 Gör vanlig kakdeg som kan kavlas och skriv små meddelanden på små lappar, vik ihop lapparna och vira in dem i plastfolie. Tryck ut cirklar av kakdegen och lägg papperspaketet mitt på cirkeln. vik kakan dubbeld och gör en "tortelini" av den, baka i ugn som vanligt. Testa ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 15. mars 2002 #4 Del Skrevet 15. mars 2002 Et eller annet hørtes skummelt ut med kombinasjonen plastfolie/varm ovn. Vil den ikke smelte??12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elma Skrevet 15. mars 2002 #5 Del Skrevet 15. mars 2002 Hei. Mener jeg har en oppskrift hjemme på kinesiske lykkekaker (husker ikke helt navnet) Og jeg mener bestemt at "lappene" som ble brukt var bakepapir. Dette tåler både sterk varme og kan skrives på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2002 #6 Del Skrevet 15. mars 2002 Men bakepapir smuldrer seg fort opp om det blir for varmt eller for mye stekt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julifru Skrevet 15. mars 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 15. mars 2002 Takk for tips. Spørsmålet hører kanskje ikke hjemme i dette foraet - men her vet man jo så mye! Jeg tenker på å bake en kake med små visdomsord om kjærlighet inni til vårt bryllup..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svenskbrud Skrevet 15. mars 2002 #8 Del Skrevet 15. mars 2002 Jag har läst mitt svar och du har rätt! Det ser lite skumt ut... Ärligt talat var det en idé jag fick när jag läste frågan. Jag har aldrig testat det själv... Men något som jag VET fungerar är att skriva på vanligt lite tjockare papper och baka in i kakdegen, det har jag sett en kock göra på tv. Och det vet ju alla att det man ser på TV är sant, inte sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 16. mars 2002 #9 Del Skrevet 16. mars 2002 (endret) * Endret 30. april 2008 av Fakse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anni Skrevet 16. mars 2002 #10 Del Skrevet 16. mars 2002 Hva med å gjemme lappene i pynten i stedet for inne i kaken.. Da slipper man jo problemet med hva man skal skrive på og giftig tusj I tillegg er det kanskje lettere å fordele slik at det blir en lapp pr stykke, og kanskje mindre sjanse for at noen spiser visdomsordene 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå