AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #1 Skrevet 20. januar 2024 Hei. Min far er kausjonist for meg og min samboer. Pga min sykdom har jeg hatt AAP og lånet måtte midlertidig stå på samboeren. Det er 1 år siden vi kjøpte. Avtalen var at jeg skulle bli medeier på papir så fort jeg ble frisk og begynte å jobbe. Nå mener min samboer at jeg skal «leie». Jeg er fly forbanna. Siden jeg har vært hjemme har jeg passa alle dyrene til samboeren så h*n kan jobbe mest mulig. Men nå renner begeret over. Da det plutselig kom inn en valp nr 4. Jeg sa klar ifra at jeg ikke ønsket flere dyr da det er nok med 3 hunder. Ikke int å høre etter, ikke er det plass til det heller. Ikke int å snakke med banken om huset. Hva kan min far gjøre siden han er kausjonist? Jeg sitte med alt ansvaret hjemme. Dyr, mat, hage,husarbeid,måking,ved osv men ifølge samboeren gjør jeg ingenting. Alt det usynlige er så forbanna mye jobb og ser jo ikke det når h*n jobber mye. Så for h*n kommer hjem er det rett på sofaen med godteri og brus. Jeg er ikke lykkelig lenger. Klikker om jeg setter på oppvaskmaskina eller det er brød smuler på benken. Jeg vil ut dette forholdet. Hva gjør jeg med huset? Anonymkode: 6d47c...446
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #2 Skrevet 20. januar 2024 Så han står som eier av huset, og lånet står på han, og faren din er kausjonist for han? Eller står dere begge som eier på huset, selv om lånet står på han? Faren din er kausjonist på samboers lån, og kan ikke trekke seg uten at samboer enten innfrir lånet eller har økonomi til å overta hele lånet. Dette er avtalen din far inngikk og er juridisk forpliktet til å følge opp. Så med mindre det foreligger en skriftlig juridisk bindende avtale ellers, så kan samboer din faktisk kaste deg ut, og slutte å betale lånet, og bo gratis på din fars regning. Det er risikoen din far har tatt på seg. Anonymkode: 98245...358 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #3 Skrevet 20. januar 2024 15 minutter siden, AnonymBruker said: Hei. Min far er kausjonist for meg og min samboer. Pga min sykdom har jeg hatt AAP og lånet måtte midlertidig stå på samboeren. Det er 1 år siden vi kjøpte. Avtalen var at jeg skulle bli medeier på papir så fort jeg ble frisk og begynte å jobbe. Nå mener min samboer at jeg skal «leie». Jeg er fly forbanna. Siden jeg har vært hjemme har jeg passa alle dyrene til samboeren så h*n kan jobbe mest mulig. Men nå renner begeret over. Da det plutselig kom inn en valp nr 4. Jeg sa klar ifra at jeg ikke ønsket flere dyr da det er nok med 3 hunder. Ikke int å høre etter, ikke er det plass til det heller. Ikke int å snakke med banken om huset. Hva kan min far gjøre siden han er kausjonist? Jeg sitte med alt ansvaret hjemme. Dyr, mat, hage,husarbeid,måking,ved osv men ifølge samboeren gjør jeg ingenting. Alt det usynlige er så forbanna mye jobb og ser jo ikke det når h*n jobber mye. Så for h*n kommer hjem er det rett på sofaen med godteri og brus. Jeg er ikke lykkelig lenger. Klikker om jeg setter på oppvaskmaskina eller det er brød smuler på benken. Jeg vil ut dette forholdet. Hva gjør jeg med huset? Anonymkode: 6d47c...446 Du fikk penger på aap? Hva med å pokker betale 50% og ikke utsette din stakkars far for å kanskje måtte overta et lån han ikke vil ha? Og få deg kredittverdighet slik at lånet kunne stått på deg. Dette er absolutt din feil.. Anonymkode: 8020d...60e
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #4 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du fikk penger på aap? Hva med å pokker betale 50% og ikke utsette din stakkars far for å kanskje måtte overta et lån han ikke vil ha? Og få deg kredittverdighet slik at lånet kunne stått på deg. Dette er absolutt din feil.. Anonymkode: 8020d...60e Hva er vitsen med å svare så frekt. La heller være Anonymkode: 6d47c...446
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #5 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Du fikk penger på aap? Hva med å pokker betale 50% og ikke utsette din stakkars far for å kanskje måtte overta et lån han ikke vil ha? Og få deg kredittverdighet slik at lånet kunne stått på deg. Dette er absolutt din feil.. Anonymkode: 8020d...60e Nei, det er ikke absolutt hennes feil. Det er faren hennes som villig har sagt ja til å være kausjonist for en annen fyr, og helt frivillig har sagt at det gjør han uavhengig av om den fyren er sammen med datteren eller ikke. Faren er forhåpentligvis en oppegående mann, som er i stand til å skjønne hvilke økonomiske forpliktelser han tar på seg. Banken har iallefall vurdert han til å være oppegående nok til å ta sine egne økonomiske valg, som f.eks å være kausjonist for en som ikke engang er i familie. Anonymkode: 98245...358 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #6 Skrevet 20. januar 2024 46 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er vitsen med å svare så frekt. La heller være Anonymkode: 6d47c...446 Så det er ikke frekt å prøve snylte til seg eierskap man ikke har betalt for? Så det er ikke frekt å ikke ha kredittverdighet slik at faren din må være kausjonist for samboeren for å være snill mot deg og at du dermed ødelegger livet faren har slitt for å bygge opp? Det er ikke frekt å ikke ta ansvar men henge ut samboer på et forum? Anonymkode: 8020d...60e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå