Gå til innhold

Gå videre eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet en mann i 6 mnd som jeg møtte på Tinder. Jeg er forelsket i han og ser for meg en fremtid, men han sier at han ikke er forelsket og at han bruker lang tid, men han sier han har følelser for meg. Han vil møtes videre, men han klarer ikke å gi meg noe klart svar på om han ser for seg en fremtid som kjærester eller ikke. Vi har det veldig fint sammen. Han sier at han ikke kan gi meg forpliktelser nå, men vi er eksklusive og han sier at han ikke er på let etter noen andre, og at jeg er spesiell for han. Samtidig vet jeg at han fortsatt har konto på Tinder, men han er ikke aktiv der.

Vi er begge 38 år.

Hva burde jeg gjøre? Er det håp?

Anonymkode: bf1e3...53f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det han som sendte inn spørsmål til Siri og de gode hjelperne nettopp? Hør den episoden (tror det var forrige) for å få et innblikk i hvordan det fungerer når det bare tar litt lenger tid å bli forelsket.

Anonymkode: e143e...028

Skrevet

Skal høre episoden, takk for tips.

Må legge til at han sier han ikke kan gi alt med meg nå, at det ikke føles riktig siden han ikke er forelsket. Han vil ha en casual relasjon til meg uten forpliktelser, og se hvor veien går.

Noen som har vært borti noe lignende situasjon?

Magefølelsen min sier at det er stor sjans for å bli såret..

Skrevet

Jeg er 48 og min erfaring er at det er best å takke for seg i slike situasjoner. Ja, det er stor sjans for å ende opp med knust hjerte. Det er forferdelig å stadig vekk bli mer og mer emosjonelt knyttet til en person, mens man venter og venter.

Man går jo muligens glipp av gjengjeldt forelskelse og, noe som føles MYE bedre! Gi deg selv sjansen til å oppleve det.

Jeg bruker å tenke sånn: "Ok, så jeg er bra nok til å ha sex med, men ikke som kjæreste." Og da forsvinner all gleden med hele greia for meg.

Lykke til og pass på deg selv!

Anonymkode: 587ec...7a0

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Her er det omtrent 5 % sjanse for at det vil ende i et langvarig forhold. Det er ikke sunt å ha en relasjon der du baserer det på hva det potensielt kan bli i fremtiden. Du må se på hva du har her og nå. Det du har er en mann som ikke er forelsket i deg, en som fremdeles har Tinder og som ikke kan gi deg noe forpliktelse. Du fortjener en som vet at han vil satse før det har gått et halvt år. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet. Er det den rette så vet en det.

Traff kjæresten min på en dating app og vi visste hva vi var etter første date. Slettet appene etter 1 uke. Profilene totalt eller 5 uker(for vi visste ikke at det kunne gjøres da det ble mulig etter vi slettet appene. Før det kunne vi kun sette inaktiv)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må legge til at han sier han ikke kan gi alt med meg nå, at det ikke føles riktig siden han ikke er forelsket. Han vil ha en casual relasjon til meg uten forpliktelser, og se hvor veien går.

Dette er tull av ham å si.

Da svarer du at du ikke er interessert i et casual forhold, og du synes det beste er da å gå videre og ikke ha kontakt mer.

Noen som har vært borti noe lignende situasjon?

Magefølelsen min sier at det er stor sjans for å bli såret..

Hør på magefølelsen.

Lykke til. Det er vondt å bryte opp med en du er forelsket i. Men det er bedre likevel, enn å føle hvor vondt det er å bryte opp når det er gått enda lengre tid. Dust. 

• Liker 3
Skrevet

Han er ikke interessert. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Northwy skrev (3 minutter siden):

Han er ikke interessert. 

Den andre tråden der er ikke meg altså, hvis det var det du trodde? Men det er kanskje en lignende situasjon..?

ts

Skrevet
1 hour ago, ennivk said:

Her er det omtrent 5 % sjanse for at det vil ende i et langvarig forhold. Det er ikke sunt å ha en relasjon der du baserer det på hva det potensielt kan bli i fremtiden. Du må se på hva du har her og nå. Det du har er en mann som ikke er forelsket i deg, en som fremdeles har Tinder og som ikke kan gi deg noe forpliktelse. Du fortjener en som vet at han vil satse før det har gått et halvt år. 

Enig. Jeg blokkerte selv en nylig og gikk videre. Jeg har ikke ork. Jeg vil finne noen som liker meg, ser meg og vil være med meg. Jeg orker ikke å kaste bort tiden min på kanskje, hvis, at, om. 

Anonymkode: 9e605...9b5

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Man kan ikke vite med sikkerhet hva et begynnende forhold vil bringe videre. Men enten satser man og er kjærester for å se hvordan det går, eller så avslutter man kontakten

Endret av exictence
Skrevet

Det skal også sies at han ikke har vært i så mange langvarige forhold før heller. Kanskje det er en grunn til det…

ts

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det skal også sies at han ikke har vært i så mange langvarige forhold før heller. Kanskje det er en grunn til det…

ts

Løp

Gjest WhisperingWind
Skrevet
exictence skrev (13 minutter siden):

Man kan ikke vite med sikkerhet hva et begynnende forhold vil bringe videre. Men enten satser men og er kjærester for å se hvordan det går, eller så avslutter man kontakten

Nettopp. 

Vi vet ikke om det blir oss for alltid, men vi satser jo på det og går all in.

Skrevet

ts

Ja, men du kan likevel si at du ikke er interessert i et casual forhold. Og du kan si dette:

Man kan ikke vite med sikkerhet hva et begynnende forhold vil bringe videre. Men enten satser men og er kjærester for å se hvordan det går, eller så avslutter man kontakten.

Så da avslutter vi og håper du respekterer det, sier du

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Den andre tråden der er ikke meg altså, hvis det var det du trodde? Men det er kanskje en lignende situasjon..?

ts

Om det ikke er deg, så kan du bare lese den. 

Ja, situasjonen er lik. Ikke bli som TS i den tråden! 

Du vil aldri få han om du fortsetter med han nå, nå når han er "vingleper". Det har jeg lært! 

Anonymkode: 42fac...dd9

• Liker 2
Skrevet

Om det ikke er deg, så kan du bare lese den. 

Ja, situasjonen er lik. Ikke bli som TS i den tråden! 

Du vil aldri få han om du fortsetter med han nå, nå når han er "vingleper". Det har jeg lært! 

Anonymkode: 42fac...dd9

Har lest litt nå. Og nei, sånn kommer jeg aldri til å ende opp, jeg lever ikke i en fantasiverden.

Skrevet

Jeg støtter de andre som har svart.

En godt voksen mann som selv etter et halvt år med dating og sex ikke er forelsket, og som ønsker å fortsette "casual", mens han selv fortsetter å være på Tinder...  det er en mann som synes det er komfortabelt med fwb/ff/elskerinne mens han leter etter "den rette".

Jeg hadde avsluttet og kuttet all kontakt med ham, slettet ham på sosiale medier og sagt at jeg forventet at han respekterer at du ikke vil ha mer kontakt.

Anonymkode: 7ffb9...366

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
6 minutter siden, WhisperingWind said:

Nettopp. 

Vi vet ikke om det blir oss for alltid, men vi satser jo på det og går all in.

Nettopp. Det er det som er greia. Man må satse. 

Skrevet

Enig. Jeg blokkerte selv en nylig og gikk videre. Jeg har ikke ork. Jeg vil finne noen som liker meg, ser meg og vil være med meg. Jeg orker ikke å kaste bort tiden min på kanskje, hvis, at, om. 

Hvor lenge hadde dere treffet hverandre?

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...