Gå til innhold

Folk som skal mene noe om hvordan andre løser ting på - familie og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mange som skal mene så mangt om hvordan andre løser ting. 
Vår 18 åring flyttet på hybel nå i Jan for studier. Vi handlet inn mat til henne så hun hadde de første dagene. Husholdningsartikler, dyne og pute, håndklær osv. osv. møbler hybel og har alt hun trenger. Ungdommen har jo begrenset økonomi og det er jo godt å få litt starthjelp. 
Så får jeg høre da…. 18 åringen må jo klare å ordne seg selv, må jo klare å handle, du må ikke sy puter osv. 

hvorfor blander folk seg negativt? 
Det skal sies at hun er hardtarbeidende, flink og selvstendig. Som mor er det godt å kunne bidra og gi henne dette.

Anonymkode: 26278...431

Videoannonse
Annonse
Gjest Bella78
Skrevet (endret)

Er bare å overse slike kommentarer… Noen skal alltid på død og liv mene noe om alt.  Slikt gjorde mine foreldre for meg, og jeg for mine barn. Jeg hadde også jobb ved siden av skole, men i en familie hjelper man hverandre 😊 Det er ikke det samme som å sy puter under armen på noen…Tenker jenta di vet det var mye omsorg bak den «startpakken» ❤️

Endret av Bella78
Skrevet

Så heldig jenta er som har foreldre som har mulighet til å bidra tenker jeg. Mine foreldre hadde ikke samme muligheten og jeg prøver å legge opp til at jeg skal kunne ha rom til å stille opp mer for mine barn både med praktisk og økonomisk hjelp.

Det er forskjell på å bidra med en startpakke enn å kjøpe leilighet, innrede hele greia og sende over flere tusen hver eneste måned. Det må være rom for å bli selvstendig og jeg tror du har innsikt nok til å vite forskjellen på å stille opp og bjørnetjeneste 😊

Andre kan ryke og reise.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi har gjort det samme for alle mine tre bonusbarn som har flyttet avgårde, og kommer til å gjøre det samme for henne som er russ i år. Det er omsorg og bare hyggelig, og blir enormt satt pris på. Det betyr jo ikke at man skal dra til dem en gang i uka og handle, vaske, lage middag og vaske klær!

Ikke bry deg om det! Å få litt hjelp og omsorg i overganger er bare godt!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror de fleste bidrar når barna flytter ut, det er jo de som kjøper leilighet og bil også så du er godt innafor.

Hender jeg mener noe om hvordan andre løser ting, men gjerne da når far i en god del familier jeg kjenner ikke kan gjøre noe som helst.

• Nyttig 1
Skrevet
Bella78 skrev (1 time siden):

Er bare å overse slike kommentarer… Noen skal alltid på død og liv mene noe om alt.  Slikt gjorde mine foreldre for meg, og jeg for mine barn. Jeg hadde også jobb ved siden av skole, men i en familie hjelper man hverandre 😊 Det er ikke det samme som å sy puter under armen på noen…Tenker jenta di vet det var mye omsorg bak den «startpakken» ❤️

Det skulke stå møblert hybel. Så hun trengte bare egne klær, husholdningsartikler, mat og egentlig småting. 
hun kommer jo hjem hver helg, så det er jo for ukedagene. Tror jeg betalte 4-5000 for alt. Det er dyne og pute som kostet. hun flyttet på en søndag, og da var jo alt stengt også. 
han har tatt lappen, jobbet og kjøpt seg bil. 
Hun jobber som lærling og tjener penger selv. 
husker da jeg flyttet på hybel, da sendte mamma med meg nystekte rundstykker og div når jeg reiste på hybelen igjen etter helg. 
Det er jo ikke fordi hun ikke klarer selv, men omsorgen som ligger bak.

det er jo en sorg på en måte når ungdommen flytter ut, og man vil jo bidra 

• Liker 2
Skrevet
fru Alving skrev (18 minutter siden):

Tror de fleste bidrar når barna flytter ut, det er jo de som kjøper leilighet og bil også så du er godt innafor.

Hender jeg mener noe om hvordan andre løser ting, men gjerne da når far i en god del familier jeg kjenner ikke kan gjøre noe som helst.

Hadde vi hatt utømmelig med penger hadde vi også invitert i leilighet hvis de skal bo der over flere år. Det tjener man på fremfor å leie. Men det har ikke vi økonomi til

Skrevet

Blander ikke du deg negativt i at de blander seg negativt? De må da kunne komme med hvilke kommentarer de vil, på samme måte som du må kunne behandle din datter som du vil. 

Anonymkode: 5d9a8...1f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vår 18 åring flyttet på hybel nå i Jan for studier. Vi handlet inn mat til henne så hun hadde de første dagene. Husholdningsartikler, dyne og pute, håndklær osv. osv. møbler hybel og har alt hun trenger. Ungdommen har jo begrenset økonomi og det er jo godt å få litt starthjelp. 
Så får jeg høre da…. 18 åringen må jo klare å ordne seg selv, må jo klare å handle, du må ikke sy puter osv. 

Det skal sies at hun er hardtarbeidende, flink og selvstendig. Som mor er det godt å kunne bidra og gi henne dette.

Syns det er fint at du bidrar med starthjelp. En 18 åring har ikke så mye penger. Og i disse tider spesielt når alt er så dyrt. Jeg hadde ikke latt mitt barn gå for lut og kaldt vann med argumentet du er 18. Klar deg selv. De fleste 18 åringer er ikke engang ferdige med siste år på vgs og bor ennå hjemme

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Blander ikke du deg negativt i at de blander seg negativt? De må da kunne komme med hvilke kommentarer de vil, på samme måte som du må kunne behandle din datter som du vil. 

Anonymkode: 5d9a8...1f0

Nei folk skal ikke kommentere det de vil. Andre har ikke noe med hvordan jeg handler eller ikke til vår 18 åring som flyttet på hybel. Å beskylde meg negativt som mor og si jeg syr puter er jo ikke hyggelig sagt, når man har gjort en positiv handling. 
om min svigerinne vil avvente med smokke slutt på nevøen min og forteller om det, så trenger ikke jeg fortelle henne at hun tar dårlig valg overfor barnet sitt. 
Man sier ikke til andre foreldre at de er dårlige mødre, fordi en selv kanskje hadde gjort det annerledes. 
Å bruke noen tusen som en startpakke er ikke det samme som å sy puter, og bli stemplet som en som gjør barna uselvstendig. 

• Liker 1
Skrevet

Det var da bare fint gjort å bidra med  starthjelp. Hun er da bare 18 år og student med lite penger i tillegg. Ikke bry deg om slike kommentarer.

Anonymkode: 44901...7f5

Skrevet

Det er bare fint av dere å gi henne en god start.  Folk er selvsagt ulike når det kommer til slike ting, men de fleste jeg kjenner som har barn som flytter ut hjelper gjerne til.  Hyggelig for alle parter tenker jeg. 

Hvis du klarer, må du virkelig bare ignorere folk som blander seg i dine saker.  Jeg har kommet til et punkt der jeg ikke orker å bry meg om andres kommentarer om mitt liv eller mine valg. Jeg er ikke frekk eller utrivelig, jeg bare svarer noe sånt som at "jeg hadde lyst å gjøre det sånn", eller " bare fint at du kommer med forslag, men jeg syns det er den beste løsningen".  Folk pleier å gi seg etter hvert når de ser at du ikke lar deg påvirke.  I dette tilfellet var du snill mot datteren din som du vet er et bra menneske som kommer til å klare seg fint selv. Det er helt irrelevant hva andre mener om det.

Anonymkode: de2b2...1fc

• Liker 1
Skrevet

Vi kommer til å gjøre akkurat det samme når vår flytter ut, jeg tenker at det skulle bare mangle. Vi har ikke verdens beste økonomi, men det er klart vi skal hjelpe henne med å komme i gang med voksenlivet. Vi vil jo at det skal bli en god overgang, og ikke at det skal bli en strevsom og ensom opplevelse, slik at hun skal ha et best mulig utgangspunkt. 

Jeg må jo innrømme at jeg selv har meninger om noen andres måte å gjøre slike ting på, og det er dem som mener at så snart barnet er 18 år, så er det "på hodet ut" og klar deg selv. 

Ikke at jeg kjenner noen som har hatt denne holdningen, jeg har vel kun lest om det her inne🙈😅 Her kan man lese om folk som nesten venter på at barnet skal bli 18 år, slik at det skal flytte ut og klare seg selv, og ofte er det stemor som skriver her. Ikke at det er tråder som handler om nøyaktig dette, men det kommer opp i forskjellige tråder om forskjellige temaer. Og jeg syns det er trist, det er ikke slik at den dagen en fyller 18 er man fullt utrustet til å hoppe i det og klare seg selv. Og her ble jeg et godt eksempel på trådens tema🤷‍♀️😂

Anonymkode: aff9c...f71

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Man slipper ikke unna andre mennesker og deres behov for å dele sine meninger. Fra man tisser på pinnen, til man dør. 

Anonymkode: bc60f...6bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...