AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #1 Skrevet 20. januar 2024 Jeg har bølger som kan krølle seg litt i tuppene. Håret mitt er det jeg vil si tynt, men i følge frisøren har jeg "mange fine hårstrå" og ikke så veldig tynt hår. Jeg syns ikke der er noe fylde, ville aldri sagt at jeg har tykt hår. Nå har hele håret mitt samme lengde og det går litt nedover skuldrene. Håret kjennes derimot tungt ut og jeg lurer litt på om det er en ide å klippe "layers". Det jeg sliter med er at håret ikke bølger seg akkurat på toppen mens resten av håret bølger seg kjempe fint. Jeg trives egentlig med den skulderkorte lengden. Hvordan har dere klipt håret? Er ikke sikkert noen tør eller vil legge ved bilde, men hadde vært gøy om dere gjorde det. Anonymkode: ac91f...802
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #2 Skrevet 20. januar 2024 Vakset du håret ditt riktig? Jeg merker stor forskjell fra da jeg bare brukte tilfeldige sjampoeer og balsamer, til jeg byttet noe som passer for bølgete hår Anonymkode: 4e021...734
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #3 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vakset du håret ditt riktig? Jeg merker stor forskjell fra da jeg bare brukte tilfeldige sjampoeer og balsamer, til jeg byttet noe som passer for bølgete hår Anonymkode: 4e021...734 Det gjør jeg. Håret må også vaskes hver dag på grunn av veldig fet hodebunn. Har funnet produkter som fungerer veldig godt for håret mitt, men "toppen" av håret bølger seg aldri uansett hva. Anonymkode: ac91f...802
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #4 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det gjør jeg. Håret må også vaskes hver dag på grunn av veldig fet hodebunn. Har funnet produkter som fungerer veldig godt for håret mitt, men "toppen" av håret bølger seg aldri uansett hva. Anonymkode: ac91f...802 Vet mange opplever at håret blir mindre fett, så ikke nødvendig at du vasker det riktig da. Med riktig mener jeg å unngå silikoner. Dersom du he bølgete hår kan det lønne seg å bruke sulfat i hver andre til tredje vask. Produkter for krøllete hår kan ofte bli for tungt også Anonymkode: 4e021...734
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #5 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet mange opplever at håret blir mindre fett, så ikke nødvendig at du vasker det riktig da. Med riktig mener jeg å unngå silikoner. Dersom du he bølgete hår kan det lønne seg å bruke sulfat i hver andre til tredje vask. Produkter for krøllete hår kan ofte bli for tungt også Anonymkode: 4e021...734 Ikke for å være frekk, men alt dette har jeg hørt hundre ganger før. Jeg har slitt med veldig fett hår helt siden barndommen og det er ingenting som hjelper. Jeg har brukt slik co-wash (uten silikoner) som skal være bra for bølgete hår, men hodebunnen ble sår på grunn av at det ikke fikk bort alt av oljer som ligger i hodebunnen. Dette til tross for at jeg brukte detoxsjampo hver tredje-fjerde dag. Håret vaskes riktig (hvor mye feil kan man gjøre om man vasker hodebunnen godt?) og sjampoen skylles bra nok ut. Har prøvd alle slags mulige typer, har prøvd å gå lenge uten å vaske håret (ja, hodebunnen blir sår og vondt av det). Ingenting fungerer. Hodebunnen er fortsatt fet. Jeg har også fet hud i ansiktet, så det gir mening. Anonymkode: ac91f...802
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #6 Skrevet 20. januar 2024 Å vaske håret, i hvert fall hvis man har bølger/krøller, handler om mer enn å bare vaske hodebunnen godt. Men helt valgfritt hva man gjør! Du bare skriver at du ikke opplever så mye bølger på hodet, så tenkte å tipse om det. For min del funket det veldig bra. Anonymkode: 4e021...734
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #7 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å vaske håret, i hvert fall hvis man har bølger/krøller, handler om mer enn å bare vaske hodebunnen godt. Men helt valgfritt hva man gjør! Du bare skriver at du ikke opplever så mye bølger på hodet, så tenkte å tipse om det. For min del funket det veldig bra. Anonymkode: 4e021...734 Bra det fungerte for deg. Hva slags hårklipp har du? Er ditt også tynt/fint? Anonymkode: ac91f...802
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #8 Skrevet 20. januar 2024 Typisk nordisk hår. Ikke spesielt tykke hårstrå. Har greit med hår i utgansgpunktet, men mistet en del det siste året. Ikke valgt å klippe opp pga det. Forøvrig ikke spesielt glad i håret mitt når det er krøllet, så blir nok heller aldri aktuelt. Anonymkode: 4e021...734
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #9 Skrevet 20. januar 2024 Tenker det viktigeste er å klippe tuppene jevnlig i hvert fall, så ser det mer fyldig ut Anonymkode: 4e021...734
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #10 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Typisk nordisk hår. Ikke spesielt tykke hårstrå. Har greit med hår i utgansgpunktet, men mistet en del det siste året. Ikke valgt å klippe opp pga det. Forøvrig ikke spesielt glad i håret mitt når det er krøllet, så blir nok heller aldri aktuelt. Anonymkode: 4e021...734 Det var ikke jeg heller før, men har ikke rørt rettetangen på over ett år. Har akseptert håret slik det er og det er ganske befriende egentlig. Anonymkode: ac91f...802
Makeupgeek Skrevet 21. januar 2024 #11 Skrevet 21. januar 2024 Har fint hår med bølger og krøller. Har lenge hatt veldig langt hår, men klippet det nylig til skuldrene og la inn layers. Veldig fornøyd. Håret er lettere og det er mer liv i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå