Gå til innhold

Steamer vs strykejern, føler meg lurt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg en flott steamer , best i test osv. trodde det skulle forenkle osv. har prøvd å lære meg teknikker og også søkt videoer på YouTube men må si jeg føler meg ganske lurt!

For det første er det jo nesten håpløst å finne et egnet holdestativ for skjorter etc. så er det jo ikke helt enkelt å holde litt strekk med den ene hånden og samtidig steame med den andre… egentlig trengs det 3 armer for å holde stabilt nok og holde i 2 punkter , fordi å holde i kun et punkt gjør at skjorten vrir seg når jeg fører steameren nedover. Dessuten går jo ikke alle skrynkler vekk!! Må steame flere ganger og tok veldig lang tid, brukte mye lengre tid enn strykejern. Tar jo veldig mye lengre tid enn stryking dette her + at resultatet ble mye dårligere… veldig skuffet. 

Hva er deres erfaringer? Har jeg feil teknikk eller krever jeg overdrevent perfekt resultat??

Anonymkode: 8cab7...0ed

• Liker 2
Skrevet

Helt enig med deg. Jeg har ikke verken tid, plass eller tålmodighet til godt resultat med steaming.

Anonymkode: b7467...e31

• Liker 4
Skrevet

Henger det som skal steames på et dørhåndtak eller trappegelender. Skuffehåndtak e.l. funker sikkert også. Syns det er veldig greit, bruker nesten aldri strykejern lenger! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt enig med deg. Jeg har ikke verken tid, plass eller tålmodighet til godt resultat med steaming.

Anonymkode: b7467...e31

Ja takk for svar! dette har vært markedsført som en vindunder instrument og noe som alle bare mååå ha, og trodde jeg var alene om å ikke få til steamingen… er jo rett og slett svindel føler jeg hvis vi er mange som er skuffet over dette instrumentet!  ☹️

• Liker 1
Skrevet

Strykejern og steamer.

Litt som at jeg ikke slutta å bruke stekeovnen fordi jeg har mikro.

Steamer er fin til ting som er tungt å stryke eller har stoff som ikke skal strykes men tåler damp. Frakker, bunadstakken, bluse med tusen rysjer datterens kjole med paljetter og flere kapper over hverandre. Bunadskjorta over skuldrene, gardinene jeg hang opp som fikk de to teite brettene mensde hang nystrøkne over stolen og nå er hengt opp... Juleduker min oldemor broderte osv.

Bruker fortsatt strykejern til svært mye. 

(Aller mest til HAMA-perleting til ungene.)

Ja, takk. Begge deler. Har forresten en skikkelig billig en, om noen lurte. 

• Liker 6
Skrevet
Gramma skrev (1 minutt siden):

Henger det som skal steames på et dørhåndtak eller trappegelender. Skuffehåndtak e.l. funker sikkert også. Syns det er veldig greit, bruker nesten aldri strykejern lenger! 

Prøvde også skuffhåndtak ble jo litt lavt og knotete, men trenger 3 punkt hold for å få d stabilt. Men bra at det funker for deg , da holder den seg i «ro» kun med 2 punkter «hold»? Trappegelender er for tykt så selve kleshenger går ikke henge der… dessuten for langt til strømuttak😕

• Liker 2
Skrevet
Zoey skrev (10 minutter siden):

Strykejern og steamer.

Litt som at jeg ikke slutta å bruke stekeovnen fordi jeg har mikro.

Steamer er fin til ting som er tungt å stryke eller har stoff som ikke skal strykes men tåler damp. Frakker, bunadstakken, bluse med tusen rysjer datterens kjole med paljetter og flere kapper over hverandre. Bunadskjorta over skuldrene, gardinene jeg hang opp som fikk de to teite brettene mensde hang nystrøkne over stolen og nå er hengt opp... Juleduker min oldemor broderte osv.

Bruker fortsatt strykejern til svært mye. 

(Aller mest til HAMA-perleting til ungene.)

Ja, takk. Begge deler. Har forresten en skikkelig billig en, om noen lurte. 

Med innkjøp av steamer så var tanken å forenkle skjortestrykingen samt noen bukser da som utgjør 99% av all strykning her i huset… Det var på en måte helt meningsløst. For har brukt veldig mye lengre tid og med mye dårligere resultat… så her må vi returnere til strykebrettet. 

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Prøvde også skuffhåndtak ble jo litt lavt og knotete, men trenger 3 punkt hold for å få d stabilt. Men bra at det funker for deg , da holder den seg i «ro» kun med 2 punkter «hold»? Trappegelender er for tykt så selve kleshenger går ikke henge der… dessuten for langt til strømuttak😕

Jeg skjønner ikke dette med punkter (har aldri lest bruksanvisningen til steameren😅), jeg bare henger kleshengeren et sted, strekker plagget med én hånd (og varierer jo grepet/hvor jeg strekker), og steamer med den andre.

Jeg Er kort, så det hjelper jo med tanke på lavt hengepunkt, og har dermed også kortere plagg enn en mann på 180. Men man kan jo likegreit henge på en knagg eller et sted der et bilde vanligvis henger. Og bruke skøyteledning! Men skjønner at det blir litt styrete (kanskje ha en liggende ved steameren da...) 

Hjelper også å henge plagget på badet mens du dusjer først!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...