AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #1 Del Skrevet 20. januar 2024 Hei! Hunden min har fått sin første løpetid. Selv om hun er flink å vaske seg medfører dette en del blodflekker når vi er på jobb bruker hun å være i gangen/vindfanget vårt, som er mellom yttergang, stue, bad og kjøkken. Dette er av god størrelse, tipper rund 10 kvadrat, og hun har her matskålen sin, vannskålen sin, hundesengen sin og alt hun ellers trenger. Hun trives her, og maser ikke om hun oppholder seg her. Er det ok å ha henne her i perioden hun har løpetid, for å unngå blodflekker i sofa og andre møbler? Til vanlig bruker hun ofte å være i sofaen med oss. Eller er det bedre å ha på henne bleie? Hun får uansett selvsagt mye sosial kontakt, og turer og trening som normalt. Håper på å ikke få kjeft! Jeg spør rett og slett fordi det hadde vært praktisk, men jeg vet rett og slett ikke om det er ok eller ikke! Anonymkode: d6929...788 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 20. januar 2024 #2 Del Skrevet 20. januar 2024 Ja, det er ok. Der har hun søt hun trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 20. januar 2024 #3 Del Skrevet 20. januar 2024 Så lenge hun får nok sosial kontakt er det ok tenker jeg. Dere får se an på hunden hvordan hun tar det, hun kan jo også ha litt andre behov i løpetid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #4 Del Skrevet 20. januar 2024 Du må nesten se det an litt. Noen hunder kan bli litt forvirret når reglene endrer seg, og de vil jo ikke skjønne hvorfor de ikke får være steder de til vanlig får lov å være, men jeg tror ikke hun vil "ta skade" av å være begrenset et par ganger i året. Det kunne like gjerne ha vært andre grunner til "isolasjonen" som sykdom/skade, og da hadde måttet være der. Tispetruser er greie de, men en bør allikevel ha stunder uten truse slik at hun får vasket seg og flidd opp. Anonymkode: 23dad...12e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #5 Del Skrevet 20. januar 2024 Om hun er helt ok med det, så er det en flott løsning. For når dere er hjemme, kan kjøpe en tispetruse på felleskjøpet eller dyrebutikk, og vanlig truseinnlegg på butikken. Mål livvidden på hunden, så finner dere rett størrelse (det står livvidde på tispetrusene). Da kan hun være i sofaen med dere og bevege seg fritt uten at dere må passe på 🙂. Når dere er borte, er det likevel best med løsningen dere har ordnet så dere ikke kommer hjem til en hund som har spist seg mett på truseinnlegg. Anonymkode: 594c3...eab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #6 Del Skrevet 20. januar 2024 Hun blør i en til to uker. Kjøp helle bleie til henne. Anonymkode: feef4...556 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #7 Del Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun blør i en til to uker. Kjøp helle bleie til henne. Anonymkode: feef4...556 Noen hunder kan finne på å spise bleie/truseinnlegg. Om hunden har det helt flott i dette rommet og ikke lider noen nød, er det helt greit at de har hunden der i noen uker når den er hjemme alene. De kan bruke bleie/tispetruse med truseinnlegg når de er hjemme Anonymkode: 594c3...eab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #8 Del Skrevet 20. januar 2024 Jeg har kjøpt billige fleecepledd som jeg dekker sofaen med under løpetid. Hvis hunden virker forvirret over at den ikke får være med dere så kan dette være en løsning for å spare sofaen. Anonymkode: f65b6...2fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #9 Del Skrevet 20. januar 2024 Vi har hunden skjermet i denne tiden, men det er på samme sted som hun er på når hun er alene på dagtid. Går bare litt lengre turer og prøver å gir henne mer hjernetrim. Truse er uaktuelt fordi hun synes det er ubehagelig og blir sur om vi tar den på. Så da gidder vi ikke den kampen. Om jeg er hjemme i denne perioden (studerer et annet sted) så pleier jeg å dekke til sofaene og ber henne ligge i egen seng på gulvet på dagtid når de andre er på jobb. Da er hun ofte mye roligere og er enklere å ha ute i stua også. Anonymkode: d655c...bbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #10 Del Skrevet 20. januar 2024 Er spørsmålet om det er ok å ha henne der når dere er hjemme også? Isåfall synes ikke jeg det høres greit ut.. når hun er alene hjemme -absolutt. Men å skjerme henne der når resten av familien er hjemme? Nei. Kjøp tispetruse eller dekk til sofaen med gamle pledd eller laken Anonymkode: c28f3...a08 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #11 Del Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen hunder kan finne på å spise bleie/truseinnlegg. Om hunden har det helt flott i dette rommet og ikke lider noen nød, er det helt greit at de har hunden der i noen uker når den er hjemme alene. De kan bruke bleie/tispetruse med truseinnlegg når de er hjemme Anonymkode: 594c3...eab TS snakker ikke om når hunden er alene, hun snakker om hele blødeperioden, også når de er hjemme. Når den er alene er jeg enig i at den kan være i gangen. Men å avvise den og stenge den ute fra flokken pga at den blør er helt feil i min verden. Når min har løpetid er hun enda mer vimsete og trenger oss mer enn noen sinne. Anonymkode: feef4...556 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #12 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): TS snakker ikke om når hunden er alene, hun snakker om hele blødeperioden, også når de er hjemme. Når den er alene er jeg enig i at den kan være i gangen. Men å avvise den og stenge den ute fra flokken pga at den blør er helt feil i min verden. Når min har løpetid er hun enda mer vimsete og trenger oss mer enn noen sinne. Anonymkode: feef4...556 Da leste jeg innlegget igjen, og du har helt rett. Det gikk vel ikke inn første gangen, for jeg kan ikke se for meg at noen kan tenke at det er greit å skille hunden fra resten av familien på den måten. Ts, tispetruse og truseinnlegg koster under 200kr. Ordne med det så hunden kan fortsette å være i huset med dere. Å holde henne adskilt i 2-3 uker fordi hun blør litt, er ikke greit i der hele tatt. Noen hunder trenger også mer nærhet i denne perioden, og du vil stenge henne ut i vindfanget i 2-3 uker? Nei nei nei, det er ikke greit i det hele tatt! Anonymkode: 594c3...eab 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #13 Del Skrevet 21. januar 2024 Synes ikke hunden skal stenges ute i 2 uker. Ha henne evt på rommet når hun er alene hjemme, men bruk heller tispetruse med truseinnlegg/bind i (jeg bruker vanlige til mennesker (klipper evt i to), trenger ikke kjøpe egne dyre til hund) og la henne være sammen med dere som normalt når dere er hjemme 😊 Anonymkode: 45e64...ca1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me for life Skrevet 21. januar 2024 #14 Del Skrevet 21. januar 2024 Hadde min jente måtte bo på gangen under løpetid, hadde jeg bodd på gangen sammen med henne. Vi er et team, hun takler mine dårlige dager med glans, da skal jeg takle hennes også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 23. januar 2024 #15 Del Skrevet 23. januar 2024 Jeg dekker over møblene med gamle tepper/pledd/sengetepper/håndklær og hva som eller er praktisk og lett å vaske. Så lever vi bare som vanlig, selv med løpetid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #16 Del Skrevet 23. januar 2024 De kan blø 2-3 uker, og nei, man sperrer ikke hunden ute av flokken så lenge. Vi har tispetruse på dagtid, når folk er hjemme. Hun er uten når hun er alene/på natten. Er på sperret område på dagtid. Sover i egen seng om natten (men jeg dekker sofaen i tilfelle) Anonymkode: bc0b5...bd7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå