AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #1 Skrevet 20. januar 2024 Synes det å forholde til personer i nære realasjoner som har utfordringer med å overholde avtaler, og håndtere egen økonomi er slitsomt. Blir det gjordt avtaler om at de skal møte til eit bestemt klokkeslett så kommer de som oftast alltid forsent .De kan ha utfordringer med å betale regninger til fastsatt tid,. De klarer ikke overholde fristen når bilen skal til EU-kontroll etc, og får konsekvenser. .Skal de på reise i sluttet lag så er de alltid blandt de siste som møter opp, og ikkje uvanleg med igjennglemt ting. Blir de syke eller på annen måte forhindret å møte på jobben gir de ikkje beskjed før kanskje dagen etter. Om ein er så syk at ein ikkje selv kan gi beskjed så kanskje andre kan formidle beskjeden Det å planlegge / organisere seg selv er eindel av hverdagen, og har ein utfordringer med å organisere seg selv så kan ein vel heller ikkje organisere andre, og det handler om samhandling overfor andre. Anonymkode: 2d4ef...070
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #2 Skrevet 20. januar 2024 Det kan være grunnet overbelastning, sykdom evt demens Anonymkode: 8ca77...dac
Alice123 Skrevet 20. januar 2024 #3 Skrevet 20. januar 2024 Har en venninne som er slik og det er helt utrolig slitsomt. Har sluttet å gjøre ting med henne som krever planlegging, at man møter på tidspunkt etc. Hun har en jobb som krever stor grad av nøyaktighet og system, så hvordan hun klarer seg i jobben når hun ikke greier å organisere livet sitt aner jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #4 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kan være grunnet overbelastning, sykdom evt demens Anonymkode: 8ca77...dac Glemmer ein som demens å forvise bilen til EU-kontroll bør det ringe en bjelle hos noen. Anonymkode: 2d4ef...070 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #5 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Glemmer ein som demens å forvise bilen til EU-kontroll bør det ringe en bjelle hos noen. Anonymkode: 2d4ef...070 Ja, det er ikke alltid at man vet selv eller de nære at vedkommende har overbelastning,depresjon, sykdom og evt start på demens. Så helt fint at noen stiler spørsmål for å hjelpe! Enig med deg. Anonymkode: 8ca77...dac
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #6 Skrevet 20. januar 2024 Jeg har en sykdom som gjør at jeg av og til kan falle sammen etter at belastningen har vært for stor og derfor må avlyse eller utsette avtaler. En følge av sykdommen og medisinene er også en viss grad av kognitiv svikt som gjør planlegging, organisering og det å huske ting vanskelig. Jeg må derfor ta det med ro mest mulig og skrive mye huskelister på mobilen. Dessverre har jeg en stor belastning i livet og jeg krasjlander ofte. Nå har jeg forklart venner godt hvorfor jeg ikke klarer å møte opp på alt bestandig og jeg prøver å avlyse i god tid. Din venn TS burde gå til legen! Anonymkode: 86979...9d3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #7 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en sykdom som gjør at jeg av og til kan falle sammen etter at belastningen har vært for stor og derfor må avlyse eller utsette avtaler. En følge av sykdommen og medisinene er også en viss grad av kognitiv svikt som gjør planlegging, organisering og det å huske ting vanskelig. Jeg må derfor ta det med ro mest mulig og skrive mye huskelister på mobilen. Dessverre har jeg en stor belastning i livet og jeg krasjlander ofte. Nå har jeg forklart venner godt hvorfor jeg ikke klarer å møte opp på alt bestandig og jeg prøver å avlyse i god tid. Din venn TS burde gå til legen! Anonymkode: 86979...9d3 Det er vel heilt menneskeleg å vera glemsk iblandt ettersom de fleste opplever å har en jobb m/ mange tanker i hode samtidig som skal sorteres i riktig rekkefølge. Håper du ikkje er så glemsk at de glemmer å ta din medisin Anonymkode: 2d4ef...070
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #8 Skrevet 21. januar 2024 Dette er vel adhd. Anonymkode: ae896...9b5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #9 Skrevet 21. januar 2024 Hva var spørsmålet? Anonymkode: e9e9d...b07
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #10 Skrevet 21. januar 2024 Ops, postet før jeg var ferdig. Altså - «hvordan forholde seg til» - det er det jo tusen svar på. Er det kona di, naboen, en du treffer en gang i halvåret? komme for sent: finnes tusen tråder om dette. Tror beste taktikk er å si tidligere klokkeslett til dem, eller bare belage seg på ventetid ved å finne noe interessant å lese på mobilen mens du venter. ikke betale regninger: dette vet man da veldig sjelden om andre mennesker, med mindre det er ektefelle /samboer? da er kanskje løsningen å overta økonomistyringa.. ikke ta bilen til EU-kontroll: igjen, virkelig ikke ditt problem med mindre det er din samboer/ektefelle, samme løsning som over - du overtar det ansvaret. Reise i sluttet lag: her ser jeg for meg busstur for pensjonister?? Er vel bare å dra fra vedkommende, evt om det er din venn passe på litt, ringe og minne dem på osv. Si fra om sykdom på jobb: dette er leders ansvar. Jeg skjønner ikke at du trenger å «forholde deg» til så mye av dette. Anonymkode: e9e9d...b07 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #11 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skjønner ikke at du trenger å «forholde deg» til så mye av dette. Det skjønner ikke jeg heller. Med mindre, som du sier, det er snakk om samboer/ektefelle. Anonymkode: e4315...a2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå