AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #1 Skrevet 20. januar 2024 Besteforeldre som bor på en annen kant av landet (7-8 timer unna). Har ikke sett barn/ barnebarn på nesten et halvt år, men skal nå besøke familie i samme landsdel som oss. Naturlig med stopp og overnatting der vi bor, og vil nå overnatte hos oss en natt på veien. Har gitt beskjed om at vi gjerne ønsker at de blir et par-tre dager for å få tid med barnebarna, noe som ikke virker veldig aktuelt. Dette er pensjonister med all verden med tid. Er det urimelig å si nei til kun overnatting? Er da snakk om å komme på kvelden, bli over natten og kanskje spise frokost før de drar videre. Blir mye jobb for oss med å vaske og gjøre klart gjesterom og re opp osv., når de skal raskt videre. Jeg mener at det er frekt å skulle bruke oss som et hotell og at de da heller kan ta inn på et faktisk hotell. Mannen mener det blir feil å si nei til overnatting. Hadde de hatt en god grunn til å dra videre, eller hatt liten tid hadde det vært noe annet. Men så skal de videre til andre barn/barnebarn og ha masse tid der... Selv om de var med disse to uker i julen. Er jeg smålig og lager "bråk" for lite her? Bør de bare få overnatte? Anonymkode: c424e...d75 4 2
Ulven Skrevet 20. januar 2024 #2 Skrevet 20. januar 2024 Ja jeg synes du er smålig. Så veldig mye arbeid blir det vel ikke av å støvsuge gulvet, samt legge på en seng. Vær et bedre menneske enn de er, så ligger iallefall ikke den manglende kontakten på deg. 41 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #3 Skrevet 20. januar 2024 Nei, du er ikke det. Du kan fint si at det ikke passer! Og sengetøyet trenger du faktisk ikke å legge på, bare legg det frem og la de gjøre arbeidet selv! Anonymkode: c9fa3...afc 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #4 Skrevet 20. januar 2024 Det er virkelig smålig, ja. Anonymkode: 81fae...9f6 14
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #5 Skrevet 20. januar 2024 Tuller du? «Mye jobb» at besteforeldre overnatter en natt, dette kan jo ikke være en reell problemstilling. Anonymkode: a6ae4...24a 21 1 4
NinaLisa Skrevet 20. januar 2024 #6 Skrevet 20. januar 2024 Jeg ville tatt imot dem å latt dem overnatte. Er vel ikke all verden av jobb å re opp for en natt. Hadde selv syntes det var merkelig at mine foreldre skulle tatt inn på hotell i byen vår selv om de bare var på gjennomreise. 10 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #7 Skrevet 20. januar 2024 Det er da ikke mye jobb? Vi er ofte "hotell" for mannens familie. Både korte og lange opphold. Noen skal videre, og er kanskje bare en natt på tur og retur. Andre blir en uke. Selvfølgelig må mannen min få ha besøk av familie. Jeg er så heldig å få bo nært min. Anonymkode: bf6df...662 9
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #8 Skrevet 20. januar 2024 Jeg hadde sagt nei av den grunn til at mine barn hadde blitt lei seg. Jeg måtte ta den diskusjonen med min mor for noen år siden, at vi ikke er hotell og at når hun først kommer, så får barna noen forventninger og de blir svært lei seg, når hun reiser videre med en gang. Anonymkode: 4bfd5...57e 17 3 3
Janina1 Skrevet 20. januar 2024 #9 Skrevet 20. januar 2024 Hadde latt de ta inn på hotell hvis de kom til oss kun for å få en gratis overnatting. 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #10 Skrevet 20. januar 2024 Så hvis man kommer på besøk til dere må man bli flere dager? Merkelig holdning. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men så skal de videre til andre barn/barnebarn og ha masse tid der... Selv om de var med disse to uker i julen Åja, så det er dette som er det egentlige problemet, en slags sjalusi? Anonymkode: daf97...891 8
Rødstrupa Skrevet 20. januar 2024 #11 Skrevet 20. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Besteforeldre som bor på en annen kant av landet (7-8 timer unna). Har ikke sett barn/ barnebarn på nesten et halvt år, men skal nå besøke familie i samme landsdel som oss. Naturlig med stopp og overnatting der vi bor, og vil nå overnatte hos oss en natt på veien. Har gitt beskjed om at vi gjerne ønsker at de blir et par-tre dager for å få tid med barnebarna, noe som ikke virker veldig aktuelt. Dette er pensjonister med all verden med tid. Er det urimelig å si nei til kun overnatting? Er da snakk om å komme på kvelden, bli over natten og kanskje spise frokost før de drar videre. Blir mye jobb for oss med å vaske og gjøre klart gjesterom og re opp osv., når de skal raskt videre. Jeg mener at det er frekt å skulle bruke oss som et hotell og at de da heller kan ta inn på et faktisk hotell. Mannen mener det blir feil å si nei til overnatting. Hadde de hatt en god grunn til å dra videre, eller hatt liten tid hadde det vært noe annet. Men så skal de videre til andre barn/barnebarn og ha masse tid der... Selv om de var med disse to uker i julen. Er jeg smålig og lager "bråk" for lite her? Bør de bare få overnatte? Anonymkode: c424e...d75 Jøye meg, er det så mye styr for dere å ha de overnattende en natt! Dette er bare tull og ditt argument pga.du synes de skulle bli litt lenger og være med barna deres. Det passer ikke for de å bli hos dere lenger eller det er andre grunner for at de vil videre. Det kan vel være hyggelig nok å ha en kveld med de og en frokost/formiddag m/de. Sikkert hyggelig for mannen din også å se sine foreldre. Dessuten er den generasjonen minst like opptatt av seg og sitt, slik dere og de fleste andre er. Slik er det bare. Det kan ha noe med kjemi å gjøre. Vær ‘’litt rausere selv’’ og skjerp deg! Endret 20. januar 2024 av Rødstrupa 7 1
Arkana Skrevet 20. januar 2024 #12 Skrevet 20. januar 2024 Ja, jeg synes du er litt smålig. Det går an å gjøre noe for andre som en tjeneste og ikke fordi man får noe igjen. 6 1 1
Blåttvann Skrevet 20. januar 2024 #13 Skrevet 20. januar 2024 Det er smålig å dra inn bytte av sengetøy, men det er ikke smålig å bli såret over at besteforeldrene virker så uinteresserte i barnebarna. 16 10 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #14 Skrevet 20. januar 2024 21 minutter siden, AnonymBruker said: Blir mye jobb for oss med å vaske og gjøre klart gjesterom og re opp osv., når de skal raskt videre. Jeg mener at det er frekt å skulle bruke oss som et hotell og at de da heller kan ta inn på et faktisk hotell. Mannen mener det blir feil å si nei til overnatting. Anonymkode: c424e...d75 Mannens familie, mannens problem. La ham ta seg av det, ikke løft en finger selv. Anonymkode: 0331d...056 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #15 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mannens familie, mannens problem. La ham ta seg av det, ikke løft en finger selv. Anonymkode: 0331d...056 Da må det selvsagt være greit at mannen melder seg ut når det gjelder ts’ familie også. Blir så hyggelig, atte. Anonymkode: daf97...891 7 2
Trolltunge Skrevet 20. januar 2024 #16 Skrevet 20. januar 2024 (endret) Så deres familie og barnebarna i deres familie er ikke like viktig og prioritert som et annet barn og barnebarn gjennom det barnet. Jeg forstår at det er veldig sårt, og litt avhengig av alder på barna kunne jeg fint sagt nei til dette, fordi det ble sårt for barna. At det ikke var viktig å være sammen med dem, men viktig å ile til andre barnebarn. Endret 20. januar 2024 av Trolltunge 11 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #17 Skrevet 20. januar 2024 Så de vil bare overnatte hos dere mens de er på vei til andre barn/barnebarn som de liker bedre og besøker oftere? I såfall hadde jeg faktisk sagt nei av hensyn til egne barn, som andre nevner. Barn legger merke til sånt, de skjønner jo at de andre er favortittene, synes de skal slippe den følelsen i eget hjem. De kan ta inn på hotell om hotell er det de ønsker... Anonymkode: 8c6c0...506 16
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #18 Skrevet 20. januar 2024 Jeg hadde absolutt ville sagt nei til en overnatting om det var på denne måten, uavhengig av hvem sine foreldre det var. Litt usikker på mannen min. Vi har noen sløve familiemedlemmer, selv om vi er de eneste med barn, og det er faktisk sårt nok. Jeg vil tro det er like sårt, kanskje mer, å føle at ens egne barn blir glemt bort, mens nieser og nevøer får all oppmerksomheten. Dette er jo noe barna også vil merke etterhvert. Så å være på tilbudssiden, og ha «hyggelig» kveld og frokost, med besteforeldre som takker nei til å bli et par dager ekstra hos sine egne barnebarna, nei det hadde jeg faktisk ikke giddet! De har jo fått tilbud om å bli 2-3 dager, men om det ikke er aktuelt, og de kun vil ha hotell, da kan de faktisk betale for noe som faktisk er et hotell, fremfor å kun stikke innom for å såre mine barn. Anonymkode: c832e...e82 6 1
Sofiei Skrevet 20. januar 2024 #19 Skrevet 20. januar 2024 Det kan vel fort hende de ikke føler seg så velkommen hos dere når du ,ts, har den holdningen at de er sånn og slik. 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #20 Skrevet 20. januar 2024 TS her. Vel, selvfølgelig kan jeg ta meg bryet (for ja det er jo jeg som får jobben...) med å vaske/rydde gjesterom, samt re seng og kjøpe inn god frokostmat. Handler vel lite om akkurat det, egentlig. Er mer en prinsippsak når disse folka gjentatte ganger viser hvor lite det betyr å tilbringe tid med våre barn. Dette er vel fjerde gangen på 1 år dette skjer. Skulle det ikke være koselig å være et par dager med barnebarna når det er såpass lenge siden sist 🤔 Anonymkode: c424e...d75 3 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå