AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #1 Skrevet 20. januar 2024 Det er nå ganske nøyaktig to år siden jeg fikk min fjernet pga blødninger fra helvete.... Har ikke sett en dråpe blod etter at det ga seg etter operasjonen, men nå er det bittelitt (mest brunt). Overhodet ikke noen mengder å snakke om altså, men jeg blir jo skeptisk med én gang siden det har vært ingenting i snart to år.... Hva er deres erfaringer med dette? Jeg fylte nettopp 50... Anonymkode: 49d9f...a54
Spanky Skrevet 20. januar 2024 #2 Skrevet 20. januar 2024 Du bør ta det opp med legen din, eller gynekolog. Det kan også være at det kommer fra slimhinnen i skjeden pga overgangsalder. Men uansett, så bør det sjekkes for sikkerhets skyld..
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #3 Skrevet 20. januar 2024 Du kan begynne å blø igjen. Blodet som kommer har også en annen farge og konsistens enn den mensen du er vant med. Skulle ønske noen hadde fortalt meg dette, for jeg friket helt ut og trofeet noe var skikkelig galt. Uansett vil jeg råde deg til å ta det opp med legen for sikkerhets skyld. Anonymkode: 1eb55...037
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #4 Skrevet 20. januar 2024 Det er jo helt normalt etter den operasjonen. Jeg sluttet desverre ikke å blø helt. Jeg hadde håpet på det så jeg visste at jeg var steril. Anonymkode: 063e1...7b0
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #5 Skrevet 20. januar 2024 Spanky skrev (2 timer siden): Du bør ta det opp med legen din, eller gynekolog. Det kan også være at det kommer fra slimhinnen i skjeden pga overgangsalder. Men uansett, så bør det sjekkes for sikkerhets skyld.. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan begynne å blø igjen. Blodet som kommer har også en annen farge og konsistens enn den mensen du er vant med. Skulle ønske noen hadde fortalt meg dette, for jeg friket helt ut og trofeet noe var skikkelig galt. Uansett vil jeg råde deg til å ta det opp med legen for sikkerhets skyld. Anonymkode: 1eb55...037 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo helt normalt etter den operasjonen. Jeg sluttet desverre ikke å blø helt. Jeg hadde håpet på det så jeg visste at jeg var steril. Anonymkode: 063e1...7b0 Jeg er klar over at det er fullt mulig å begynne å få blødninger igjen etterpå, men at de ofte er mindre enn de var. Beskjeden jeg fikk for to år siden var at terskelen var ikke-eksisterende for å fjerne livmoren på meg hvis jeg fikk kraftige blødninger igjen, så jeg skjønner jo at jeg eventuelt får hjelp om det skulle skje. Men jeg lurte mer på hvilke erfaringer andre har i forhold til hvordan blødningene blir etterpå hvis/når de kommer tilbake... Anonymkode: 49d9f...a54
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #6 Skrevet 20. januar 2024 Jeg fikk normale blødninger etterpå, bare mye mindre mengde enn det jeg hadde hatt før. Anonymkode: 78989...1a4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #7 Skrevet 20. januar 2024 Tok du vaksine mot corona? Den kan gi krøll på syklusen. Sjekk det ut hos lege. Anonymkode: 8d81b...9eb
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #8 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk normale blødninger etterpå, bare mye mindre mengde enn det jeg hadde hatt før. Anonymkode: 78989...1a4 Takk! Kom de med en gang, eller etter litt tid? Anonymkode: 49d9f...a54
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #9 Skrevet 20. januar 2024 Jeg blødde like mye etter operasjonen… og gjør det fortsatt, 5 år siden. Anonymkode: a541a...8ee
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #10 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tok du vaksine mot corona? Den kan gi krøll på syklusen. Sjekk det ut hos lege. Anonymkode: 8d81b...9eb Ja, det har jeg gjort, men aner ikke om det kan gi blødningskrøll på samme måte når livmorslimhinnen er fjernet som ellers. Anonymkode: 49d9f...a54
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #11 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg blødde like mye etter operasjonen… og gjør det fortsatt, 5 år siden. Anonymkode: a541a...8ee Uff... Og da har du ikke gjort noe mer med det? Anonymkode: 49d9f...a54
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #12 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk! Kom de med en gang, eller etter litt tid? Anonymkode: 49d9f...a54 Det tok litt tid, husker ikke hvor lenge, dessverre. Anonymkode: 78989...1a4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #13 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er klar over at det er fullt mulig å begynne å få blødninger igjen etterpå, men at de ofte er mindre enn de var. Beskjeden jeg fikk for to år siden var at terskelen var ikke-eksisterende for å fjerne livmoren på meg hvis jeg fikk kraftige blødninger igjen, så jeg skjønner jo at jeg eventuelt får hjelp om det skulle skje. Men jeg lurte mer på hvilke erfaringer andre har i forhold til hvordan blødningene blir etterpå hvis/når de kommer tilbake... Anonymkode: 49d9f...a54 Mine blødninger ble mye mildere, kortvarige og er så og si smertefrie. Så det er ikke noe problem egentlig, og jeg kommer ikke til å gjøre mer med det. Anonymkode: 1eb55...037
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #14 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk! Kom de med en gang, eller etter litt tid? Anonymkode: 49d9f...a54 Helt borte to ganger, så kom det tilbake. Men dette varierer veldig. Tror jeg var «uheldig» med at det kom tilbake så fort. Men som sagt, så er forskjellen himmelvid uansett. Anonymkode: 1eb55...037
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå