Gå til innhold

Lar du hunden ligge i sofaen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Huff nei det er så urenslig. Å besøke andre som lar hunden ligge i sofaen gjør at en ikke har lyst til å sette seg engang 🤢

Anonymkode: 2b7a4...b6f

Hvorfor tror du at det er så grisete om hunder ligger i sofaen? Herregud barna mine er mer grisete en bikka he he

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja. Jeg har whippet, det er en rase som rett og slett skal ligge i møbler. Om det er felles møbler med menneskene eller egne dedikerte hundemøbler er valgfritt men ikke om de er i møbler eller ei.

De har ikke underhudsfett eller pels til å ligge på gulvet, liker seg best der det er mykt og varmt så da er møbler en ganske åpenbar løsning. 
Ikke røyter de dotter, ikke sikler eller lukter de og de drar ikke med seg masse dritt inn siden de ikke har pels nok til det og majoriteten forventer å få tørka av våte og skitne labber ved behov.

Min har tre senger, en av de i sofaen og slik sparer vi både sofaen, hunden og oss for slitasje.

Anonymkode: 78b19...d04

I tillegg er whippets de beste varmeflaskene 🥰

Finnes vel ikke noe bedre en  å legge seg på sofaen med et par whippets under teppet mens en ser en god film?.

Mens jeg pusser tenner, sørger de for at sengen er akkurat passe temperert 😊 ❤️

Anonymkode: 9d732...015

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (4 timer siden):

Jeg har valpen i sofaen, men ikke i sengen. Vil ikke ha hundetiss i senga. Ikke noe problem i sofaen for da følger jeg med. Har bare hatt henne i en uke, så om det blir seng etter hvert får vi se på. Det er jo bare meg i sengen uansett. 

Hvis du har lyst til å ha henne i sengen så er det bare å kjøre på. Jeg har hatt mange valper i sengen opp gjennom årene og ingen av dem har noensinne tisset der. Stort sett sover de fra man legger seg til man står opp. (Dette forutsetter selvfølgelig noenlunde normal rytme med 7 - 9 timers søvn og at man tar dem ut hvis de blir urolige/piper 😉 )

Ellers er det vel streng tatt hunden som har mennesker i sofaen her og ikke motsatt... :ler: 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (5 minutter siden):

Hvorfor tror du at det er så grisete om hunder ligger i sofaen? Herregud barna mine er mer grisete en bikka he he

Vet ikke hvor grisete barn du har, men mine er rene og de lukter heller ikke bikkje.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, ikke i seng og ikke i sofa. Det gjør det enklere å ta ham med på besøk til andre.

Han har et par gode senger som han kan ligge på - enten alene i buret sitt eller ved siden av sofaen som han vil. Og vi er mye nede på gulvet sammen med ham.

Anonymkode: 5e3ef...a1a

Jeg har min hund i sofa hos meg, men han vet godt at han ikke skal være i sofa når han er på besøk. Det er jo regler man setter, og da kan man ha ulike for hjem og borte på besøk.

Jeg synes det er veldig enkelt å ha min store hund med på besøk til andre. Han har lært å oppføre seg på besøk. Ligge i gangen, ligge på teppet, ligge her og der, ikke på samme måte som hjemme. Så han er med overalt.

Anonymkode: ac02e...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vet ikke hvor grisete barn du har, men mine er rene og de lukter heller ikke bikkje.

Anonymkode: 2b7a4...b6fce

Vel ned et barn i barnehagen og bleie slutt så kan du jo tenkte deg spise, tegne, modelleire, male etc he he...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når jeg har venninnen min med baby på besøk må også de sitte på teppe for gulp har jeg ingen interesse av å ha i sofaen. Barn har en tendens til å være ganske grisete fordi de ikke tenker seg like nøye  om som voksne mennesker. Det blir fort en del gris med barn når de spiser osv. For min del vil jeg heller ha hundehår og hundesikkel i sofaen enn gulp og snått av en unge. Så ja vi prioriterer forskjellig. 

Anonymkode: d1501...1aa

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo skrev (7 minutter siden):

Hvis du har lyst til å ha henne i sengen så er det bare å kjøre på. Jeg har hatt mange valper i sengen opp gjennom årene og ingen av dem har noensinne tisset der. Stort sett sover de fra man legger seg til man står opp. (Dette forutsetter selvfølgelig noenlunde normal rytme med 7 - 9 timers søvn og at man tar dem ut hvis de blir urolige/piper 😉 )

Ellers er det vel streng tatt hunden som har mennesker i sofaen her og ikke motsatt... :ler: 

Samme her, jeg har også hatt mine valper i sengen fra de var helt små. Da våknet jeg når de ble urolige, og måtte tisse. Ingen valper har tisset i senga! De har stort sett sovet 7 timers natt. 

Anonymkode: ac02e...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, såklart får hun lov til det; det er jo mye av kosen med å ha en hund. 

Anonymkode: 3fc77...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker egentlig å ha hunder i sofaen. Men vokste opp med jakthunder på et begrenset område (entré, kjøkken og dagligstua, finstua og 2. etasje med soverom fikk de ikke gå inn i).

Selv har vi familiehunder og ikke brukshunder, og de fikk lov til å ligge i sofaen en del år. Da vi fikk barn, kuttet vi det ut til neste hund og etter ny sofa. Den ene hunden vår sniker seg oppi noen ganger når jeg er i andre enden av huset på hjemmekontor, men de får ikke egentlig lov 😄

Når vi var studenter og bare hadde gamle, arvede sofaer, brydde jeg meg ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (3 minutter siden):

Vel ned et barn i barnehagen og bleie slutt så kan du jo tenkte deg spise, tegne, modelleire, male etc he he...

Når mine har kommet hjem fra barnehagen har de enten skiftet eller fått et bad. De får selvfølgelig ikke spise, tegne, male osv i sofaen, er det noen som lar barna gjøre det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når mine har kommet hjem fra barnehagen har de enten skiftet eller fått et bad. De får selvfølgelig ikke spise, tegne, male osv i sofaen, er det noen som lar barna gjøre det?

Vi har en liten stue der vi gjør alt...så de spiser frokost og lunsj i sofaen. Og vi mye ute i hagen og da blir det ofte lity jord med inn...nei vi er ikke møkkete..men fort gjort at de søker etc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vokst opp på gård med alskens slags bakterier fra dyr og synes at den beste lukta som finnes er å stikke nesa nedi pelsen på en hest, ulla på en sau eller fjøra på en høne. Det lukter sååå godt, og jeg er ikke redd for om det kommer noen bakterier på meg av å gjøre det. De bakteriene har aldri gjort meg syk noen gang. 

Så ja, en hund kan ligge i sofaen fordi jeg er ikke redd for litt bakterier; jeg tror tvert i mot det gjør oss motstandsdyktig mot infeksjoner. 

Anonymkode: 64e5d...fac

• Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ligger hunden i sofa og seng. Det er jo mye av kosen med hund, og ha den inntil seg, kjenne varmen og stryke over den myke pelsen. 🥰 Jeg får en god ro når hunden min legger seg inntil meg i sofaen eller under dyna. 

Om noen synes dette er ekkelt eller uhygenisk, bryr meg svært lite. 😅

Anonymkode: 9bf0d...053

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig. Vi kjøpte en rase som er der for selskap og kos, å nekte hun sofaen vil neste være dyreplageri.

Om natta spooner vi i seng, men hun kun oppå dyna.

Ikke noe problem å ha med henne bort, hun skjønner forskjell på hjemme og borte, så går ikke opp i sofaen med mindre de vi er hos lokker henne opp.

Anonymkode: de865...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Litt av kosen med hund det, pelskos i sofaen foran TV-en før man legger seg🥰

Anonymkode: c36e7...dc8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alle mine hunder har vært vaskbare, og har dusja ofte. Korthårede hunder som ikke pisser på beina sine har ikke piss i pelsen. 

Anonymkode: 6d302...d33

Jeg har en Labrador. Når jeg tar ham i dusjen (det verste han vet) og vasker ham med hundeshampoo så blir han fluffy og lukter godt en uke eller to. Så får han typisk «hundelukt». Han liker å gni seg i det han finner på tur og er en sprettloppe. Selvsagt får han med seg litt av hvert i pelsen, og jeg gnir bare av føtter og buk med en gulvtue etter hver tur. Dvs han er ikke veskehund-ren.

Det vil jeg ikke ha oppi seng og sofa. 
Han får derimot være samme med oss så mye som mulig på dagtid og lek, kos og mosjon dagen igjennom. Han elsker å ligge på føttene mine og være fotvarmer.

Anonymkode: 5e3ef...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig! Får ligge der den vil, om det er i en stol, i sofa eller i senga. Velger oftest gulvet. Langhåret hund på 65 kg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...