Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hva betyr "oversized"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det må jo bety noe mer enn bare "en størrelse for stor"? For da kunne man jo bare tatt plagget i en størrelse for stor 🙃

Er så lei av å bomme på postordre 🙄

Noen som orker å forklare?

Skrevet

Oversized vil jeg på godt norsk kalle for romslig.

Om man bestiller en størrelse større, kan jo armer, lengde og åpning ol være større. Det trenger det ikke å være på oversized. 

Anonymkode: ac0d8...0f8

• Liker 1
Skrevet

Romslig passform, generøs fasong.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Oversized vil jeg på godt norsk kalle for romslig.

Om man bestiller en størrelse større, kan jo armer, lengde og åpning ol være større. Det trenger det ikke å være på oversized. 

Anonymkode: ac0d8...0f8

Jeg forstår ikke romslig som noe annet enn en pen måte å si "i største laget" 🤔 I større størrelser blir vel alle målene større? Sånn at proporsjonene er de samme.  Men i "oversized" økes noen av disse målene, men ikke alle, så proporsjonene er annerledes. Er det noen regler for hva som blir større i oversized, og hva som ikke blir det? Jeg har inntrykk av at "oversized" gensere og jakker er korte i livet, men mange gensere og jakker nå for tiden er jo kortere i livet uansett.

Skrevet

kjøpte en oversized genser nylig og kjøpte den i en str mindre enn jeg bruker. Den er litt små romslig til meg men passer bra på meg syns jeg. Den er tykk med litt ull og, er lang og deilig å ha på seg. 

Anonymkode: 86bc6...7d1

Skrevet

Oversized betyr at det er meningen fra designerens side at plagget skal være romslig/vidt, men likevel ikke for stort. En oversized bukse vil for eksempel være vid i lårene/beina, men ikke være altfor stor i rumpa eller ha lengre beinlengde enn normalt for størrelsen. 

En oversized genser vil som regel ha riktig ermelengde, men kan være vid, lang eller begge deler, avhengig av designerens idé for plagget. 

• Nyttig 3
Skrevet
Ullvott skrev (På 20.1.2024 den 16.35):

Oversized betyr at det er meningen fra designerens side at plagget skal være romslig/vidt, men likevel ikke for stort. En oversized bukse vil for eksempel være vid i lårene/beina, men ikke være altfor stor i rumpa eller ha lengre beinlengde enn normalt for størrelsen. 

En oversized genser vil som regel ha riktig ermelengde, men kan være vid, lang eller begge deler, avhengig av designerens idé for plagget. 

Tusen takk ❤️

Da blir nok plaggene for korte/trange til at jeg uten videre bare kan gå en størrelse ned.

Skrevet

Det er motsatt av slimfit.

Anonymkode: 9b685...49e

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er motsatt av slimfit.

Anonymkode: 9b685...49e

Aha! Så det passer dårlig for min tighte body 😁

Skrevet
Pringle skrev (2 timer siden):

Aha! Så det passer dårlig for min tighte body 😁

Baggy kan være fint på en tight body. 

Anonymkode: 45aad...cb2

Skrevet
Ullvott skrev (På 20.1.2024 den 16.35):

Fasit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...