AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #21 Del Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville ganske enkelt sagt at jeg hadde gitt det, og at hun ble syk, type diarè og oppkast, og at dette ikke var riktig diett for henne. Du har fulgt "oppskriften" deres, og gjort det du skulle. Kanskje har du prøvd flere ganger, til og med, så det er ikke fordi kjøttet er dårlig. Det funket ikke, katten tålte det ikke, og mer mas kan det ikke bli. Jeg er konfliktsky, så jeg ville glatt løyet for å få en stopp på maset/presset. Jeg ville også skrevet at hun nå videre kom til å få kvalitetsfòr anbefalt av veterinær. Det er en katt - rasekatt eller ikke. Næringsbehov er det samme for alle katter. Katter har levd på både kvalitetsfor og ikke-kvalitetsfor siden morgendagens timer. Nåja, jeg vet ikke når sånt kom i butikkene, men poenget er jo det samme. Anonymkode: 543c1...8d0 Mulig jeg misforsto noe i HI, etter forrige svar du skrev, hvor han hadde svart deg. Han har jo helt rett i det han skriver der, med overgang til ny type mat. Anonymkode: 543c1...8d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #22 Del Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Dere er åpenbart fôrverter, dvs dere har kjøpt rasekatt til redusert pris, mot at oppdretterne skulle sette kattungekull på henne? Har de kommunisert tydelig til dere at raw food var en signifikant del av avtalen? Raseoppdrettere virker ofte temmelig loco spør du meg. De forlanger alle mulige ting som de overhodet ikke har noen hjemmel til. Skjønner godt at dere ikke orker å styre med raw food til katta, det er vel dyrere kilopris på det enn det er på indrefilet... Katta får bedre mat enn unga 🙃 Anonymkode: 45ae3...72b Det funker dårlig å sette ungekull på steriliserte katter. Anonymkode: 66547...c64 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #23 Del Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville ganske enkelt sagt at jeg hadde gitt det, og at hun ble syk, type diarè og oppkast, og at dette ikke var riktig diett for henne. Du har fulgt "oppskriften" deres, og gjort det du skulle. Kanskje har du prøvd flere ganger, til og med, så det er ikke fordi kjøttet er dårlig. Det funket ikke, katten tålte det ikke, og mer mas kan det ikke bli. Jeg er konfliktsky, så jeg ville glatt løyet for å få en stopp på maset/presset. Jeg ville også skrevet at hun nå videre kom til å få kvalitetsfòr anbefalt av veterinær. Det er en katt - rasekatt eller ikke. Næringsbehov er det samme for alle katter. Katter har levd på både kvalitetsfor og ikke-kvalitetsfor siden morgendagens timer. Nåja, jeg vet ikke når sånt kom i butikkene, men poenget er jo det samme. Anonymkode: 543c1...8d0 Kattungen har jo sannsynligvis spist det fôret i lengre tid før den ble solgt, så det hadde jo vært en idiotisk løyn. Da hadde selger helt forståelig bedt deg ta med katten til veterinær, for om den plutselig blir syk når den spiser mat den ikke har blitt syk av før, så er det en stor sjanse for at noe annet er galt. Anonymkode: 06f17...4f0 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #24 Del Skrevet 20. januar 2024 Etter å ha snakket med flere dyrleger om fôr, så har jeg kommet fram til at det er ikke så viktig hva du gir: tørrfôr og våtfôr i kombinasjon, eller kun tørrfôr. Merke er heller ikke så viktig, men jeg ville ikke kjøpt i dagligvarebutikk. Det som er viktig, er å unngå å brått skifte fôr. Mange katter har ømfintilig fordøyelse. Man bør blande maten de er vant med, gradvis med mer og mer av nye mate, over flere dager. Jeg synes det må være helt greit hvis man ikke vil gi rått kjøtt til katten sin. Anonymkode: 66547...c64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #25 Del Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Dere har betalt for katten, selger bestemmer ingenting lenger. Dere velger fortype selv, og om dere vil sterilisere eller ikke. Maser selger så hadde jeg kuttet den kontakten. Greitt nok med råd og tips, men krav om ditt og datt hadde jeg ikke giddet å høre på. Anonymkode: ae369...a00 Krav om sterilisering er noe som kan stå i kontrakten. Det stod i kontrakten da jeg kjøpte katt. Hvis ikke oppdretter mottok bekreftelse på sterilisering, måtte jeg ha betalt en høy bot til oppdretter. Jeg synes det er fornuftig at oppdretter krever at kattene som selges til kos skal steriliseres. Anonymkode: 66547...c64 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #26 Del Skrevet 20. januar 2024 Rått, frossent kjøtt til katt skal bare tines opp før en gir det til katten. Det skal ikke tilberedes på noen som helst måte. Katter er kjøttetere, så mat med kornprodukter i er unødvendig. Det finnes som tidligere nevnt her tørrfôr uten tilsatt kornprodukter. Anonymkode: 6c53c...0ac 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #27 Del Skrevet 21. januar 2024 Corn betyr mais, ikke korn. RC hevder selv at maisen er "behandlet riktig" slik at katter kan nyttegjøre seg av det som en proteinkilde, men tja... Synes ikke oppdretter høres irritert ut. Helt forståelig at de ønsker det beste for kattungen, og du har jo selv tatt kontakt og bedt om råd. De uttrykker seg både skriftlig og på et fremmedspråk, begge deler gjør det vanskelig å få inntrykk av tone, så jeg ville tolket det i beste mening. Anonymkode: c0121...40c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #28 Del Skrevet 21. januar 2024 Hadde gitt vom eller orijen om jeg hadde katt. https://vomoghundemat.no/produkter/vom-kattemat/ https://www.musti.no/orijen-cat-kitten-p46328?43853 Syns det høres ut som oppdretter gir dere gode råd. Anonymkode: 7937d...05b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammaemma Skrevet 21. januar 2024 Forfatter #29 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 13.42): Han har helt rett. Man skal ikke bytte fôr brått, og korn er ikke bra for katter. Han sier jo at dere kan gå fôr et annet for om dere vil, men at dere bør blande det nye foret i det gamle over tid så overgangen ikke blir så brå. Dyr kan bli syke om man bytter brått. Han har også rett i at dyrebutikker vil anbefale forene de har i butikken. Veterinærklinikker selger også fôr av de merkene som betaler de mest. Katter spiser kjøtt. De er ikke altetende som hunder. Det beste for en katt er ren kjøtt, men om man skal gi tørrfôr, bør det være kornfritt og kjøtt bør være hovedingrediensen. Selgeren er ikke frekk. Du kom med et spørsmål, og de svarer og prøver å komme med råd og veiledning. Anonymkode: 06f17...4f0 Han sitter jo bare å trekker konklusjoner. Vi gir henne jo ikke noe av det han nevner🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #30 Del Skrevet 21. januar 2024 mammaemma skrev (På 20.1.2024 den 12.48): Hva syntes dere om det? Vi ble NØDT til å sterilisere henne, noe de krevde. Det er ok. De sendte med rått frossent kjøtt og sa de ønsket hun skulle få kvalitetsfor. Folk fra Polen. Vi var usikre på om hvordan vi skulle tilberede det. Vi har kjøpt og gitt henne til nå (ca 2 mnd) ulike posteier osv morgen og kveld og latt tørrfôr stå fremme hele tiden. Vi har kjøpt fra dyrebutikken og prøvd å finne kvalitetsfor, men dette var tydeligvis ikke bra nok. Vi sendte meld til dem nå og spurte hvordan vi skulle tilberede den maten, for å få brukt den også. Mannen svarte «So what she was eating to this time? 🤦♂️ You have to melt this and add a bit water so you have consistency of pudding». Overdriver jeg eller det litt småfrekt? Jeg blir litt irritert da det faktisk er VÅR katt nå. Hva skal jeg svare? Dere ikke oppdretters katt så de kan ete dritt Anonymkode: b015d...f98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #31 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 12.52): "She was eating high quality food recommended by the pet store, they carry different brands of good food and we have found the one she likes.". Noe mer mas? "Thank you for your advice, but we can manage this ourselves thank you" Noe mer mas? " kurwa spierdalaj" og blokker. Anonymkode: d6d2c...77a Fantastisk!😆😆👏👏👏 Anonymkode: ebccb...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #32 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 13.41): Jeg ville ganske enkelt sagt at jeg hadde gitt det, og at hun ble syk, type diarè og oppkast, og at dette ikke var riktig diett for henne. Du har fulgt "oppskriften" deres, og gjort det du skulle. Kanskje har du prøvd flere ganger, til og med, så det er ikke fordi kjøttet er dårlig. Det funket ikke, katten tålte det ikke, og mer mas kan det ikke bli. Jeg er konfliktsky, så jeg ville glatt løyet for å få en stopp på maset/presset. Jeg ville også skrevet at hun nå videre kom til å få kvalitetsfòr anbefalt av veterinær. Det er en katt - rasekatt eller ikke. Næringsbehov er det samme for alle katter. Katter har levd på både kvalitetsfor og ikke-kvalitetsfor siden morgendagens timer. Nåja, jeg vet ikke når sånt kom i butikkene, men poenget er jo det samme. Anonymkode: 543c1...8d0 Hvorfor lyve? Anonymkode: 255c4...bf0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #33 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere ikke oppdretters katt så de kan ete dritt Anonymkode: b015d...f98 Hva? Anonymkode: 255c4...bf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #34 Del Skrevet 21. januar 2024 Main coon? Anonymkode: 19d19...31e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #35 Del Skrevet 21. januar 2024 Jeg ville bare takket for rådene, og ikke sagt noe mer. Det er opp til dere om der vil høre på rådene eller ikke. Vi har også rasekatt (Sibir), og i kontrakten stod det også at vi måtte sterilisere henne. Det stod også at vi måtte gi henne for fra vetrinær eller dyrebutikk. Oppdretter nevnte ikke rått kjøtt, men ga oss råd om Rc tørrfôr og Cosma våtfor. Men vi opplevde at katten vår ble veldig dårlig i magen av det våtforet, og har gått over til Rc. Jeg tenker det er godt nok. Anonymkode: 3ab0e...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #36 Del Skrevet 22. januar 2024 mammaemma skrev (På 21.1.2024 den 22.29): Han sitter jo bare å trekker konklusjoner. Vi gir henne jo ikke noe av det han nevner🤣 Jeg oppfattet det som et eksempel, ikke en konklusjon. Han høres ut som en oppdretter som bryr seg om dyrene han har avlet frem. Tror også at språket og kultur gjør at han fremstår krassere. Anonymkode: 363a5...78a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 22. januar 2024 #37 Del Skrevet 22. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 21.55): Hadde gitt vom eller orijen om jeg hadde katt. https://vomoghundemat.no/produkter/vom-kattemat/ https://www.musti.no/orijen-cat-kitten-p46328?43853 Syns det høres ut som oppdretter gir dere gode råd. Anonymkode: 7937d...05b Delvis enig, uten om Orijen, da de har fått ny produsent som har endret ingrediensene / oppskriften. Ville styrt unna fôret pga det da det ikke er like bra som før Endret 22. januar 2024 av Silva Pluvialis 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #38 Del Skrevet 24. januar 2024 Tenker dere hadde litt misforståelser pga språk. Da jeg hadde katt spiste hun forstå price kylling( våtfor) baconost og meierismør. Rørte ikke tørrforet. Likte salmalaks også❤️ Dere må bare prøve litt forskjellig, og følge med på tegn( avføring osv) Anonymkode: b769e...f9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #39 Del Skrevet 24. januar 2024 Han blir vel litt oppgitt fordi det virker som om du ikke har så god greie på kattehold og fordi du har ventet såpass lenge med å spørre hvordan maten skulle gis. Du burde jo spurt med en gang heller enn å bytte om til flere forskjellige typer. Anonymkode: 1a97f...414 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #40 Del Skrevet 25. januar 2024 Jeg ville personlig svart dere har forsøkt å gi det en gang, men den ville ikke spise det, så dere søkte råd hos veterinær. Men dere tenkte dere skulle gi det en ny sjanse. Om det er noen trøst, så nektet og nekter kattene her å spise rått kjøtt for katter Anonymkode: 50800...248 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå